جاباما
۵۰۱۰۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حمله زنبورها به جایگاه شرقی‌ها، فرار بزرگ مردان باواریا

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

هفته بیست و پنجم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای این هفته

وبسایت نود: هفته بیست و پنجم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای این هفته

هفته بیست و پنجم بوندس لیگا با اتفاقات مهمی از جمله پیروزی دشوار تیم های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند مقابل تیم های حریف و رقم خوردن یک ناکامی دیگر برای لایپزیگ و بایر لورکوزن به پایان رسید. با نتایج این هفته، بایرن مونیخ عملاً دست نیافتنی شد ولی عدم گلزنی روبرت لواندوفسکی و هت تریک آنتونی مودست، رقابت جذابی را در صدر جدول گلزنان پدید آورد. نگاهی متفاوت به هفته ۲۵ بوندس لیگا تقدیم به علاقه مندان این رقابت ها

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

بوروسیا دورتموند ۱-۰ اینگولشتات

پاس زیبای مارسل اشمتلسر و تک گل پیر امریک اوبامیانگ باعث شد تا دورتموند یک پیروزی دشوار را مقابل اینگولشتات جشن بگیرد. یک برد طی ۶ بازی اخیر باعث شده تا اینگولشتات با فاصله ۸ امتیازی نسبت به مکان شانزدهم جدول، خطر سقوط را به شدت احساس کند. بوروسیا دورتموند توانست به رکورد ۳۳ بازی خانگی پیاپی بدون باخت در بوندس لیگا دست یابد. آخرین شکست خانگی زنبورها به آوریل ۲۰۱۵ باز می گردد.

اینگولشتات یکی از ۳ تیمی محسوب می شود که امتیازهای بیرون خانه بیشتری را نسبت به امتیازهای خانگی به دست آورده است. «شانتزر» در این بازی هم به شدت تیم دورتموند را آزار داد و درخشش رومن بورکی دروازه بان زنبورها مانع کامیابی اینگولشتات شد. اینگولشتات در این بازی ۱۴ شوت به سوی دروازه دورتموند روانه کرد در حالی که تعداد شوت های دورتموند، ۱۰ بود.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

پیر امریک اوبامیانگ طی ۵ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، ۹ گل را برای دورتموند به ثمر رسانده و هر گاه مقابل اینگولشتات قرار گرفته، موفق به گلزنی شده است. وی برای پنجمین بار، موفق به گشودن دروازه اینگولشتات گردید. اوبامیانگ به نوشته وبسایت رسمی مسابقات، در صحنه گل به اینگولشتات، ۳۰ متر را سریع ترین از دوران جوانی اوسین بولت دوید و با به ثمر رساندن بیست و سومین گل خود در فصل جاری لیگ، به تنهایی در صدر جدول گلزنان ایستاد. بدین ترتیب، تعداد گل های اوبامیانگ با کل تعداد گل های زده تیم اینگولشتات در این فصل برابر شد!

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

۵ برد طی ۶ بازی اخیر باعث شده تا دورتموند به اوضاع خود سر و سامان بخشیده و علاوه بر پیشروی در لیگ قهرمانان و جام حذفی، به فکر تصاحب جایگاه لایپزیگ و کسب نایب قهرمانی بوندس لیگا باشد. شاگردان توماس توخل فقط ۳ امتیاز با تیم لایپزیگ فاصله دارند.

حضور ماتیاس گینتر، شینجی کاگاوا و کریستین پولیسیچ در ترکیب اصلی دورتموند جالب توجه بود. کاگاوا همچون هفته قبل، نقش مؤثری در گل تیم دورتموند داشت. موریس مالتهوپ ۲۰ ساله برای اولین بار با پیراهن اینگولشتات در بوندس لیگا به میدان رفت. سوکراتیس با ۱۰ قطع توپ، ۴ تکل موفق و ۱۲ دوئل، رکورد جالبی را بر جای گذاشت.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


بوروسیا مونشن گلادباخ ۰-۱ بایرن مونیخ

توماس مولر در دویست و پنجاهمین بازی خود برای بایرن، یک گل سه امتیازی را برای باواریایی ها به ثمر رساند. اگر صحبت های لوتار ماتئوس را معیار قرار دهیم، پاس گل تیاگو آلکانتارا یک پاس مارادونایی بود که تک گل بایرن را به ارمغان آورد تا پنجمین پیروزی این تیم مقابل گلادباخ طی ۱۲ تقابل اخیر از سال ۲۰۱۱ به بعد و ششمین برد پیاپی بایرن در بوندس لیگا رقم بخورد.

گلادباخ پس از حضور دیتر هکینگ تبدیل به دونده ترین تیم در نیم فصل دوم بوندس لیگا شده و به جز بایرن، بیشترین میزان کسب امتیاز در نیم فصل دوم، به «مادیان ها» تعلق دارد. گلادباخ پس از حذف از لیگ اروپا، برای سومین بار در سال ۲۰۱۷، طعم تلخ شکست را در بوندس لیگا چشید. لاشلو بِنِس هافبک ۱۹ ساله اهل اسلوواکی برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت و دقایقی برای گلادباخ بازی کرد.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

ترکیب اصلی تیم کارلو آنچلوتی در این بازی، مسن ترین تیم بایرن مونیخ از سال ۲۰۰۶ تاکنون محسوب می شد. (میانگین سن ۳۰ سال و ۱۰ روز) حضور ژابی آلونسو و فرانک ریبری در ترکیب اصلی بایرن به جای آرتورو ویدال و داگلاس کاستا جالب توجه بود. رناتو سانچز که در این فصل یک نیمکت نشین محض است، تنها ۵ دقیقه برای بایرن به بازی رفت. جنجالی ترین صحنه این بازی، واکنش آرین روبن پس از تعویض، دست ندادن او با کارلو آنچلوتی و البته شوخی های نیمکت نشین های بایرن با روبن بود. شایعاتی به گوش می رسد که گلایه اصلی آرین روبن، به پاس ندادن روبرت لواندوفسکی به وی در یک صحنه بوده است.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

گلادباخ در این بازی فقط یک شوت داخل چارچوب زد ولی تیاگو آلکانتارا با ۱۰۴ پاس سالم و دقت پاس ۹۰%، رکوردی خارق العاده را در این فصل بر جای گذاشت. بایرن مونیخ برای اولین بار پس از ۱۴ سال، طی دو بازی رفت و برگشت بوندس لیگا مقابل گلادباخ، دروازه خود را بسته نگه داشت.

توماس مولر در دویست و پنجاهمین بازی خود با پیراهن بایرن در بوندس لیگا، برای نود و سومین بار گلزنی کرد تا همچنان چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه باشد. این گل، تنها دومین گل توماس مولر در فصل جاری بوندس لیگا بود. وی در ۷۳ بازی مختلف بوندس لیگا برای بایرن گلزنی کرده و عجیب این که بایرن طی این ۷۳ بازی، هرگز شکست نخورده که از حیث شکست ناپذیری، یک رکورد بی نظیر در تاریخ بوندس لیگا است. (۶۹ برد و ۴ مساوی)

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا

آرین روبن برای هجدمین بار در این فصل، تیر دروازه حریفان را نشانه گرفت. خاوی مارتینز در هر ۱۵ بازی اخیر بیرون خانه در بوندس لیگا که برای بایرن به میدان رفته، به پیروزی دست یافته و با رکورد فرانک ریبری در این زمینه، برابر شده است. تیاگو آلکانتارا در ۱۳ گل تیمش طی کلیه مسابقات فصل جاری، نقش مستقیم ایفا کرده است. (۶ گل و ۷ پاس گل)

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


وردر برمن ۳-۰ لایپزیگ

شاگردان الکس نوری در ادامه نتایج رؤیایی خود با درخشش مثلث اتریشی خود، مقابل تیم افول کرده لایپزیگ پیروز شدند. زلاتکو یونوزوویچ یک گل زد و یک پاس گل به فلورین گریلیچ داد. از ۱۷ گل بوندس لیگایی وی، ۷ گل از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه بوده و هر ۳ گل بوندس لیگایی گریلیچ نیز در بازی های خانگی به ثبت رسیده اند.

فلورین کاینتس بازیکن اتریشی برمن نیز نخستین گل بوندس لیگایی خود را در این بازی به ثمر رساند. بدین ترتیب، برمن به پنجمین بازی متوالی بدون باخت در بوندس لیگا دست یافت. برمن در هر ۵ بازی اخیر، از طریق ضربات ایستگاهی به گل رسیده است. لایپزیگ طی ۳ بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته و عملاً با ایجاد فاصله ۱۳ امتیازی نسبت به صدر جدول، هیچ شانسی برای رقابت با بایرن مونیخ نخواهد داشت. تنها هدف لایپزیگ، حفظ جایگاه دوم است.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


هوفنهایم ۱-۰ بایر لورکوزن

سه امتیاز شیرین دیگر برای یاران یولیان ناگلزمن با گل سه امتیازی ساندرو واگنر به دست آمد تا اولین شکست لورکوزن در زینشایم با یازدهمین گل واگنر در این فصل رقم بخورد. طلسم گلزنی ساندرو واگنر پس از ۵۱۹ دقیقه شکست تا دویست و پنجاهمین گل هوفنهایم در تاریخ بوندس لیگا به ثمر برسد. هوفنهایم هنوز در این فصل، طعم تلخ شکست خانگی را نچشیده و تعداد باخت های این تیم، فقط از بایرن مونیخ بیشتر است.

تایفون کورکوت طی ۱۵ حضور اخیر روی نیمکت تیم های بوندس لیگایی، پیروز نشده است. کوین فولاند در تقابل با تیم سابق خود نتوانست برای سومین بازی پیاپی، گلزنی کند. روبرتو هیلبرت برای اولین بار در این فصل بوندس لیگا به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


کلن ۴-۲ هرتا برلین

این مسابقه را جدالی برای کسب سهمیه اروپایی نامیدند. آنتونی مودست با هت تریک خود، یک برد ارزشمند را برای کلن رقم زد. یویا اوساکو (یک گل و یک پاس گل) و ماتیاس لمن (۲ پاس گل) نیز سهم به سزایی را در این برتری قاطع کلن ایفا کردند. هرتا پس از ۷ بازی، مقابل کلن شکست خورد تا بُزهای نر برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، بانوی پیر را در شهر کارناوال ها مغلوب کنند. یویا اوساکو در سال ۲۰۱۷ توانسته ۴ گل را برای کلن به ثمر برساند که دو برابر تعداد گل های وی در نیم فصل اول است. وداد ایبیشویچ طی ۴ دیدار اخیر مقابل کلن، ۵ گل از ۷ گل هرتا را به ثمر رسانده است.

کلن پس از ۵ بازی به پیروزی رسید و هرتا برای ششمین بار پیاپی در بیرون خانه شکست خورد. آنتونی مودست طی دو بازی اخیر، ۵ گل را برای کلن به ثمر رساند تا از رکورد ۲۱ گل تونی پولستر برای این باشگاه در فصل ۹۷-۱۹۹۶ عبور نماید و رقابت برای عنوان آقای گلی بوندس لیگا (Torjägerkanone) جذاب تر شود. شادی گل متفاوت مودست به ویژه حرکت کونگ فویی وی و البته وضعیت او در هنگام ثبت هت تریک، حاشیه های جالبی را به همراه داشت.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۰-۰ هامبورگ

این نتیجه موجب شد تا روند شکست ناپذیری فرانکفورت مقابل این حریف از سال ۲۰۱۱ پا بر جا مانده و هامبورگ در گشودن دروازه عقاب ها، ۴۰۵ دقیقه در حسرت باشد. بازگشت مارکو راس پس از ۱۰ ماه و همچنین مارکو فابین به ترکیب اصلی فرانکفورت جالب توجه بود.

فرانکفورت پس از دارمشتات، بدترین اوضاع را در نیم فصل دوم بوندس لیگا داشته اما هامبورگ بهترین تیم نیم فصل دوم بعد از بایرن و گلادباخ است. اولین امتیاز عقاب ها پس از ۵ باخت پیاپی، در این بازی رقم خورد.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


آگزبورگ ۱-۱ فرایبورگ

گل فلورین نیدرلشنر (پنالتی) برای فرایبورگ تنها ۸ دقیقه بعد توسط کونستانتینوس استافیلیدیس جواب داده شد ولی رکورد شکست ناپذیری خانگی آگزبورگ مقابل این حریف از سال ۲۰۰۸ به بعد، پا بر جای ماند. آگزبورگ طی ۶ بازی اخیر فقط یک برد و فرایبورگ طی ۶ بازی اخیر فقط یک باخت در کارنامه دارند.

کریستین اشترایش در این بازی برای دویستمین بار روی نیمکت تیم اصلی فرایبورگ نشست و هر ۱۱ بازیکن اصلی فرایبورگ، آلمانی بودند. ترکیب اصلی آگزبورگ در این بازی، جوان ترین ترکیب از ماه مارس ۲۰۱۳ بود. از ۷ گل نیدرلشنر در این فصل، تنها یک گل در بازی های خانگی به ثمر رسیده شده است.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


وولفسبورگ ۱-۰ دارمشتات

حکایت گلزنی های ماریو گومز برای آندریس یونکر ادامه یافت و باز هم وی به داد یونکر رسید. گومز در هر ۸ بازی تحت هدایت یونکر در بایرن و وولفسبورگ، گلزنی کرده است. (۱۲ گل)

دارمشتات هر ۱۲ بازی بیرون خانه را باخته و برای بقاء به معجزه نیاز دارد. آخرین بار که تیمی با این وضعیت در بوندس لیگا ماندگار شد، تیم هوفنهایم در فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود. مارکوس اشتاینهوفر برای اولین بار در ترکیب اصلی دارمشتات قرار گرفت. پاتریک بانگارد و ویلسون کاماوواکا نیز طعم نخستین بازی بوندس لیگایی را چشیدند.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا


ماینتس ۰-۱ شالکه

باز هم گیدو بورگشتالر مؤثر ظاهر شد و با پاس گل خود، موجب به ثمر رسیدن تک گل سه امتیازی سئاد کولاشیناچ برای شالکه گردید. دنیل بروسینسکی برای صدمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. سومین گل کولاشیناچ در این فصل باعث شد تا دومین پیروزی شالکه در بیرون از خانه رقم بخورد. شالکه پس از تیم نگون بخت دارمشتات، بدترین نتایج را در بازی های بیرون خانه طی فصل جاری بوندس لیگا داشته است.

وولفگانگ اشتارک در این بازی برای سیصد و سی و نهمین بار، یک مسابقه بوندس لیگا را قضاوت کرد تا در این زمینه، رکورد دار شود.

خواندنی‌های هفته بیست و پنجم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج