۴۹۱۰۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی

اگر این روزها به فکر رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن افتاده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم پیستو سبزیجات که یکی از کم‌کالری‌ترین و مفیدترین غذاهای مکزیکی است را تجربه کنید

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی


مجله سیب سبز : اگر این روزها به فکر رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن افتاده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم پیستو سبزیجات که یکی از کم‌کالری‌ترین و مفیدترین غذاهای مکزیکی است را تجربه کنید. این غذا علاوه بر دور کردن بیماری‌ها می‌تواند به جوانسازی سلول‌های بدن و افزایش عمر کمک کند.

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی

با مصرف اين غذا...

علاوه بردرمان یبوست می‌توانید بسیاری از اختلال های گوارشی را مهار کنید.
می توانید فشار خون و کلسترول بد را کنترل کنید.
همزمان با پاکسازی روده ها به جوانسازی سلول‌های دستگاه گوارش کمک کنید.

مواد لازم:

  • بادمجان: ۳ عدد نگینی
  • گوجه‌فرنگی: ۴ عدد
  • کدو متوسط: ۳ عدد نگینی
  • فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد ساطوری‌شده
  • پیاز: ۲عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • زیره سیاه: یک قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون: ۱۰۰ میلی‌لیتر
  • آویشن: يك قاشق چای‌خوری
  • سرکه قرمز: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

دستور تهيه :

پیازداغ ساطوری شده و سیر ورقه شده را به مدت 3 تا 4 دقیقه درون روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود. این مواد را درون ظرف دیگری بریزید. سپس مقدار دیگری روغن زیتون به تابه اضافه کنید و بادمجان و زیره را به مدت 8تا 10 دقيقه در آن تفت دهید. در این مرحله گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و اجازه دهید آب آن از بین برود. بهتر است شعله اجاق کم باشد تا آب گوجه به آرامی تبخیر شود. این روند طعم و عطر غذا را بهتر و ماندگارتر می‌کند.
در آخرین مرحله کدو، فلفل و آویشن را بریزید و کمی نمک و فلفل به آن بریزید و اجازه دهید کل مخلوط یک‌دست و نرم شود.

برای تهیه این غذا می‌توانید از زیتون سیاه هم استفاده کنید. کافی است هنگام سرو غذا زیتون خرد شده یا دانه‌های درشت زیتون سیاه را به این مخلوط اضافه کنید.

‫یکی دیگر از روش های تهیه این غذا استفاده از بادمجان تنوری و کوبیده شده است. این روش علاوه بر آنکه هضم غذا را ساده تر می کند عطر و طعم خوبی هم به آن می دهد.‬

مواد مصرفی در این غذا چه خواصی دارند؟

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی

بهبود هضم و جذب غذا با زیره

زیره سیاه از جمله گیاهان دارویی است که به دلیل خاصیت بادشکن و تقویت‌کننده‌ای که دارد بسیار مورد توجه درمانگران طب سنتی قرار گرفته است. این گیاه دارویی علاوه بر آنکه می‌تواند به غذا طعم و عطری ویژه دهد، می‌تواند ارزش غذایی موادی را که در وعده‌های غذایی صرف می‌کنید چندبرابر کند. گنجاندن زیره سیاه در پیستو سبزیجات از چند جهت می‌تواند برای مصرف‌کننده مفید باشد که مهم‌ترین آن از بین بردن خاصیت نفاخی بادمجان در این غذاست، ضمن آنکه مصرف پیستو سبزیجات که در آن زیره سیاه به میزان کافی وجود دارد، می‌تواند با تقویت دستگاه گوارش به ویژه معده به هضم و جذب بهتر غذاها کمک کند و مانع ابتلا به بادهای کلیه و مثانه و سکسکه ناشی از نفخ و دل‌پیچه‌های بعد از خوردن مواد غذایی شود.

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی

با کدو محیط بدن را قلیایی کنید

گنجاندن پیستو سبزیجات در برنامه غذایی افرادی که رژیم غذایی برای کاهش وزن را دنبال می‌کنند بسیار مفید است زيرا وجود کدو و بادنجان که هر دو از جمله موادغذایی کم‌کالری محسوب می‌شوند و در عین حال خواص درمانی مفیدی دارند می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود و تسریع روند لاغری آنها داشته باشد. افرادی که کدو را در برنامه غذای هفتگی خود قرار می‌دهند می‌توانند با قلیایی کردن محیط بدن به پاکسازی و جوانسازی سلول‌های درونی و اندام‌های داخلی بدن کمک کنند تا سلامتی و شادابی اولیه خود را به دست آورند زیرا هر چه میزان ph خون قلیایی‌تر باشد علاوه بر آنکه روند پیری سلول‌ها کند می‌شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی نیز کاهش می‌یابد. به باور درمانگران طب سنتی مصرف کدو و تخم آن می‌تواند به عنوان بهترین دارو برای درمان یبوست، کند كار كردن روده و درمان اختلال‌ها و بیماری‌های گوارشی باشد. ضمن آنکه مصرف تخم کدو بهترین دارو برای درمان افرادی است که به کرم روده مبتلا هستند.

پیستو سبزیجات، بشقاب کم کالری مکزیکی

بادمجان و کاهش فشارخون

اگر به دنبال راهی برای کنترل و کاهش میزان فشارخون و کلسترول خون هستید بهتر است مصرف بادمجان را در برنامه غذایی خود بگنجانید، به شرط آنکه حتما از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن کنجد برای تفت دادن غذا و مواد اولیه آن استفاده کنید. بادنجان به دلیل داشتن پتاسیم و سدیم می‌تواند بهترین ماده غذایی برای کاهش فشارخون و کلسترول خون باشد. در عین حال مصرف بادمجان با نزدیک شدن فصل بهار و تابستان و گرم‌تر شدن هوا می‌تواند بهترین راه‌حل برای از بین بردن بوی بد بدن باشد، ضمن آنکه مصرف بادمجان دو تا سه بار در هفته موجب پیشگیری از گرفتگی و انسداد عروق خونی به ویژه در سالمندان می‌شود و خطر ابتلا به سکته قلبی در این افراد را کاهش می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهناز

      i دوست عزیز شما میتونید با روغن زیتون مولیناری سرو کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج