۵۰۶۱۹۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

واشنگتن: «بشار اسد» همیشه اولویت ماست

نماینده آمریکا در سازمان ملل موضع چند روز پیش خود در قبال بشار اسد را تغییر داد و گفت که حذف رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، همیشه اولویت آمریکا بوده و خواهد بود.

خبرگزاری فارس: «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، چند روز پس از اتخاذ موضعی ‌بی‌سابقه در خصوص رئیس‌جمهور سوریه، باز هم به روال سابق آمریکایی ها بازگشت و از لزوم کنار رفتن «بشار اسد» سخن گفت.

هیلی چند روز پیش گفته بود که حذف اسد از قدرت، دیگر اولویت آمریکا نیست؛ همان روز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم در ترکیه گفته بود که مردم سوریه باید سرنوشت رئیس‌جمهورشان را مشخص کنند.

امروز نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، سعی کرد از موضعی که به مذاق ساختار قدرت در واشنگتن خوش نمی‌آید، کوتاه بیاید.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص اینکه «آیا حذف بشار اسد از قدرت، از اولویت‌ها کنار رفته یا نه» گفت: «او همیشه اولویت ماست؛ هدف ما، سپردن بشار اسد به عدالت است؛ وی باید هزینه جنایاتی که در حق ملت خود مرتکب شده را بپردازد؛ اسد یک جنایتکار جنگی است و (حذف وی از قدرت) همیشه اولویت ما است.»

وی افزود: «اسد کماکان مانعی بر سر راه صلح در سوریه است؛ می‌خواهیم به روس‌ها بفهمانیم که باقی نگه داشتن (بشار) اسد در قدرت، چقدر خطرناک است.»

نیکی هیلی از یک جنبه دیگر تعامل با روس‌ها بر سر پرونده سوریه هم سخن گفت و ادامه داد: «علاوه بر این‌ها، باید برای بیرون راندن ایران از سوریه و از بین بردن نفوذ ایران در این کشور، به ایران و روسیه فشار بیاوریم.»

نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل به تقابل اراده‌ها در سوریه هم پرداخت و گفت: «بشار اسد نمی‌خواهد (از قدرت) کنار برود ولی ما هم حمله به وی را قطع نخواهیم کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استاد ریاضی بازنشسته

      درود بر مردم سوریه نابود باد اسراییل وسلطه امریکای متجاوز ودرود بروان پاک شهدای ایران مدافع حرم وحزب الله

    • جوادبزی

      تازمانی که ما درکنار برادران سوری خود هستیم شما آمریکاییها هیچ کاری نمی توانید بکنید و این تهدید هایی که میکنید میخواهید اعتبارتان نزد جامعه جهانی از بین نرود

    • بدون نام

      هدف جنگ با ایرانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج