۵۰۴۷۵۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سینمای آمریکا باز هم رکورد شکست

«دیو و دلبر» محصول تازه والت دیزنی در ۱۰ روز ۷۰۰ میلیون دلاری شد و در همین حین فروش سینمای آمریکا در ماه مارس رکورد شکست.

خبرآنلاین: «دیو و دلبر» محصول تازه والت دیزنی در ۱۰ روز ۷۰۰ میلیون دلاری شد و در همین حین فروش سینمای آمریکا در ماه مارس رکورد شکست.

به نقل از هالیوود ریپورتر، بازسازی دیزنی از انیمیشن پرهوادار «دیو و دلبر» همچنان پرفروش‌ترین فیلم بر پرده سینماهای آمریکا است. این فیلم در دومین هفته اکران با ۸۸ میلیون دلار فروش بر صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. این فیلم که هفته گذشته با فروش ۱۷۰ میلیون دلاری افتتاحیه کار اکران خود را آغاز کرده بود، این هفته با ۴۹ درصد افت فروش روبه‌رو شد.

این فیلم در عرصه بین‌المللی نیز پرفروش‌ترین اثر سینمایی بود و سه روز پایانی هفته را در این بازارها با فروشی برابر با ۱۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به پایان رساند. به این ترتیب مجموع فروش جهانی «دیو و دلبر» با بازی اما واتسون تنها پس از ۱۰ روز اکران‌ به مرز ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

«پاور رنجرز» اقتباسی سینمایی از سریال تلویزیونی کودکانه‌ای به همین نام به تهیه‌کنندگی حییم سابان میلیاردر یهودی است. سریال «پاور رنجرز» از اوایل دهه ۹۰ میلادی پا به دنیای برنامه‌های تلویزیونی گذاشت و هواداران بسیاری در میان کودکان و نوجوانان پیدا کرد. اقتباس سینمایی تند و تیز این اثر هفته گذشته در آمریکا اکران شد و فراتر از پیش‌بینی‌ها به فروشی برابر با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

این فیلم با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده است و از این روی برای سودآوری نیاز به فروشی بسیار بیش از این دارد. حضور رقبای قدرتمندی چون «دیو و دلبر»‌ در سینما کار را برای «پاور رنجرز» بسیار دشوار کرده است.

این فیلم به کارگردانی دین ایزریلایت داستان پنج نوجوان در شهری کوچک است که ابزارهایی خارق‌العاده می‌یابند. این ابزارها نوجوان‌های داستان را به قهرمانانی به نام‌ پاوررنجر تبدیل می‌کند. در حالی که یک فرد شیطان‌صفت تشنه قدرت برای تخریب شهر آن‌ها نقشه می‌کشد، آن‌ها در حال آموختن مهارت‌های تازه‌ خود هستند. برایان کرنستون و الیزابت بنکس از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

با کمک فروش بالای فیلم‌هایی چون «دیو و دلبر»، «لوگان»، «کونگ: جزیره جمجه»‌ و در تازه‌ترین نمونه «پاور رنجرز» در ماه مارس بیش از یک میلیارد دلار بلیت در گیشه سینماهای آمریکا فروخته شد. این نخستین بار است که در تاریخ سینمای آمریکا فروش ماه مارس از یک میلیارد دلار فراتر می‌رود.

در عرصه قدرتنمایی فیلم‌هایی مانند «دیو و دلبر» و‌ «پاور رنجرز»، برانگیختن حس نوستالژی مخاطبان نیز کمکی به فروش فیلم «CHIPS» نکرد و این فیلم در افتتاحیه‌ای بی‌رمق تنها هفت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم نیز با اقتباس از سریالی تلویزیونی به همین نام درباره دو افسر بزرگاه ایالت کالیفرنیا ساخته شده است.

دکس شپارد بازیگر نقش اصلی و کارگردان این اقتباس سینمایی است و در کنار مایکل پنا این اکشن کمدی را به سینما آورده‌اند. «CHIPS» با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته و هفته گذاشته با اکران گسترده در بیش از دو هزار سینما افتتاح شد.

دیگر فیلمی که هفته گذشته در آمریکا افتتاح شد، تریلر فضایی ترسناک «زندگی» محصول سونی/اسکای‌دنس بود که با فروش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری شروعی ناامیدکننده داشت.

این فیلم با بازی جیک جیلنهال داستان گروهی دانشمند در ایستگاه فضایی بین‌المللی را دنبال می‌کند. آن‌ها گونه‌ای از حیات را کشف می‌کنند که خیلی سریع تکامل پیدا می‌کند. این کشف خیلی زود به تهدیدی علیه ساکنان ایستگاه و علاوه بر این زندگی روی کره زمین تبدیل می‌شود. ربکا فرگوسن و رایان رینولدز دیگر بازیگران «زندگی» هستند. بیشتر بودجه ۵۸ میلیون دلاری این فیلم از سوی کمپانی اسکای‌دنس تامین شده است.

این فیلم به کارگردانی دنیل اسپینوزا پس از «دیو و دلبر»، «پاور رنجرز» و «کونگ: جزیزه جمجه» چهارمین اثر پرفروش سینما در آمریکا بود. «زندگی» علاوه بر آمریکا در ۵۶ کشور دیگر نیز اکران شد و در آن‌ها بیش از ۱۶ میلیون دلار بلیت فروخت.

کمپانی برادران وارنر علیرغم فروش ناامیدکننده فیلم «CHIPS» هفته گذشته دلیلی برای خوشحالی داشتند. هفته گذشته فیلم «کونگ: جزیره جمجمه»‌ از این کمپانی در بازارهای بین‌المللی بیش از ۹۳ میلیون دلار فروش داشت. البته بیشتر این فروش در سینماهای چین رقم خورد. این فیلم در افتتاحیه‌ای عظیم در چین بیش از ۷۲ میلیون دلار بلیت فروخت. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم پرهزینه به لطف عملکرد قدرتمند در گیشه سینمای چین به مرز ۴۰۰ میلیون دلار نزدیک شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من عاشق فیلم های آمریکایی هستم همش پرازهیجان وکشش میباشدوآدم راپای خودمیخکوب میکندبایدهم رکوردهم بشکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج