۴۹۴۶۷۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

طنز؛ چگونه صندلی‌های دانشگاه را پر کنیم

آیدین سیارسریع در روزنامه شهروند نوشت:

در یک مقطع زمانی به‌ خصوص در دوره اوج دولت مهرورز با علاقه مسئولین به فرو کردن آموزش عالی در چشم مردم مواجه بودیم.
دانشگاه آزاد به کنار، در مقطعی دانشگاه‌های غیرانتفاعی به طرز حیرت‌آوری رشد کردند. یادم نمی‌رود یک بار زنگ خانه پسرخاله‌ام را زدم و در باز شد. رفتم داخل و نشستم داشتم چایی می‌خوردم که دیدم ٣٠نفر نشستند کنارم، یک نفر هم روبه‌رو ایستاد و گفت: بسیار خب، درس امروز رو با موضوع مقاومت سازه‌های بتنی شروع می‌کنیم!
پریدم وسط حرفش و گفتم ببخشید پسرخاله من رو ندیدین؟ گفتند کجای کاری؟ دو ماهه این‌جا رو اجاره داده! گفتم: شما مستاجرین؟ گفتند: الان این‌جا موسسه غیرانتفاعیه عمو! شما هم چاییت رو خوردی برو بیرون بذار کلاس رو شروع کنیم!
خیلی تعجب کردم. همین‌طور متعجب و حیرت زده آمدم بیرون و رفتم خانه که ماجرا را برای بابا تعریف کنم. نشستم پیش بابا و شرح ماوقع کردم. خیلی تاسف خورد. با هیجان بیشتر گفتم: دانشگاه رو کردن شبیه مدرسه، شأن آموزش عالی رو پایین آوردن. گفت: «آره بابا حالا ساکت باش اتاق بغلی دارن تنظیم خانواده می‌خونن. حواسشون پرت میشه.» فکم افتاد وقتی فهمیدم ما هم ساختمون رو اجاره داده‌ایم!
الان ولی از اینجور اتفاقات کمتر می‌بینیم. کلاس‌ها خالی شده و دانشگاه‌ها در به در دنبال دانشجو می‌گردند. دوستان مسئول از بحران صندلی‌های خالی در دانشگاه می‌گویند. فکر کنید اگر دانشگاه‌ها با صندلی خالی تشکیل شود مجبوریم هزاران احمدی‌نژاد تولید کنیم تا توانایی تدریس و صحبت با صندلی خالی داشته باشد و این کار بسیاری دشواری است. پس باید فکری برای پر شدن صندلی‌های دانشگاه کنیم.
راهکار اول: درحال حاضر سطح علمی دانشگاه‌ها بیش از حد بالاست و بسیاری از جوانان به خاطر سختی مدرک گرفتن وارد دانشگاه نمی‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم نحوه طراحی سوال و بارم‌بندی سوالات به فرم زیر تغییر پیدا کند:

نام ....... (یک نمره)نام خانوادگی ........ (سه نمره)

سوال اول) دانشجوی دلبندم! نقطه‌ها را به هم وصل کن تا تصویر زیر شکل بگیرد. (پنج نمره)

سوال دوم) حال تصویر ایجاد شده را به دلخواه رنگ آمیزی کن. (پنج نمره)

سوال سوم) آفرین عشقم! این همه مهارت و علم و دانش را از کجا آورده‌ای؟ در یک سطر توضیح بده. (سه نمره)

سوال چهارم) حالا عمو مراقب (ویژه برادران)یا خاله مواظب (ویژه خواهران)را بوس کن و برگه را تحویل بده و از پیاده رو به خانه برو. آفرین. (دو نمره)

راهکار دوم) مدارک دانشگاه تناسبی با بازار کار ندارند. اکثر فارغ‌التحصیلان می‌گویند اگر به جای این چهار یا شش‌سال تحصیل، در کویر لوت پرتقال تامسون کاشته بودیم تا الان ثمر داده بود و درآمدی داشتیم. در جهت همگام‌سازی تحصیلات عالی با بازار کار و اشتغال، دانشگاه‌ها جهت جذب دانشجوی بیشتر، به‌زودی وعده می‌دهند که به فارغ‌التحصیلان خود تاکسی زرد با اقساط چهار ساله می‌دهند تا اشتغال زایی روی زمین نماند + یک کوزه اشانتیون جهت زیباسازی مدرک تحصیلی در دکوراسیون خانه

راهکار سوم) یکی از دلایل عدم تمایل جوانان به تحصیل، خشک بودن فضای آکادمیک است. برگزاری جشن‌های مختلف با حضور دی جی‌های مطرح کشور، اساتید تقلید صدا، مرتضی حسینی، عملیات ژانگولر و پذیرایی با گل و ماری‌جَوانان می‌تواند نشاط آکادمیک را به دانشگاه برگرداند و صندلی‌های آن را پر کند. به امید آن روز.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین آیدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج