جاباما
۴۹۴۲۵
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

جذابیت و زیبایی این زنان از کجا آمده است؟

در نگاه اول، تصاویر شرکت کنندگان مسابقه ملکه زیبایی سال ۲۰۱۳ کره جنوبی، خطای دید به نظر می رسد، گویی همه آنها یک نفر هستند، با مدل موهای مختلف! ولی وقتی بیشتر دقت می کنیم، مشخص است که آنها زنان متفاوتی هستند با ویژگی های بسیار مشابه!

جذابیت و زیبایی این زنان از کجا آمده است؟

برترین ها: در نگاه اول، تصاویر شرکت کنندگان مسابقه ملکه زیبایی سال ۲۰۱۳ کره جنوبی، خطای دید به نظر می رسد، گویی همه آنها یک نفر هستند، با مدل موهای مختلف! ولی وقتی بیشتر دقت می کنیم، مشخص است که آنها زنان متفاوتی هستند با ویژگی های بسیار مشابه!

تصاویر شرکت کنندگان مسابقه ملکه زیبایی کره در اینترنت و سپس در روزنامه ها و مجلات اینترنتی به سرعت پخش شده است. مشخص است که مردم از اینکه چقدر همه این شرکت کنندگان به هم شباهت دارند، تعجب کرده اند.

کره جنوبی کشوری است که بالاترین نرخ سرانه جراحی پلاستیک در دنیا را دارد. از هر ۵ خانم در سئول، یک خانم یک نوع جراحی زیبایی انجام داده است. در ماه ژانویه که تصاویر جراحی پلاستیک کره ای در اینترنت پخش شد، مقایسه تصاویر قبل از عمل و بعد از عمل نشان داد که بهترین و زیباترین چهره در کره، چهره ای با چشمان درشت، چانه تیز و بینی باریک است.

جذابیت و زیبایی این زنان از کجا آمده است؟

همه شرکت کنندگان این مسابقه باریک اندام و قلمی هستند و چانه هایشان تیز است. همه آنها بینی های باریک دارند و زیر چشم همه آنها صاف و بالای چشم آنها گرد است، مثل یک نیم دایره. انگار همه آنها از یک قالب جراحی پلاستیک استفاده کرده اند!

با آنکه این تعریف زیبایی در میان کره ای ها کمی ترسناک به نظر می رسد، ولی تعاریف مشخص زیبایی فقط به آنها محدود نمی شود. برای مثال، تعریف جذابیت و زیبایی در مسابقات ویکتوریاز سیکرت را در نظر بگیرید. اغلب آنها لاغر و بلوند هستند و چشمان درشت و بینی های باریکی دارند.

این فقط به مسابقات زیبایی محدود نمی شود و مجلات زیبایی هم از چهره های مشابهی برای تبلیغ محصولات زیبایی استفاده می کنند. همه چهره هایی که زیبا تلقی می شوند ویژگی هایی تعریف شده، یکنواخت و مشابه دارند.

چه چیزی باعث می شود که مفاهیم زیبایی را به یک سو سوق دهیم؟ چرا نوعی از چانه یا بینی را زشت می دانیم و دیگری را زیبا؟ و در مورد مسابقات ملکه زیبایی کره، برنده مسابقه چه چیزی دارد که دیگران ندارند؟ آیا بازندگان این مسابقه باید به میز جراحی برگردند و دوباره عمل دیگری روی چهره شان انجام دهند؟ و مهمتر از همه اینکه چرا زیبا بودن را با مهربان، باهوش، قوی، خلاق، شوخ طبع، قابل اعتماد یا دلسوز بودن تعریف نمی کنیم؟ آیا اینها بهترین چیزهایی نیستند که در یک انسان می توان یافت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      " مهربان ، باهوش، قوی، خلاق، شوخ طبع، قابل اعتماد یا دلسوز بودن "را در دراز مدت و حتی در طول زندگی به سختی میتوان متوجه شد و در یک رقابت چند روزه عملا فهمیدنش غیر ممکن است. ولی زیبایی ظاهری و توانمندیهایی مثل دانستن زبان خارجی یا تحصیلات یا تبحر در انجام ورزش یا هنر و از این قبیل را میتوان زود ارزیابی نمود.

    • بابک

      ردیف بالا، نفر دوم از سمت راست. من به اون رای میدم من و یاد سوسانو می اندازد

    • رضا

      حالا که چی ؟ لابد میخواهید اینم به آمریکا ربط بدید؟ کلا بیکارید ها.زیبائی یه امر نسبیه که به سلیقه افراد برمیگرده .اینم که میگید چرا این شکل رو توی کره یا فلان جا دوست دارن ٰ رای کسائیه که توی نظر سنجی شرکت میکنن .و نظر اکثریته . حالا به من و شما ربطی نداره که چرا این شکل رو میپسندن. در ضمن چاردیواری اختیاری.یا به قولی صلاح کار خویش خسروان دانند.چکار داری که چرا مسابقه قیافه و زیبایی میدن ؟ خوب شما هم مسابقه های مسخره زیادی تو تلویزیون میزارید.اونا حرفی به شما زدن؟کلا خیلی خوشمون میاد برای مردم دنیا برنامه ریزی آموزشی فرهنگی کنیم ها!

    • سلام

      درست

    • باران

      کلا هیچ کدومشون از نظر من زیبا نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج