۵۰۴۳۶۴
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

ارزش ۶ میلیارد دلاری صادرات معدنی در سال ۹۵

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش معادن در رونق اقتصادی کشور گفت: ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی ایران در سال ۱۳۹۵، ۶ میلیارد دلار بود.

ایرنا: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش معادن در رونق اقتصادی کشور گفت: ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی ایران در سال ۱۳۹۵، ۶ میلیارد دلار بود.

جعفر سرقینی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان الیگودرز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: 12 هزار و 500 فرصت شغلی به واسطه معادن و 6 هزار و 500 فرصت شغلی در بخش صنایع معدنی در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۹۰۰ واحد سنگبری فعال در کشور گفت: این آمار در مقایسه با برخی کشورهای پیشرفته دنیا آماری قابل توجه است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وجود واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی از جمله سنگبری های فراوان موجب ایجاد اشتغال بیشتر می شود و برای کاهش آمار بیکاری تاثیر زودهنگامی دارند.

وی با موفق ارزیابی کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان گفت: این ستاد در رفع موانع پیش روی معادن بسیار مهم و تاثیر گزار بوده است.

سرقینی با تشریح مشکلات پیش روی معادن الیگودرز اظهار کرد: در ستاد تسهیل لرستان مقرر شد بسیاری از مشکلات پیش روی معدن کاران شهرستان برطرف و بقیه مشکلات نیز که امکان حل آنها در این نشست نبود در نخستین کارگروه ملی حل و فصل شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات لرستان مقیاس کوچکی دارند، افزود: در برنامه جامع صنعت و معدن استان لرستان تحولی در صنایع و معادن این استان صورت می گیرد.
** طرح جامع صنعت و معدن استانها طراحی می شود

وی با بیان اینکه طرح جامع صنعت و معدن همه استانها به دستور وزیر به زودی طراحی می شود ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مشکلات زیادی از صنعت و معدن استانها حل و فصل شود.

دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان به ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده و فرماندار الیگودرز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری الیگودرز برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مبارک آقازاده ها و پدرانشان ....

    • محمدرضا بختیار

      جناب معاون وزیر صنایع اینکه ایران را از لحاظ تعداد سنگبری با کشورهای دیگر مقایسه می کنید جای تامل دارد و اینکه 6میلیارد دلار رقم تحسین برانگیزی از طرف شما هستش جای تاسف دارد یعنی اینکه ایران در کل سال 95 به مقدار یک نصف ناوچه صادرات داشته است یا حدود 100کانتینر ؛از لحاظ تعداد سنگبری هااول اینکه با دستان نامهربان طبیعت مهربان را خویش میزنیم افتخار ندارد آیا تا به حال به فکر نسل های بعدی برای استفاده از منابع طبیعی بودید یا فقط به فکر استخراج بودید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج