جاباما
۴۸۲۱۷۷
۵۰۶۹
۵۰۶۹
پ

همزیستی جالب شقایق دریایی و دلقک ماهی

در این ویدئوی دیدنی شاهد دنیای زیر آب از همزیستی شقایق دریایی و دلقک ماهی خواهید بود.

وبسایت تگ : شقایق های دریایی که زمانی تصور می‌شد گیاه هستند، حیوانات نرم تنی هستند که خود را به صخره‌ها و صخره‌های مرجانی در آبهای کم‌عمق می‌چسبانند. بازوچه‌های این موجود، سم را به ماهیهای کوچک و میگوهایی که آب به سمتشان می‌برد، تزریق می‌کنند و سپس شکار فلج شده را به سمت دهان حیوان هدایت می‌کنند.

بیش از هزار گونه شقایق دریایی وجود دارند؛ اندازه شقایقها از چند سانتی‌متر تا بیش از یک متر متغیر است.
شقایق ها در همۀ اقیانوس، از سردترین تا گرمترین، زندگی می‌کنند.در هنگام جزر، شقایق دریایی بازوچه‌هایش را جمع می‌کند و شبیه گلوله‌ای ژله‌ای و قرمز می‌شود که به صخره چسبیده است.
اما وقتی که آب به آن می‌رسد، گلوله‌ها تغییر شکل می‌دهند و شبیه به گل می‌شوند. بازوچه‌های حیوان آب در حال حرکت را لمس می‌کند تا غذا بیابد.

فیلیپ هنری گوس، زیست‌شناس دریایی قرن نوزدهمی، این چنین شقایق دریایی را توصیف می‌کند: "این موجودات فروتن، از زیبایی حیرت انگیز شکل، رنگهای فوق‌العاده، گوناگونی فراوان و کاملترین ابزارها، غرایز و توانایی‌ها بهره‌منده است."
توصیف زیبای هنری گوس از شقایقهای دریایی الهام بخش مردمی شد که به خاطر آسان شدن حمل و نقل، تازه شروع به رفتن به کنارۀ دریا کرده بودند. خوانندگان او شقایق های دریایی را جمع می‌کردند و در آکواریم از آنها نگهداری می‌کردند.

معمولاً شقایقهای دریایی در آکواریم عمر چندانی نداشتند، اما در شرایط مناسب، قضیه کاملاً فرق می‌کند. به گفته این زیست شناس، "تا جایی که می‌دانیم این حیوانات فناناپذیر هستند. آنها مدت بسیار طولانی عمر می‌کنند.
یکی از موارد ثبت شده، ۱۰۰ سال زندگی کرده است. آنها پیر نمی‌شوند. آنها تا ابد زندگی می‌کنند و تکثیر می‌شوند، یعنی فقط بزرگتر می‌شوند."اگر بازوچه‌هایشان را ببرید، بازوچۀ جدید به جایش رشد می‌کند.
حتی اگر دهانشان را ببرید، "سر" جدیدی رشد می‌کند. ظاهراً تا زمانی که مسموم نشده یا خورده نشوند، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
همزیستی جالب شقایق دریایی و دلقک ماهی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج