۴۸۰۲۱۴
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

توضیح وزیر سوئدی درباره حجابش در تهران

وزیر تجارت سوئد در پاسخ به انتقادات به دلیل پوشیدن روسری در سفرش به ایران گفت که برای رعایت کردن قانون این کار را کرده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تجارت سوئد در پاسخ به انتقادات به دلیل پوشیدن روسری در سفرش به ایران گفت که برای رعایت کردن قانون این کار را کرده است.

آن نیوز وزیر تجارت سوئد اوایل هفته جاری در راس یک هیات سیاسی و تجاری به ایران سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. زنان این هیات ، حین سفر خود به تهران روسری پوشیده بودند که با انتقادات فراوانی در داخل سوئد به ویژه از سوی حزب لیبرال اپوزیسیون مواجه شد.
توضیح وزیر سوئدی درباره حجابش در تهران

وزیر تجارت سوئد در پاسخ به این انتقادات گفت که قوانین ایران داشتن حجاب را برای زنان الزامی می‌داند و وی موظف بوده که این کار را انجام دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رهبر اپوزوسیون در سوئد گفت: آنها تلاش می‌کنند تا به موضوعات کم اهمیت بپردازند. نمی دانم چه جوابی بدهم.

به گزارش بی‌بی‌سی، انتقادات مطرح شده علیه حجاب خانم لیند و هیات همراه در جریان سفر به ایران نشان دهنده یک استاندارد دو گانه است، چرا که هنگام سفر ملکه سیلویا (ملکه سوئد) به واتیکان در سال ۲۰۱۵، وی نیز حجاب داشته است اما هیچ کس انتقادی علیه وی مطرح نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین حسن پور

      فقط حیف مان باید از این همه زحمتی که دولت میکشد ..پس بیان باهم هم دل باشیم حاشیه درست نکنیم.

    • بدون نام

      پول چه میکنه...!!؟

    • بدون نام

      قراردادهایی پرمنفعت ارزش داره..‌!!!؟

    • بدون نام

      اگه نمیخوان حجابشون رو رعایت کنند غلط میکنند قدم به مملکت شهیدان گلگون کفن بگذارند ماهزاران جوان رشیدورعنا واستوارقامت ازدست داده ایم تا استقلال وعزت اسلامی راپیدا کردیم

    • یاسر

      اینها را باید رسانه‌ها ی ما درکشور آنها یه بام و دو هوا را برایشان جا بیاندازند. تا کمکی بشه به آنکسی که به قوانین ما احترام میگذارند

    • بهمن

      حجابشون رعایت کردن این ها اتفا قا بی حرمتی کردن.

      در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. در این مراسم، نخست‌وزیر سوئد و هیئت همراه وی و تعدادی از وزرای کشورمان و معاونان آنها و تنی چند از فعالان اقتصادی حضور داشتند.
      براساس یک اصل شناخته شده دیپلماتیک، قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها و... در مراکز رسمی کشور میزبان امضاء می‌شود و انتقال آن به منزل سفیر کشور میهمان نه فقط با روال جاری و تعریف شده سیاسی مغایرت دارد، بلکه تحقیر کشور میزبان را نیز به دنبال دارد
      1-عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که خانم‌های عضو هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد بدون حجاب در مراسم حضور یافته‌اندحضور مسئولان بلندپایه دولتی در مراسم یاد شده می‌تواند نشانه بی‌احترامی مسئولان کشورمان به قوانین اسلامی باشد،که اینگونه نیز بوده است!
      2- برگزاری مراسم امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد، به جای مراکز رسمی و دولتی، می‌تواند این توهم را به دنبال داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران توان حفظ امنیت مراسم را نداشته است
      3- امضای قرارداد تجاری در منزل سفیر سوئد، این تردید را پیش می‌کشد که -خدای نخواسته و با عرض پوزش- مبادا برخی از دولتمردان کشورمان حرف‌های در گوشی! و محرمانه‌ای! داشته‌اند که نمی‌خواسته‌اند به گوش برخی دیگر از مسئولان نظام برسد و آنان را ملزم به پاسخگویی و توضیح کند! ان‌شاءالله که اینگونه نباشد!
      4-اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان یک نمونه-تأکید می‌شود که فقط یک نمونه- از امضای قرارداد در خانه سفیر یک کشور میهمان را سراغ دارند، لطفاً به آن اشاره کنند و اگر سراغ ندارند - که به یقین ندارند- باید توضیح بدهند که با چه مجوزی دست به تحقیر ملت و نقض حاکمیت ملی زده‌اند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج