۴۸۶۶۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کوروش‌نیا: از «آخرین نامه» غفلت شده است

مهرداد کوروش‌نیا معتقد است؛ نمایش خوب باید از حداکثر ظرفیت تماشاگران تئاتر استفاده کند.

هنرآنلاین: مهرداد کوروش‌نیا معتقد است؛ نمایش خوب باید از حداکثر ظرفیت تماشاگران تئاتر استفاده کند.
کوروش‌نیا: از «آخرین نامه» غفلت شده است
مهرداد کوروش‌نیا نویسنده و کارگردان نمایش "آخرین نامه" ضمن اشاره به ظرفیت‌های مخاطب در تئاتر ایران گفت: نمایش‌های ما باید وارد جریان بازتولید شوند. بسیاری از متن‌های خوب و اجراهای به یادماندنی تئاتر ایران نسبت به ظرفیتی که امروز به عنوان مخاطب وجود دارد دیده نشده‌اند و در جایی که هنوز آنها به دید مخاطب علاقه‌مند تئاتر نرسیده صحبت از کار جدید کردن چندان لزومی ندارد.

کارگردان نمایش "آخرین‌ نامه" درباره اجرای مجدد این نمایش در تماشاخانه پالیز گفت: اجرای اول "آخرین نامه" در خانه نمایش 1200 نفر تماشاگر داشت. در تئاتر شهر 3000 نفر این نمایش را دیدند و در سالن باران 6000 نفر. این ارقام با توجه به آمار خرید بلیت تئاتر که حدود صد هزار نفر است آمار بسیار ناچیزی است، کارهایی هم که در زمان طولانی اجرا شدند و از سالنی با ظرفیت بالای مخاطب برخوردار بودند نشان می‌دهند که آمار تماشاگر می‌تواند خیلی بالاتر از این ارقام باشد.

کوروش‌نیا در ادامه ضمن اشاره به اجرای متن "آخرین نامه" توسط 60 گروه نمایشی در تمامی استان‌های کشور گفت: به نظر من به دلیل صحنه و بازی‌های خوب این نمایش در نقدها و حتی گفت‌و‌گوهایی که با خود من شده به این متن کم توجهی شده است. این متن قابلیت‌های بسیار خوبی برای اجرا دارد، شخصیت‌ها و صحنه‌اش راحت مهیا می‌شود و در عین حال دارای وجوهی کاملاً بومی و ایرانی است.

وی در ادامه افزود: این متن به مسئله جنگ می‌پردازد، مسئله‌ای که برای همه ما اهمیت دارد اما موضوع محوری این نمایشنامه عشق است. همه آدم‌ها در شرایط جنگی از عشق می‌گویند.

کوروش‌نیا در خصوص اجرای "آخرین نامه" خارج از تهران گفت: ما این نمایش را در چند شهر اجرا کردیم اما من علاقه‌مندم باز هم نمایش را به شهرهای دیگر ببرم. در هر حال ما پانزده میلیون تماشاگر در کشور داریم و بخش عمده‌ای از جمعیت کشور وقتی یک نمایشی فقط در تهران اجرا شود از دیدن نمایش محروم می‌شوند. این در حالی است که تجربه به من نشان داده که تماشاگر در شهرستان بسیار پرشورتر و علاقه‌مندتر به دیدن تئاتر است تا تهران.

نمایش "آخرین نامه" نوشته و کار مهرداد کوروش‌نیا تا 27 اسفندماه هر شب ساعت 18 در تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود. طراحی این نمایش بر عهده آروند دشت‌آرای است و بازیگران آن نوید محمدزاده، میثم نوروزی و پوریا رحیمی‌سام هستند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج