۴۹۴۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

در فروردين چه تعداد خانه خريد و فروش شد؟

با وجود اينکه بنگاه‌داران از رکود بازار مسکن و مردم از افزايش قيمت‌ها گلايه دارند نزديک به ۱۰۰ هزار قرارداد خريد و فروش مسکن در نخستين ماه سال جاري منعقد شده است.

روزنامه ابتکار: با وجود اينکه بنگاه‌داران از رکود بازار مسکن و مردم از افزايش قيمت‌ها گلايه دارند نزديک به ۱۰۰ هزار قرارداد خريد و فروش مسکن در نخستين ماه سال جاري منعقد شده است.

از ميزان قراردادهاي منعقد شده طي اولين ماه امسال، خريد و فروش‌ها بيشترين سهم معاملات و پس از آن قراردادهاي اجاره در رتبه دوم در کل کشور را به خود اختصاص داده است.بر اساس اعلام اتحاديه کشوري مشاوران املاک، نخستين ماه امسال شاهد ثبت بيش از ۹۹ هزار قرارداد مسکن در کل کشور بوديم که سهم استان تهران به ۱۸هزار قرارداد و شهرستان‌هاي تهران به بيش از ۱۱ هزار قرارداد است.

به گفته برخي بنگاه‌داران، فروردين‌ ماه هر سال شاهد افزايش خريد و فروش‌ نيستيم چراکه هنوز قيمت‌ها جايگاه خود را نيافته‌اند و بازار تابع شرايط سال گذشته است اما امسال اين وضعيت کمي تغيير کرد و عده‌اي از خريداران به هر دليلي که شايد مهمترين آن ترس از گران‌ شدن مسکن است، استقبال نسبتا خوبي داشته‌اند.

بر اين اساس در اولين ماه امسال شاهد ثبت نزديک به ۷۰ هزار قرارداد خريد و فروش و بيش از ۲۴ هزار قرارداد اجاره بوديم.به نظر مي‌رسد روند خريد و فروش تا زمان تثبيت قيمت‌ها به همين روال باشد و شايد نگراني از افزايش دوباره قيمت‌ها بر افزايش تعداد خريد و فروش‌ها موثر باشد.

همچنين معاون وزيرراه و شهرسازي با بيان اينکه اجاره بها در سال گذشته بين ۲۰ تا ۲۵ درصد افزايش يافت، گفت: امسال هم وزارت راه و شهرسازي با همکاري سازمان حمايت و سازمان تعزيرات وارد بازار اجاره مي‌شود و رقم نزديک به حقيقت را اعلام مي‌کنيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج