جاباما
۴۹۳۴۴۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

عضو شورای شهر: ۱۵۰ میلیارد تومان پول کجا رفته؟

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص مبالغ اخذ شده از تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی اعلام کند که ۱۵۰ میلیارد تومان پول کجا می‌رود؟ در سازمان زیباسازی قراردادهای نجومی با هفت یا هشت نفر افراد خاص در پوشش ۳۰ تا ۴۰ شرکت بسته شده است. آیا باید اسامی خاص را افشا کنیم.

خبرگزاری ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: در سازمان زیباسازی قراردادهای نجومی با هفت یا هشت نفر افراد خاص در پوشش ۳۰ تا ۴۰ شرکت بسته شده است.

محمدمهدی تندگویان در سیصدو سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید امروز یکی از مفاسد بزرگ شهری را افشا کنیم، گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ بار در خصوص مبالغ اخذ شده از تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران مکاتبه کرده‌ایم و دو بار نیز به شخص شهردار تذکر داده‌ایم که تاکنون یا پاسخ نگرفته‌ایم و یا پاسخ‌ها قانع‌کننده نبوده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اهمیت کیفیت محتوای تابلوهای تبلیغاتی ادامه داد: تاکنون به بحث محتوایی تابلوها ورود نکرده‌ام زیرا نظارت بر آن برعهده کمیسیون فرهنگی شورای شهر است اما در خصوص درآمدهای ناشی از این تابلوها ۲۶ بار مکاتبه کرده و هفت بار پاسخ گرفته‌ام که هیچ یک قانع‌کننده نبوده است.

تندگویان گفت: براساس پیگیری‌هایی که انجام دادم، قرار است؛ سامانه دسترسی به اطلاعات فروش تابلوها، ارقام مرتبط با آنها، مدت‌زمان حضور تابلوها در شهر و جایگاه‌های آنها طراحی شود و دسترسی اعضای شورا به این اطلاعات ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بالاخره این سامانه طراحی شد، اما پنج ماه است که درخواست کرده‌ام که برای دسترسی به این اطلاعات گذر واژه‌ای در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد تا درآمد واقعی تابلوها را بدانیم، اما پاسخ سازمان زیباسازی در این خصوص بسیار گستاخانه و بی‌احترامی به اعضای شورای شهر بوده است چرا که اینطور عنوان کردند، ایجاد دسترسی به اطلاعات مالی و آماری به تمامی اعضای شورای شهر به لحاظ امنیت شبکه موثر نیست.

وی با بیان اینکه باشگاه انقلاب از محل قراردادهای تبلیغاتی ۳۰ میلیارد تومان و نمایشگاه بین‌المللی از همین محل ۵۰ میلیارد تومان درآمد دارد، گفت: سازمان زیباسازی اعلام کرده که از محل تابلوهای تبلیغاتی ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد دارد که تاکنون تنها ۳۰ میلیارد تومان آن را واریز کرده است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تصریح کرد: چطور ممکن است که سازمان زیباسازی با این تعداد تابلوی تبلیغاتی در شهر تنها ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این در حالی است که در سازمان زیباسازی قراردادهای نجومی با هفت یا هشت نفر افراد خاص در پوشش ۳۰ تا ۴۰ شرکت بسته شده است.

تندگویان با طرح این سوال که درآمد تابلوهای تبلیغاتی تهران چه میزان است و به کجا می‌رود گفت: در موضوع املاک نجومی هشدار دادیم اما توجه نشد. حال اگر این موضوع افشا شود می‌گویند سیاسی‌کاری شده است. من به عنوان عضو شورای شهر نمی‌توانم درآمدهای پایدار شهرم را بدانم. در قراردادهای سازمان زیباسازی اسامی خاص هم وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید دسترسی به این سامانه برای تمامی اعضای شورای شهر ایجاد شود و این مدیرعامل گستاخ تغییر کند بیان کرد: تا کی باید به این روند ادامه دهیم. ما میزان درآمدهای شهرداری را در هیچ بخشی نمی‌دانیم و وقتی اعضای شورا میزان دارایی را ندانند بذل و بخشش صورت می گیرد، وقتی هم می‌خواهیم شفاف‌سازی شود پاسخ ما را این چنین می دهند.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تصریح کرد: در این بین اشخاص خاص دارند بهره مند می‌شوند و ضروری است هرچه سریع‌تر دسترسی اعضای شورا ایجاد شود و سازمان زیباسازی اعلام کند که ۱۵۰ میلیارد تومان پول کجا می‌رود؟ آیا باید اسامی خاص را افشا کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صد وپنجاه شورای شهر پنجاه یکی از بانکها این خوراک یکروز مسولین بدبخت بدبخت بدبخت مردم چرا اون بالا دستیها فکری نمیکنن نمیدونیم اقای چمران که مسول شورای شهره خواب بوده که صد وپنجاه میلیارد تومن هاپولی شده جان اتشنشانها رفت هیچ اتفاقی نیفتد ... بابا شرم.کنید مردم را چه فرض کردین استفا بده برو از روح برادر محترمت خجالتوبکش اگه ازمردم خجالت نمیکشی نمیگیم تو بردی ولی ضعف مدیریت تو باعث اینهمه نکبت شده برو دیگه یک جانباز دفاع مقدس

    • محمد

      عجب مملکت جالبی داریم! هر روز چند میلیارد گم میشه! هیچکس هم صداش در نمیاد ...

    • علی

      اگه فکری کنند باید تعجب کنید ؟

    • هموطن

      عزیز من اگه قرار بود بگن که این 150 میلیارد کجا رفته اصلا برش نمی داشتن تازه این عدد در کنار اعداد مشابه دیگه که پول خرد حساب میشه اختلاس و ارتشاء با مدیریت کشور عجین شده ....

    • بدون نام

      هرروزخبرازاختلاس خسته شدیم به خدابسه دیگه.

    • بدون نام

      هاپولی شده و به خیریه های خصوصی رفته

    • محمد

      اینها فهمیدند که وضع اقتصادی مملکت خراب است تا می توانند یکی بعداز دیگری اختلاس میکنند تا از قافله چپاول گران عقب نیفتند

    • بدون نام

      احتمالا جناب شهردار دکتر خلبان خرج خیریه های خاص کردند به هیچ جا هم جوابگو نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج