۴۹۱۵۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

احتمال افزایش مهاجرت آمریکایی ها از ترس ترامپ

یک روزنامه آمریکایی نوشت احتمال افزایش مهاجرت آمریکایی‌ها از ترس دولت ترامپ وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی از افزایش تعداد آمریکایی هایی که در صدد پناهندگی در کانادا هستند خبر داد و نوشت کانادا یکی از مشهورترین کشورهای جهان برای پذیرش پناهندگان به حساب می آید اما در حال حاضر شهروندان آمریکایی با روی کار آمدن دولت ترامپ، با شرایط زمانی سختی برای گرفتن پناهندگی در کانادا مواجه شده اند.

یو اس ای تودی با استناد به داده های آژانس خدمات مرزی کانادا نوشت که تعداد آمریکایی هایی که برای پناهندگی در کانادا درخواست داده اند رو به افزایش است و در حقیقت تعداد این افراد در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی بیش از دو برابر شده و از ۸۰ مورد به ۱۸۷ مورد رسیده است.

بر اساس این گزارش، ترس از زندانی شدن و یا ممانعت از شرکت در جنگ های آمریکا از جمله عواملی است که منجر به افزایش تعداد آمریکایی هایی شده است که می خواهند به کانادا پناهنده شوند و وکلای مهاجران پیش بینی کرده اند که تعداد بیشتری از شهروندان آمریکایی درصدد رفتن به کانادا خواهند بود تا از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرار کنند.

یو اس ای تودی در ادامه این گزارش نوشت در طول دهه گذشته، تعدادی از سربازان آمریکایی که حاضر به شرکت در جنگ های کشورشان در عراق و افغانستان نبوده اند، برای فرار از حضور در دادگاه های نظامی آمریکا، درخواست پناهندگی به کانادا داده اند. برای مثال در سال ۲۰۱۳ میلادی دادگاه رسیدگی به امور پناهندگان در تورنتو از موافقت با درخواست یک سرباز ۲۷ ساله آمریکایی که خدمت در جنگ افغانستان را رها کرده بود،‌ ممانعت کرد.

این سرباز آمریکایی در اسناد دادگاهی خود اعلام کرده بود که از دیدگاه وی، حضور نظامی آمریکا در افغانستان یک دولت و حکومت رعب و تهدید ایجاد کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه کانادا از رسیدگی به درخواست پناهندگی مخالفان جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان خودداری کرده است،‌ نوشت «رادنی واتسون» یک کهنه سرباز و پناهجوی آمریکایی است که از بازگشت مجدد به جنگ عراق خودداری کرده است و در حال حاضر ۷ سال است که در کلیسایی در ونکوور کانادا زندگی می کند تا تبعید نشود.

یو اس ای تودی نوشت که افزایش درخواست پناهندگی سربازان آمریکایی به کانادا، یادآور مهاجرت تاریخی ده ها هزار آمریکایی مخالف جنگ ویتنام از این کشور به کانادا است. بسیاری از این آمریکایی ها که از زمان جنگ ویتنام از کشورشان خارج شده اند،‌ همچنان در کانادا به سر می برند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به افزایش شمار مهاجران آفریقایی و خاورمیانه از مرزهای آمریکا برای پناهندگی در کانادا خبر داد و نوشت با توجه به رویکرد دولت ترامپ در زمینه سرکوب مهاجران، انتظار می رود که تعداد این مهاجرت ها افزایش پیدا کند زیرا این افراد دیگر آمریکا را کشوری امن نمی دانند.

برخی از آمریکایی هایی که با مجازات اعدام مواجه هستند نیز به دنبال پناهندگی در کانادا هستند زیرا کانادا کسی را برای مجازات اعدام از کشورش بیرون نمی کند اما انتظار می رود با روی کار آمدن ترامپ، کانادا با شرایط جدیدی روبرو شود.

بعد از فرمان اجرایی ترامپ در ژانویه برای توقف ورود تمام پناهندگان به خصوص مهاجران کشورهای مسلمان بود که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد که مردم کانادا بدون توجه به مذهب پناهجویان، از ورود آنهار به کشورش استقبال می کند.

درحالیکه فرمان اجرایی ترامپ علیه مهاجران توسط حکم دادگاهی به حالت تعلیق در آمده است اما دولت ترامپ همچنان در حال تدوین محدودیت های مهاجرتی و تبعیدی بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج