۵۰۶۵۵۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سال متفاوت، آدم متفاوت می‌خواهد

سالی که گذشت چطور گذشت؟ خوب گذشت یا بد؟ برای عده‌ای سالی که گذشت، سالی خوب و پر از اتفاقات شیرین و دلچسب بود.

وب‌سایت جوان آنلاین - مریم ترابی: سالی که گذشت چطور گذشت؟ خوب گذشت یا بد؟ برای عده‌ای سالی که گذشت، سالی خوب و پر از اتفاقات شیرین و دلچسب بود.

سالی که با ازدواج، تولد نوزاد و موفقیت‌های جدید، کار جدید و پست و مقام بالاتر همراه بود. برای عده‌ای هم سالی پر از اتفاقات ناگوار مثل از دست دادن عزیزی و شکست و عدم موفقیت و خلاصه سالی که برای تمام شدن آن لحظه شماری می‌کردند.
سال متفاوت، آدم متفاوت می‌خواهد
همه در زمان تحویل سال نو وقتی به سالی که گذشت فکر و آن را در ذهن خود مرور می‌کنیم اگر واقع‌بین باشیم باید نقاط ضعف و قوت خود را در پیروزی یا شکست‌های یک سال گذشته بهتر از دیگران بدانیم. البته می‌گویم واقع‌بین، اما خیلی از ما ایرانی‌ها هیچ وقت نسبت به خود واقع‌بین نبوده و عینک واقع‌بینی را فقط برای قضاوت دیگران بر چشمانمان می‌گذاریم.
اگر در کارهایمان موفق و پیروز باشیم فقط خود را دلیل آن می‌دانیم و اصلاً برای لحظه‌ای به تمام عوامل و افرادی که شاید در این موفقیت سهم ناچیزی داشته باشند فکر نمی‌کنیم. اما اگر شکست خورده باشیم تمام مردم دنیا مقصران اصلی این شکست هستند و ما خود مبرا از هرگونه اشتباهیم. در حالی که شاید فقط درصد کمی از عوامل بیرونی غیر از خود ما مسببین این عدم موفقیت و شکست باشند. بیاییم در سال جدید آدم دیگری باشیم.

سال جدید، آدم جدید

آیا شما هم تمام کارهایی که قرار بود در سال گذشته انجام دهید ولی نتوانستید یا انجام دادید ولی با شکست مواجه شدید را در یک ورق مانند کارنامه سال گذشته برای خود می‌نویسید؟ اگر اینطور است کار خوبی می‌کنید. بهتر است یک کارنامه هم از رفتارهای میان‌فردی و روابط اجتماعی خود تهیه کنید و به خود نمره بدهید. همه دوست دارند در سال جدید آدم بهتری نسبت به سال گذشته باشند برای همین خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این ارزیابی اگر با عینک واقع‌بینی دیده شود قطعاً نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

همه ما می‌خواهیم آزاد زندگی کنیم، شاد باشیم، عشق بورزیم و مسائل و مشکلاتمان را به‌راحتی برطرف کنیم. شاید این یکی از کم‌ترین و در عین حال ضروری‌ترین دعا‌ها و خواسته‌هایمان در سال جدید باشد و البته دستیابی به آن چندان دشوار نیست. تنها کافی است ساده‌ترین مسائل را به خاطر بیاوریم. کینه‌ورزی و خشم نسبت به دیگران را از خود دور کنیم. بدون شک داشتن افکار مثبت تأثیر بسیاری در تغییر احساس ما و نگرشمان نسبت به زندگی دارد. می‌توان گفت بهترین راه برای داشتن احساس خوب و رضایتمندی، مثبت‌اندیشی است. تمرین کنیم از ته دل بخندیم. با کمک به نیازمندان و ایجاد لحظات شاد برای خود و دیگران شادی بیاوریم. به شادی و خنده فکر کنیم و از خدای خود برای داشتن سلامتی و زندگی سالم شکرگزار باشیم. این تشکر از خدا به هر روشی احساس خوشایندی در ما ایجاد می‌کند.

سنگ بزرگ علامت نزدن است

اگر می‌خواهید تغییرات اساسی در سال جدید در خود ایجاد کنید و برنامه‌های بلند مدت و آنچنانی برای خود ترتیب بدهید و در واقع آدمی که در بیست و چند سال یا سی ساله گذشته بودید ولی دیگر نمی‌خواهید باشید، بدانید که این سنگ بزرگ نشانه خوبی نیست و بهتر است خیلی آهسته و با برنامه‌ریزی دقیق سال جدید را شروع کنید و از رؤیاپردازی دوری کنید. اگر دوست دارید در سال جدید به همه‌ آرزوهای خود برسید بهترین راه واقع‌بینی است. فردی موفق است که به توانایی‌ها و ضعف‌های خود واقف باشد و بر اساس آن اهدافی را برای خود مشخص کند. پس به جای خیال‌پردازی و باخبر کردن همه‌ از لیست‌ کارهایی که قرار است در سال جدید انجام دهید هدف‌های مهم و اساسی خود را مشخص و راه‌های رسیدن به آن را هموار کنید.

تا همین دیروز تا ریال آخر جیبتان را خرج می‌کردید و آینده اقتصادی‌تان را با چاشنی یک لبخند به باد می‌دادید؟ حالا می‌خواهید در سال جدید، به جز هزینه‌های ضروری برای هیچ چیز پول خرج نکنید و برای آرامش آینده، امروزتان را سخت، خیلی سخت بگذرانید؟ نمی‌خواهم بگویم کدام راه درست است. شرایط شما بیشتر از هر چیز می‌تواند در مورد درست یا نادرست بودن این رفتارها قضاوت کند، اما به شما توصیه می‌کنم که وقتی در مورد تغییر کردن تصمیم می‌گیرید، صفر و صدی تصمیم نگیرید. همیشه رعایت حد اعتدال، آسان‌تر، خوشایندتر و شدنی‌تر از انجام تصمیم‌هایی است که یا روی نقطه صفر قرار دارند یا در نهایت و روی نقطه صد.

تصمیم گرفته‌اید در سال جدید جبران اشتباهات سال گذشته را بکنید؟ این خیلی عالی است. مثلاً قرار است رابطه‌ خراب شده بین خود و همسرتان را ترمیم کنید. ترمیم و درست کردن رابطه‌ای که رو به تمام شدن و جدایی است چقدر برای شما هزینه دارد؟ در واقع می‌خواهیم بگوییم که برای جبران کردن اشتباهات خود واقع‌بین باشید و آیا هزینه‌هایی را که برای این جبران و شاد کردن زندگی خود می‌خواهید بپردازید شما را در ادامه راه دچار مشکل نمی‌کند؟ برای برگرداندن شرایط بد فعلی زندگی به شرایط خوب، شما باید چه باج‌هایی بدهید؟ چه چیزهایی را از دست بدهید که بعضی چیزها را به دست بیاورید؟ بله باید مثبت‌اندیش بود. باید افکار و انرژی مثبت داشته باشید ولی این با خیالبافی و امیدهای واهی فرق دارد. شرایط را به سمتی نبرید که زندگی در آینده برایتان سخت و دشوار باشد.
یادتان نرود که همیشه زمین خوردن و دوباره بلند شدن باعث رشد شما نمی‌شود؛ گاهی واقعاً جبران آسیب‌دیدگی ناشی از زمین خوردگی، آسان و حتی ممکن نیست. بنابراین سال جدید را با تصمیمات درست و با توجه به توانایی‌ها و اقتضائات زندگی خود برنامه‌ریزی کنید. خیال‌پردازی نکنید و با هیجان دیگران را از تصمیمات و برنامه‌های خود باخبر نکنید. قدم‌های خود را در سال جدید خیلی محکم و قوی و درعین حال با متانت و هوشیاری بردارید. برایتان در سال جدید آرزوی موفقیت می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج