۴۹۲۹۸۳
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت

هر چند که امروزه در کشور ما (و تا حد زیادی در سراسر دنیا) خودروهای کراس اوور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند اما همچنان نمی توان محبوبیت و فروش بالای خودروهای سگمنت سدان را نادیده گرفت که در این بین سدان های کوچک تر به چند دلیل اهمیت ویژه ای دارند.

هفته نامه خودرو امروز: هر چند که امروزه در کشور ما (و تا حد زیادی در سراسر دنیا) خودروهای کراس اوور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند اما همچنان نمی توان محبوبیت و فروش بالای خودروهای سگمنت سدان را نادیده گرفت که در این بین سدان های کوچک تر به چند دلیل اهمیت ویژه ای دارند؛ از جمله این دلایل می توان به مواردی همچون قیمت پایین تر و داشتن جاذبه های اسپرت و جوان پسند در عین خانوادگی بودن، اشاره کرد. به همین بهانه و در نوشتار پیش رو به بررسی و مقایسه دو سدان نسبتا کوچک می پردازیم که هم اکنون با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان در بازار قابل خریداری هستند و البته در بازار نسبت به برادران بزرگ ترشان کم اقبال تر هستند؛ یعنی MG GT و هیوندای اکسنت. با ما همراه باشید...

طراحی

MG GT همانگونه که از نام آن بر می آید، قرار است سدانی با جاذبه های اسپرت و جوان پسند باشد که این موضوع به خوبی در طراحی ظاهری آن متبلور شده است. نمای جلوی GT با وجود المان هایی همچون چراغ های نافذ، جلو پنجره باریک با نشان بزرگ MG در میان آن و دی لایت های جذاب پایین سپر، نمایی عبوس و جدی دارد.
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت

در نمای کناری GT نیز شیب تند قسمت انتهایی سقف بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند که ظاهر این قسمت GT را شبیه به خودروهای کلاس فست بک کرده است. MG GT در نمای عقب نیز با وجود مواردی همچون چراغ های به هم پیوسته و سپر حجیم، امضای خاص خود را داراست و شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست که همین موضوع شناسایی آن را از فواصل دور برای علاقه مندان ممکن می سازد.

در درون کابین GT نیز آنچه توجه را به خود جلب می کند، چینش منظم ادوات و دکمه های کنترلی داخل کابین است، ضمن آن که مواردی همچون مانیتور بزرگ ۷ اینچی، پدال های آلومینیومی و صفحه نشان دهنده ها (که یک طراحی کلاسیک اسپرت را داراست) نیز توجه بیننده را به خود جلب می کند. در مقابل، هیوندای اکسنت با بهره گیری از زبان طراحی مشابه با نسل قبل هیوندای الانترا، طراحی ظاهری ساده و به دور از هیجان را به نمایش می گذارد که البته همین طراحی ساده نیز با بهره گیری از خطوط منظم، ایراد قابل توجهی را نشان نداده و تا حد زیادی عامه پسند است.
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت

کابین اکسنت نیز از همان سبک طراحی بیرونی خودرو پیروی کرده و نمایانگر یک خودروی اقتصادی عامه پسند است که البته این کابین نیز با داشتن اشتراکات فراوان با محصولات گران قیمت تر هیوندای، تا حد زیادی برای مشتری ایرانی جذاب است. در مجموع می توان گفت که ظاهر MG GT هیجان انگیزتر از رقیب است اما بعضی سلایق آن را نمی پسندند در حالی که هیوندای در طراحی اکسنت به یک طرح خالی از هیجان اما بینابین رسیده است که می تواند سلیقه های بیشتری را به سمت خود بکشاند.

مشخصات و توانمندی های فنی

MG GT از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت ۱۲۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر نیرو می گیرد که پیشرانه مذکور با اتصال به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف ۷.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای این جوان دورگه انگلیسی - چینی به ارمغان می آورد.

از لحاظ عملکردی نیز پیشرانه MG GT به نسبت سرحال بوده و حال بهتری برای راننده خود ایجاد می کند. از دیگر مزایای GT در رانندگی نیز می توان به تعویض دنده نرم و کابین نسبتا آرام اشاره کرد. البته نکته ای هم که در رانندگی با GT ممکن است باعث آزار شود، این است که اگر با سرعت نسبتا بالا وارد پیچ شوید، خودرو اندکی کم فرمانی خواهد داشت که از نظر پایداری نکته مثبتی نیست.

در مقابل، هیوندای اکسنت نیروی خود را از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی می گیرد که این پیشرانه با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر، با اتصال به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف ۶.۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت را برای این سدان کوچک کره ای به ارمغان می آورد. در واقع هیوندای اکسنت یک سدان اقتصادی است که در رانندگی شهری، عملکرد نرم و مناسبی را به نمایش می گذارد اما بهتر است در این خودرو به دنبال رانندگی هیجان انگیز و هندلینگ فوق العاده نباشید.
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت
مقایسه MG GT و هیوندای اکسنت

امکانات رفاهی و ایمنی

هر دو خودرو مورد بحث، از نقطه نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی، وضعیت قابل قبولی دارند که از جمله امکانات مشترک آنها می توان به کروز کنترل سانروف، دی لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، روکش چرمی غربیلک فرمان، کامپیوتر سفری، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سیستم های کمکی ترمز ABS و EBD و ۶ عدد ایربگ اشاره کرد که در این بین MG GT به نسبت رقیب، برگ برنده های بیشتری را رو می کند که به عنوان مثال از این دست می توان به مواردی همچون تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده، مانیتور ۷ اینچی، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) اشاره کرد.

البته کیلس استارتر و سیستم هوشمند کاهش مصرف سوخت در رانندگی (ECO Driving) نیز در اکسنت وجود دارند که GT از آنها بی بهره است.

سخن پایانی

MG GT و هیوندای اکسنت، سدان هایی نسبتا کوچک و ارزان قیمت (البته در مقیاس جهانی) هستند که یک سواری نرم و آرام را در کنار استفاده از تجهیزات رفاهی مناسب به مالک خود هدیه می کنند.

در این بین از برتری های MG GT نسبت به هیوندای اکسنت می توان به پیشرانه پرقدرت تر، لذت رانندگی بیشتر، طراحی جوان پسندتر، فضای بیشتر کابین و تجهیزات رفاهی بیشتر اشاره کرد و مزایای اکسنت نسبت به رقیب نیز شامل استهلاک و هزینه های نگهداری پایین تر، بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از فروش گسترده تر هستند و هر یک می توانند با توجه به توقع خریدار از خودروی خود، انتخاب مناسب در این رنج قیمتی باشند.

لازم به ذکر است که قیمت در نظر گرفته شده برای MG GT مدل ۲۰۱۶ از سوی مدیا موتورز برابر با ۱۱۵ میلیون تومان است که مشتریان در صورت خرید نقدی از ۶ میلیون تومان و خرید اقساطی، ۲ میلیون تومان تخفیف بهره مند خواهند شد.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۱۶ نیز با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت نقدی ۱۱۵.۸ میلیون تومان از سوی آسان موتور به فروش می رسد، ضمن این که تعداد قابل توجهی اکسنت صفر کیلومتر در مدل های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نیز در بازار آزاد موجود است که بسته به سال ساخت و میزان تجهیزات، بهایی بین ۹۷ تا ۱۱۶ میلیون تومان دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      با سلام عکسایی که مربوط بع هیوندای اکسنت گذاشتید ماله هیوندای الانترا می باشد با تشکر

    • آرمین

      عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج