۴۹۶۸۰۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدارهای امنیتی برای کاربر اینستاگرام

آن‌چنان که شبکه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی روزبه‌روز نزد مردم محبوب می‌شوند به همان نسبت هکرها علاقه‌مندتر می‌شوند تا گذرواژه‌های کاربران را به سرقت ببرند.

وب سایت شبکه: آن‌چنان که شبکه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی روزبه‌روز نزد مردم محبوب می‌شوند به همان نسبت هکرها علاقه‌مندتر می‌شوند تا گذرواژه‌های کاربران را به سرقت ببرند.
هشدارهای امنیتی برای کاربر اینستاگرام

پژوهشگران شرکت ESET گزارش کرده‌اند 13 برنامه مخرب را در فروشگاه رسمی گوگل شناسایی کرده‌اند. برنامه‌هایی که به کاربران وعده می‌دهند تعداد فالورهای آن‌ها در اینستاگرام را بیشتر کنند. حال آن‌که این برنامه‌ها تنها به منظور سرقت گذرواژه حساب کاربران طراحی شده‌اند. کارشناسان ESET گزارش کرده‌اند که این 13 برنامه مخرب به بدافزار Android/Spy.Inazigram آلوده هستند و تلاش می‌کنند گذرواژه کاربران را به سرقت برده و داده‌های به سمت آمده را برای سرورهای تحت کنترل هکرها ارسال کنند.
هشدارهای امنیتی برای کاربر اینستاگرام

ESET برآورد کرده است که پیش از گزارش این موضوع به گوگل حداقل ۱.۵ میلیون کاربر این برنامه‌های آلوده را دانلود کرده و آن‌ها را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند. برنامه‌های فوق با شباهت بسیار زیاد به برنامه اینستاگرام طراحی شده‌اند و به راحتی کاربر را متقاعد می‌سازند تا گذرواژه خود را در این برنامه‌ها وارد کند. این برنامه‌ها به کاربران اطمینان می‌دهند که تعداد فالورها، نظرات و لایک‌های آن‌ها را چند برابر کنند.
هشدارهای امنیتی برای کاربر اینستاگرام

شیوه عملکرد این برنامه‌ها چگونه است؟

هکرها صفحه ورودی این برنامه‌ها را به شکلی ساخته‌اند که رابط کاربری آن همانند اینستاگرام به نظر برسد. زمانی که کاربر ایمیل و گذرواژه خود را در این برنامه‌ها وارد کرد، اطلاعات فوق بدون هیچ‌گونه رمزنگاری و در قالب یک متن ساده برای یک سرور راه دور ارسال می‌شود. در این حالت برنامه جعلی به کاربر پیغام گذرواژه اشتباه است (incorrect password) را نشان داده و اجازه ورود به حساب را نمی‌دهد.
هشدارهای امنیتی برای کاربر اینستاگرام

در ادامه برنامه به کاربر اعلام می‌دارد که برای حل این مشکل به سایت اصلی اینستاگرام مراجعه کند و یکبار دیگر اصالت اطلاعات هویتی خود را تصدیق کند. در این لحظه ایمیلی برای کاربر ارسال می‌شود و به او اعلام می‌دارد که یک ورود غیرمجاز رخ داده است. اما بسیاری از کاربران به ایمیل دریافتی واکنشی نشان نمی‌دهند و به این شکل هکرها به حساب کاربر دست پیدا می‌کنند. اگر یک فرد مشهور باشید هک شدن حساب شما ممکن است دردسرهایی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر کاربر عادی باشید این هک به منظور ارسال اسپم‌ها و تبلیغات مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در نهایت ممکن است از حساب شما به منظور لایک کردن و ارسال نظرات دردسرساز استفاده شود.

برای در امان ماندن از وجود چنین تهدیداتی بهتر است اگر چنین برنامه‌هایی را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید به سرعت آن‌ها را پاک کرده و از نرم‌افزارهای امنیتی به منظور اسکن دستگاه خود استفاده کنید. همچنین در بازه‌های زمانی کوتاه و منظم گذرواژه خود را تغییر دهید. در نهایت هیچ‌گاه از یک گذرواژه یکسان در حساب‌های کاربری مختلف استفاده نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج