۵۰۳۶۰۸
۱ نظر
۵۰۳۶
۱ نظر
۵۰۳۶
پ

طنز؛ ازدواج نکردن به سبک ایرانی

همه ساله در ایام نوروز، مانند همه خانواده ها، مهمانانی از نقاط دور و نزدیک به خانه ما می آیند با این تفاوت که عید دیدنی برای مهمانان ما بهانه ای بیش نیست. آنها فقط و فقط با این هدف می آیند که خبر ازدواج بنده و خواهرم را بشنوند.

بی قانون، ضمیمه طنز روزنامه قانون - آرزو درزی: همه ساله در ایام نوروز، مانند همه خانواده ها، مهمانانی از نقاط دور و نزدیک به خانه ما می آیند با این تفاوت که عید دیدنی برای مهمانان ما بهانه ای بیش نیست. آنها فقط و فقط با این هدف می آیند که خبر ازدواج بنده و خواهرم را بشنوند. مهمانان مذکور آن قدر نگران ازدواج ما هستند که مطمئنم این حجم از ابراز نگرانی حتی برای بان کی مون هم غریب است.

متاسفانه ما امسال هم شرمنده شان هستیم. خداوند هیچ کسی را شرمنده مهمانی نکند که با هزار امید و آرزو درِ خانه اش را می زند. امسال هم مانند تمامی سال هایی که گذشت، مجبوریم امیدشان را برای شنیدن نام و نام خانوادگی ، اصلیت، شغل، سن و سطح تحصیلات و میزان درآمد اعضای جدید خانواده، ناامید کنیم.

رسم بر این است که هر سال میهمانان پس از استقرار بر روی کاناپه و کمی صحبت درباره سیر و جای پارک، می روند سر اصل مطلب و می پرسند: «شما هیچ کدوم هنوز ازدواج نکردین؟» و با هیجان و اضطراب چشم به دهان ما می دوزند تا شاید پاسخ مثبتی از آن تراوش کند.

پاسخ ما همواره منفی بوده اما چالش مهمی که با آن روبرو هستیم، یافتن دلیل قانع کننده است. مهمانان امروزی خیلی باهوشند و دیگر با پاسخ های کلیشه ای «هنوز قسمت نشده» و «موقعیتش پیش نیومده» قانع نمی شوند. حتی باید حواس مان باشد که پاسخ های تکراری پارسال را تحویل شان ندهیم که بهشان بر می خورد و اعتراض می کنند.
البته در مواردی هم سعی می کنند گره گشا باشند و راهکار ارائه کنند. یادم می آید یک سال به من پیشنهاد کردند که بینی ام را عمل کنم و این اطمینان را دادند که به محض این که ورم بینی ام بخوابد، حتما تشکیل خانواده خواهم داد. هر چند بسته پیشنهادی شان به مرور و با گذشت سال ها، به «کرم ضد چروک» و «لیفتینگ» تغییر پیدا کرد.

سال گذشته هم پس از این که پیشنهاد پروتزشان با شکست مواجه شد، توصیه کردند که برویم کارتون باب اسفنجی مان را ببینیم. در انتهای میهمانی نیز در حالی که بغض راه گلوی شان را بسته بود با مشت هایی گره کرده از ما خواستند که قوی باشیم و امید مان را از دست ندهیم. همچنین ابراز امیدواری کردند که سال آینده حامل خبرهای خوشی برای آنها بوده و خاندانی را از نگرانی دربیاوریم. حال یک سال گذشته و ما شرایط مان هیچ تغییری نکرده است.
دیگر کار از سوال و جواب و ارائه ادله مستدل و پیشنهاد پروتز و پکیج های مخصوص نیز گذشته است. مطمئنم که امسال باید با لیوان آب قند در دست، سرشان را روی شانه های مان بگیریم و از آنها بخواهیم که غصه نخورند، چرا که خدا بزرگ است و حتما روزی مشکل شان حل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درک می کنم. واقعا بدبختی بزرگیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج