جاباما
۴۹۴۰۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۴ شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به نمایشگاه ژنو می آیند

نمایشگاه خودروی ژنو بین ۱۹ تا ۲۹ اسفند در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی به چهار شاسی‌بلند هیجان انگیز فرانسوی، سوئدی، ژاپنی و انگیسی داشته باشیم که به احتمال زیاد به نمایشگاه می‌آیند.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: به نمایشگاه خودروی ژنو نزدیک می‌شویم؛ نمایشگاهی که میزبان خودروهای هیجان‌انگیزی است. این نمایشگاه بین ۱۹ تا ۲۹ اسفند در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. در این مراسم، خودروهای زیادی در کلاس‌های مختلف حاضر می‌شوند. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی به چهار شاسی‌بلند هیجان انگیز فرانسوی، سوئدی، ژاپنی و انگیسی داشته باشیم که به احتمال زیاد به نمایشگاه می‌آیند.

DS7

DS، نام یکی از برندهای لوکس خودروساز فرانسوی است که به شرکت سیتروئن تعلق دارد. این شرکت تا امروز مدل‌های زیادی مثل DS۳، DS۵ و DS۶ را معرفی کرده است. DS۶ یک خودروی شاسی بلند است. حالا این شرکت قصد دارد شاسی بلند جدیدی را تحت عنوان DS۷ معرفی کند. طراحی این خودرو تلفیقی از زبان طراحی غربی و شرقی است که چهره‌ی متفاوتی را به این شاسی‌بلند بخشیده است.
4 شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به نمایشگاه ژنو می آیند
در داخل هم شاهد طراحی نسبتا ساده ولی نوآورانه‌ای هستیم. در داخل کابین از دو صفحه نمایش ۱۲ اینچی استفاده شده است؛ یکی از این نمایشگرها برای نشان دادن اطلاعات رانندگی در پشت فرمان و فضای صفحه کیلومتر بوده و دیگری در وسط پنل داشبورد برای نمایش مسیریاب و قابلیت‌های متنوع است. احتمالا DS7 در مدل‌های مختلفی مثل هیبرید عرضه شود؛ DS7 هیبرید دارای یک پیشرانه‌ی بنزینی با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۱۰۹ اسب‌بخار است. بنابراین DS7 حدود ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.
ولوو XC60

ولوو، یک خودروساز سوئدی است که به سازنده‌ی اتومبیل‌های ایمن و ماشین‌های سنگین مشهور است. چندوقتی می‌شود که تیزرهایی از مدل جدید شاسی‌بلند ولوو به نام XC۶۰ منتشر شده است. در طراحی نماهای این خودرو از ظاهر مدل‌های دیگر ولوو یعنی V۹۰ و XC۹۰ استفاده شده است. این شباهت‌ها تنها به ظاهر خودرو برنمی‌گردد؛ مثلا ولوو XC۶۰ از پلت‌فرم مشابه مدل‌های S۹۰ و XC۹۰ با نام SPA بهره می‌برد.
4 شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به نمایشگاه ژنو می آیند
این شاسی‌بلند در دو مدل ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار و مدل قوی‌تر با توان ۲۳۲ اسب‌بخار عرضه می‌شود. XC60، تنها خودروی جدیدی نیست که ولوو در نمایشگاه ژنو امسال معرفی می‌کند. قرار است مدل‌های جدید دیگری از خانواده‌های XC40، V40 و S60 معرفی شود.
میتسوبیشی Eclipse

اگر خاطرتان باشد، در مطلبی به مدل «اکلیپس» (Eclipse) اشاره کردیم. اکلیپس نام یکی از محصولات میتسوبیشی است. این مدل در کلاس کوپه و از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ تولید شد. این بار به نظر می‌رسد که با گرم شدن بازار شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، میتسوبیشی به تولید و عرضه‌ی محصول جدیدی روی آورده و قصد دارد با احیای نام اکلیپس، این کار را انجام دهد! این شاسی‌بلند کامپکت طراحی جالبی دارد چرا که
در طراحی این خودرو از ظاهر یک کوپه و کراس‌اور اسپرت استفاده شده است. به همین دلیل این خودرو، خوی اسپرت و جسورانه‌ای دارد.
4 شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به نمایشگاه ژنو می آیند
گفته شده که اکلیپس احتمالا در مدل‌های ۱٫۵ لیتری توربو با جعبه‌دنده‌ی CVT و ۲٫۲ لیتری توربو دیزل با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار عرضه می شود. به نظر می‌رسد که مشخصات فنی این خودرو برای قشر جوان و خانواده‌ی متوسط به منظور استفاده‌ی خودرو در شهر مناسب باشد.
رنجرور Velar

خودروساز انگلیسی رنجرور هم می‌خواهد با مدل جدید خودش به نام Velar در ژنو حاضر شود. این خودرو از سیاست‌های طراحی رنجرور تبعیت می‌کند. Velar ظاهری جسور، اسپرت و جوان‌پسند دارد. طراحی داخلی رنجرور، نسبتا ساده ولی هوشمندانه است و فضای دلنشینی را به سرنشینان هدیه می‌دهد.
4 شاسی‌بلند هیجان‌انگیز به نمایشگاه ژنو می آیند
احتمال می‌رود که یکی از پیشرانه‌ی عرضه شده برای این خودرو، پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی با قدرت ۱۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون‌متر باشد. به لطف این پیشرانه، برای به حرکت درآوردن این شاسی‌بلند از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، حدود ۸٫۴ ثانیه زمان لازم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج