۴۸۸۷۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جزئیات افتتاح موزه «مشاهیر»

سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران جزئیات راه اندازی موزه «مشاهیر» را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران جزئیات راه اندازی موزه «مشاهیر» را تشریح کرد.

سید مجتبی موسوی سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با ما درباره جزئیات راه اندازی موزه «مشاهیر» که قرار است نیمه اول سال ۹۶ توسط سازمان زیباسازی افتتاح شود گفت: موزه مشاهیر در واقع شکلی از موزه مجسمه های شخصیت هاست که در بسیاری از کشورها با اسامی مختلف وجود دارد. به طور مثال یکی از معروف ترین این موزه ها موزه «مادام توسو» است که در چند کشور شعبه دارد.
جزئیات افتتاح موزه «مشاهیر»

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی خانه یا عمارت «اتحادیه» را که در زمینی به وسعت ۸ هزار متر مربع است تملک کرده و در حال مرمت این عمارت است. این خانه یک ورودی از خیابان لاله زار و یک ورودی از سمت فردوسی دارد. بناهای مختلفی نیز در محوطه این امارت وجود دارد و با نگاه به اینکه کاربری این مکان قرار است به موزه «مشاهیر» اختصاص داشته باشد در حال مرمت و فضاسازی است.

موسوی بیان کرد: طراحی مفهومی و سیاست گذاری این موزه نیز همزمان در حال انجام است. ساخت مجسمه شخصیت ها نیز در بخش های مختلف آغاز شده است. ما در این موزه شخصیت هایی در بخش فرهنگ و هنر، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ورزش، علم و دانش، کودک و نوجوان، بین الملل را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نوع مجسمه سازی این موزه به هایپر رئال معروف است گفت: این مجسمه ها باید به شکل کامل از اجزا صورت تا اندام شخصیتها شبیه سازی شود. باید آنقدر مجسمه های مومی شخصیت ها شبیه خود فرد باشد که وقتی فرد کنار مجسمه اش می ایستد نتوانیم فرد واقعی را تشخیص دهیم. این موضوع به کیفیت مجسمه ها ارتباط پیدا می کند. ضمن اینکه چون بستر مجسمه سازی در این حوزه چندان مهیا نبوده است هنرمندان زیادی در این حوزه نداریم. شاید به تعداد انگشتان یک دست کسانی باشند که در این حوزه کار کرده باشند.

او ادامه داد: اولین کاری که کردیم دعوت از این هنرمندان و مذاکره با آنها برای ساخت سفارشاتی بود که به آنها دادیم. اما در مرحله بعد کسانی را که در کار فیگوراتیو و رئال تجربه داشتند دعوت کردیم و تشویقشان کردیم در این سبک هم کار کنند و وقتی آنها تشکیل گروه های خود را دادند و شروع به ساخت مجسمه کردند و کیفیت کارشان به حد ایده آل رسید به آنها هم سفارش کار داریم. در حال حاضر ۱۲ گروه مجسمه سازی در این حیطه مشغول به کار هستند که خوشبختانه با سرعت خوبی هم کار می کنند و امیدواریم تا زمان افتتاحیه ساخت ۱۲۰ مجسمه شخصیت ها را به پایان ببریم.

سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که برای ساخت مجسمه های مومی دقت بالایی لازم است و عکاسی از چهره ها در زوایای مختلف و ... باید در دسترس باشد و به همین دلیل ساخت این مجسمه ها از افراد زنده آسان تر است در حالیکه شنیده می شود بیشتر مجسمه های ساخته شده در این موزه از شخصیت های درگذشته است گفت: درست است که برای ساخت این مجسمه ها از افراد در قید حیات کار راحت تری را در پیش داشتیم اما در فاز اول سراغ شخصیت هایی رفتیم که چهره های تاثیرگذار هر کدام از شاخه هایی بودند که ذکر کردم و عموما این شخصیت ها در قید حیات نیستند. به طور نمونه شخصیت های انقلاب و دفاع مقدس اکثرا در قید حیات نیستند. به هر حال درباره شخصیت هایی که در قید حیات نیستند از روی عکس شباهت سازی صورت می گیرد اما عموما باید حجم ها را حدس زد. ضمن اینکه خیلی از شخصیت های ما که در قید حیات نیستند عکس با کیفیتی از چهره هایشان در دسترس نیست. و بعضی مواقع در ابعاد تنه و هیکل نیز اطلاعات در دسترس نیست.

موسوی در پایان گفت: پیشکسوت ها برای ما در اولویت هستند اما متاسفانه بسیاری از آنها در قید حیات نیستند. به طور نمونه ما زمانی که ساخت مجسمه مرحوم پروحیدری را آغاز کردیم ایشان زنده بودند اما فرایند ساخت مجسمه ادامه داشت که ایشان فوت کردند. اما خوشبختانه گروه های مجسمه سازی با دقت کامل روی ساخت این مجسمه ها کار می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج