۴۸۸۴۲۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اعزام «ریلی» کاروان راهیان نور دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: با توجه به تصادفات و مشکلاتی که در جاده‌ها رخ می‌داد، تصمیم گرفته شد که دانشجویان دیگر استان‌ها به‌صورت "ریلی" به استان سفر کنند.

خبرگزاری ایسنا: «بهمن شهریاری» در چهارمین جلسه قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان که امروز،(دوشنبه، ۱۹ اسفندماه) در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم گرفته شده بود که زمان برگزاری اردوهای راهیان نور خوزستان با دوران اوج برگزاری اردوها هم‌زمان نباشد که این امر امروز رخ نداده است؛ البته در طول سال تعدادی اردو برگزار شد اما حجم عمده اردوهای امسال دوباره در دوران اوج سفرها قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه گذشته روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه برای برگزاری اردوهای راهیان نور در نظر گرفته شده بود، چون این زمان دوران اوج اردوها نیست و مشکلات دانشگاه‌ها کمتر است و خدمت‌رسانی بهتری به دانشجویان انجام می‌شود. بازه زمانی دیگر پس از ۱۵ اسفندماه به‌ویژه ۱۹ و ۲۰ اسفندماه است که کاروان‌ها از سراسر کشور در خوزستان حضور دارند و تمام امکانات استانی درگیر هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: با توجه به تصادفات و مشکلاتی که در جاده‌ها رخ می‌داد، تصمیم گرفته شد که دانشجویان دیگر استان‌ها به‌صورت ریلی به استان بیایند و کاروان‌ها پس از ورود به استان، برای سفر در خوزستان از اتوبوس استفاده ‌کنند. روز ۲۰ اسفندماه یک اجتماع بزرگ برای کاروان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

شهریاری با اشاره به صحبت‌های انجام‌شده با ۲ مجموعه برای تأمین اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور، تصریح کرد: هزینه اتوبوس‌ها از ۱۵ اسفندماه به بعد افزایش پیدا می‌کند و یکی از مشکلات ما تأمین این هزینه است، چون قیمت‌ها در دومین دوره اوج سفرها یعنی ۱۹ و ۲۰ اسفندماه افزایش می‌یابد. هم‌اکنون می‌توانیم اردوها را با هزینه حدود ۸۰۰ هزار تومان برای هر اتوبوس برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: طرحی به نام «از مدرسه تا مدرسه» وجود دارد که در این طرح دانش‌آموزان در یک زمان خاص به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند. دانشگاه فرهنگیان درنظر دارد دانشجویان این دانشگاه شامل این طرح قرار بگیرند و از اتوبوس‌ها و هزینه‌های دانش‌آموزی استفاده کنند، درحالی‌که سازمان دانش‌آموزی می‌گوید ظرفبت‌ها پر شده و پس از پیگیری‌های متعدد هنوز مشکلات ۶ دانشگاه فرهنگیان استان حل نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان در خصوص کاروان‌های راهیان نور دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: امسال هزینه‌ اختصاص‌یافته در این دانشگاه بسیار کاهش پیدا کرده است. با توجه به کاهش این حجم امسال مجبور هستیم که به هر ۲ مرکز پیام نور یک اتوبوس اختصاص دهیم. درباره غذای زائران نیز آشپزخانه‌هایی در نظر گرفته شده تا غذای گرم آنجا سرو شود.

شهریاری با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه‌ها در بحث یادواره‌های شهدا، گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهم که گزارشی از فعالیت‌های خود به ما ارائه دهند تا در کنگره شهدای دانشجو به‌صورت یک نماهنگ ارائه شود. در این کنگره قرار است کتابی چاپ شود. در مجموع هشت شهید مدافع حرم و یک شهید حله در دانشگاه‌های خوزستان وجود دارند که قرار است سردیس‌های این شهدا طراحی و در دانشگاه محل تحصیل آن‌ها نصب شود.

وی افزود: کنگره شهدای دانشجو یک یادواره نیست بلکه با برگزاری این کنگره، کنگره‌ها و یادواره‌های مختلفی ایجاد شده است. در این کنگره از خانواده‌های شهدا نیز تقدیر می‌شود؛ همچنین یک تئاتر دانشجویی در این کنگره به نمایش در می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه تو اون هوای خوزستان کسی میره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج