جاباما
۴۹۰۱۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مهدی مقدم از ایران رفت؟

چند روزی هست که در محافل موسیقی صحبت از مهاجرت مهدی مقدم از ایران به گوش می رسد. مهدی پیش از عید به دبی سفر کرده و تا امروز به ایران بازنگشته است.

مهدی مقدم از ایران رفت؟

روزنامه تماشا: چند روزی هست که در محافل موسیقی صحبت از مهاجرت مهدی مقدم از ایران به گوش می رسد. مهدی پیش از عید به دبی سفر کرده و تا امروز به ایران بازنگشته است و همین موضوع باعث ایجاد شایعه هایی مبنی بر مهاجرت همیشگی مهدی مقدم به خارج از کشور و ادامه فعالیت هنری اش در یکی از کشورهای خارجی شده است. مهدی مقدم پنج سال ممنوع الکار بود و نمی توانست آلبومی روانه بازار کند یا روی استیج قرار بگیرد و در قالب کنسرت با مخاطبینش دیداری داشته باشد.

او تا پارسال صبر کرد، تا اینکه «احتیاط» منتشر شد. انتشار آلبوم جدید مقدم انگار نشانه ای بود از رفع ممنوع الکاری او و مهدی امیدوارتر از همیشه از ماندن و کار کردن و برگزاری کنسرت صحبت می کرد. اما با وجود اینکه تاریخ های مختلفی برای اولین اجرای زنده مقدم در تهران اعلام شد، این اتفاق هیچ وقت نیفتاد تا ممنوع الکنسرت بودن خواننده «سونامی» به 6 سال برسد.

خبرها حکایت از مهاجرت مهدی دارد و هیچ پل ارتباطی هم برای کسب اطلاع از خودش وجود ندارد. تنها منبع موثقی که در این موضوع می توانست اظهارنظر کند، پویا افشاری مدیر برنامه مهدی مقدم بود. افشاری در مورد مهاجرت مهدی می گوید: «مهدی قرار نیست به صورت قطعی مهاجرت کند. شایعات زیادی در این مورد ساخته شده اما واقعیتش این است که هنوز هیچ چیز مشخص نیست و معلوم نیست مهدی به ایران بازخواهد گشت یا همانجا ماندگار می شود.»

مدیر برنامه مهدی در مورد دلیل سفر این خواننده هم به تماشا می گوید: «فضای روحی مهدی خیلی بهم ریخته بود و به همین دلیل قرار بود یک سفر 25-20 روزه به دبی داشته باشد اما مدت این سفر الان به دو ماه رسیده است.»

مهدی مقدم از ایران رفت؟

افشاری با بیان اینکه ما منتشر جواب ارشاد هستیم می گوید: «اگر ارشاد به ما اعلام کند که مهدی از حالت ممنوع الکنسرت بودن خارج شده و می تواند کنسرت داشته باشد، که طبیعتا مهدی به ایران بازخواهد گشت و فعالیتش را همینجا ادامه خواهد داد اما اگر پاسخ ارشاد منفی باشد، این دیگر به مهدی و تصمیم شخصی خودش مربوط می شود که به ایران بازگردد یا نه!»

پویا افشاری در پاسخ به این سوال تماشا که پیشنهاد شما به مهدی در مورد برگشتن یا برنگشتن به ایران چیست، می گوید: «من قطعا به او می گویم بازگردد. اینجا مملکت مهدی است، از طرفی خیلی از خواننده ها با اینگونه ممنوعیت ها مواجه شدند اما صبر کردند و بعد از رفع ممنوع الکاری، فعالیتشان را ادامه دادند.»

افشاری اضافه می کند: «البته برخورد ارشاد با مهدی مقدم به نوعی قهری است.»

اما شاید بد نباشد بدانیدکه اسفند سال گذشته، در خبرها اعلام شد که مهدی مقدم با همراهی ارکستر صدا و سیما در برج میلاد و در قالب جشنواره موسیقی فجر روی استیج خواهد رفت و بعد از شش سال اولین کنسرت رسمی خود را در تهران برگزار خواهد کرد اما انگار حضور مهدی روی استیج طلسم شده بود و این اجرا هم مثل بقیه اجراهایی که قرار بود برگزار شود، منتفی اعلام شد.

مدیر برنامه مهدی درباره کنسل شدن این اجرا هم به تماشا می گوید: «این فقط یک بحثی بود بین ستاد برگزاری جشنواره و صدا و سیما، و هیچ ارتباطی به شخص مهدی نداشت. صدا و سیما برای جشنواره سال گذشته اعلام کرد که من ۴ ارکستر، شامل ۲ ارکستر سنتی و ۲ ارکستر پاپ برای جشنواره موسیقی فجر آماده کرده ام. یکی از این گروه های پاپ، گروه مهدی مقدم بود که ما حتی تمریناتمان را هم به سرپرستی عباس لطیفی انجام دادیم اما در دقایق آخر مشکلی به وجود آمد که مانع از برگزاری کنسرت مهدی شد.»

او همچنین می گوید: «مهدی مقدم تنها خواننده ای است که وقتی مجوز انتشار آلبومش را دریافت کرد، در بین همکاران خودش، افرادی مثل سیروان و زاینار خسروی، یاسر محمودی و مسعود سعیدی از راه های مختلف اعتراض کردند که چرا به مهدی مقدم مجوز داده اید. من به این دوستان پیشنهاد می کنم که این فضا را ایجاد نکنند! هر چقدر چرخه موسیقی پویاتر باشد و افراد بیشتری در این حیطه فعالیت داشته باشند، در نهایت به نفع موسیقی است و شما فکر نکنید کسی جای دیگری را می گیرد. مردم حق انتخاب دارند که تصمیم بگیرند مخاطب کدام خواننده باشند.

در هر صورت متاسفانه این اعتراضات به صورت پی در پی ادامه داشت و باعث شد ارشاد به ما اعلام کند وقتی در بین همکارانتان چنین فضایی وجود دارد، چگونه از ما انتظار داریدکه بی پروا یک خواننده را از ممنوع الکاری خارج کنیم.»

افشاری ادامه می دهد: «مهدی با مهاجرت نابود خواهد شد و من از این بابت به شدت متاسفم، من مهدی را دوست دارم و از صمیم قلب آرزو می کنم. چه در ایران باشد و چه در خارج از ایران موفق باشد. من مطمئنم اگر مهدی تصمیم به مهاجرت دائم بگیرد، دیگر مهدی را نمی توان جزو خوانندگان ایران (چه داخل ایران و چه خارج از ایران) به حساب آورد. فکر می کنم اگر مهدی این تصمیم را بگیرد، نه تنها بین خوانندگان درجه یک جایی نخواهد داشت، بلکه بین خوانندگان درجه ۴ هم جای نخواهد گرفت و به خواننده ای تبدیل می شود که باید در مکان های نامناسب برنامه اجرا کند و به عنوان خواننده ای که روی استیج قرار بگیرد و مردم دوستش داشته باشند، شناخته نخواهد شد.»

پویا افشاری در ادامه درباره اینکه با توجه به تصاویر مهدی مقدم همراه با محمدرضا گلزار و دیگر تصاویر منتشر شده از وی در فضای مجازی آیا پیگیری برای اخذ مجوز برای کنسرت با نتیجه همراه بود یا خیر هم می گوید: «مهدی و آقای گلزار سال هاست که با هم دوست هستند و دوستی آنها صرفا به این سفر ختم نمی شود. از طرفی مهدی با خانواده لباف (آرش) دوستی خانوادگی دارد و دوستی آنها هیچ ارتباطی به مسائل موسیقی و هنری ندارد اما با همه این تفاسیر انتشار این تصاویر در موردمجوز کنسرت بی تاثیر نخواهد بود.»

آقای افشاری در پایان هم گفت: «ما همین الان هم پیگیر مسائل مربوط به اخذ مجوز کنسرت هستیم. آخرین تماسی که مهدی با حراست مرکز موسیقی داشته، به حدود ۱۵ روز پیش برمی گردد، بعد از این موضوع که با مهدی صحبت کردم، مهدی همچنان معتقد بود که ارشاد هنوز نظر مساعدی روی اجرای کنسرت ندارد. مهدی روی تصمیم خود ایستاده و می گویدتا مجوز اجرای کنسرت داده نشود، به ایران باز نخواهم گشت.»

وی در ادامه به تماشا می گوید: «تقاضای من از مسئولین فرهنگی است که وقتی جوالدوز را به دست می گیرند و به دیگران می زنند، یک سوزن هم به خودشان بزنند و حداقل این موضوع را درک کنند که وقتی یک خواننده به مدت شش سال ممنوع الکار می شود، از نظر روحی به هم می ریزد. شاید مسئلین می توانستند با اعطای مجوز موقت به مهدی، راحت تر با این موضوع برخورد کنند.

به هر حال مهدی دوره ممنوعیت خود را تحمل کرده بود و من به عنوان مدیر برنامه های او، در خلوت می دیدم که مهدی پشیمان است و به شدت علاقه دارد در همان چارچوب تعریف شده فعالیتش را ادامه دهد. متاسفانه همکاری نکردن مسئولین ذی ربط باعث شد مهدی موقتا تصمیم به رفتن بگیرد. اگر این روند ادامه پیدا کند، این رفتن دائمی خواهد شد و در نهایت به نابود شدن مهدی منجر می شود.»

«موافقت ارشاد با اجرای مهدی در جشنواره یعنی اینکه ارشاد با مقدم مشکلی ندارد، درسته؟» این سوالی است که از افشاری می پرسیم و در جواب اینطور می شنویم: «ببین مراحل ارشاد به این شکل است که وقتی درخواستی برای اخذ مجوز به ارشاد می آید، یکی از مراحلی که باید طی شود. بحث استعلام حراست است. مهدی همیشه وقتی به مرحله حراست می رسید، حراست می گفت منتظر باشد تا خبر بدهیم. اما برای جشنواره این اتفاق نمی افتد و خواننده های ممنوع الکار هم می توانند در جشنواره برنامه اجرا کنند. خیلی از خوانندگان مطرح مثل رضا صادقی و محسن یگانه هم در دوران ممنوع الکاری، به جشنواره آمدند و بعد از اجرای مثبت در جشنواره، مجوز برگزاری کنسرت های مستقل خود را دریافت کردند.»

افشاری همچنین ادامه می دهد: «اگر فرصت اجرای برنامه در جشنواره پارسال به مهدی داده می شد، شک نکنید که مشکل برگزاری کنسرت او حل می شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      چه واژه جالبی
      "ممنوع الکنسرت" !!!

    • محمد

      مهدی جان یعنی تو پ؟؟تی نداری کارت و درست کنه؟ خیلی بد شد که !!

    • saeed noorani

      با سلام خدمت همه بازدید کنندگان گرامی
      به نظر من مهدی مقدم از جمله خوانندگانی هست که صدای بسیار بسیار زیبایی داره و مسعولین ارشاد باید به خوانندگان توجه بیشتری بکنند که آنها از مملکت خودشون خارج نشن و قدر اونا رو باید بدونن.
      حسودی هم تو موسیقی معنایی نداره و هر کسی کنسرت خودشو میذاره برای طرفدارای خودش و ب کس دیگری کاری نداره...
      پس همه باید در راستای پیشرفت موسیقی کشور تلاش کنیم..

      با تشکر

    • مهدی

      جالبه انگار یکی از ارشاد باید بره دبی نازه آقا رو بکشه بگه ما الان واقعا ناراحتیم شما رفتید دبی دنبال عشق و حال!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج