جاباما
۵۰۶۶۳۴
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کلاهبرداری به قیمت شکستن استخوان

کلاهبرداری و تخلف در همه ادوار وجود داشته و همواره کلاهبرداران با اتکا به روش‌های مختلف به دنبال سوءاستفاده از افراد مختلف بوده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: این‌بار کلاهبرداران به جان خود هم رحم نمی‌کنند و برای رسیدن به اهدافشان، تصادفی ساختگی تدارک دیده و اقدام به شکستن استخوان‌هایشان می‌کنند.

کشف ۱۵۰ مورد تصادفات ساختگی در استان همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کشف ۱۵۰ مورد تصادف ساختگی از ابتدای سال ۹۳ تا اواخر سال ۹۵ خبر داد و اظهار کرد: مطالبی درباره تصادفات ساختگی در برخی استان‌ها شنیده بودیم که عده‌ای با ایجاد حوادث ساختگی و مصدوم کردن خود، از پزشکی قانونی گواهی می‌گیرند و به دنبال آن دیه دریافت می‌کنند، اما اثبات این تخلف بسیار مشکل بود و همکاران ما نمی‌توانستند به طور کامل بر این امر صحه بگذارند.

دکتر علی‌احسان صالح به ایسنا گفت: از آنجا که رشته و تخصص بنده رادیولوژی است بنابراین روزی که بر روی مکانیسم صدمات پرونده‌ای کار می‌کردم همزمان گرافیکی را بررسی کرده و ناگهان متوجه شدم این گرافیک با مباحثی که در کتاب‌هایم مطالعه می‌کردم، تطابق دارد بنابراین به این نتیجه رسیدم ضربه وارد شده مستقیم است.

وی ادامه داد: پس از بررسی چند پرونده دریافتیم که سه نفر از آن‌ها ضایعات مشابه دارند و این تشابه ضایعه مدرکی برای اثبات نتایج ما بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: در ادامه به این مهم رسیدیم که متخلفان این پرونده به استان قم هم مراجعه کرده و از آنجا نیز گواهی دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: یافته‌هایمان را قاطعانه در حضور مدیران سازمان پزشکی قانونی اعلام کردیم سپس در اختیار مراجع قضائی قرار دادیم که با پیگیری مراجع قضائی ساختگی بودن صدمات به اثبات رسید.

صالح تأکید کرد: در اوایل کار همکاران در مقابل گفته‌هایمان مقاومت می‌کردند و می‌گفتند تن‌ها با حدس و گمان نمی‌شود این جرم را اثبات کرد، اما خوشبختانه با اعتراف عوامل کلاهبرداری در دستگاه قضائی و ارائه مدارک ما، ساختگی بودن تصادفات و صدمات به اثبات رسید.

همدان پیشرو در کشف تصادفات ساختگی

وی با بیان اینکه کشف تصادفات ساختگی در همدان کلید خورده است، اعلام کرد: پزشکی قانونی استان بیش از پیش هوشیار و حساس است و روش‌های جدید کلاهبرداران را کشف می‌کند به طوریکه اقدامات اولیه کشف تصادفات ساختگی در سال ۹۱ در استان آغاز شد.

تصادفات ساختگی سناریو و کارگردان دارند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه تصادفات ساختگی سناریو و کارگردان دارند، اظهار کرد: این مجرمان اقدام به نوشتن سناریویی می‌کنند که براساس آن تصادفی ساختگی را تدارک دیده و در آن اقدام به شکستن استخوان‌های دست، پا، بینی، دندان و ... می‌کنند سپس با اورژانس و ۱۱۰ تماس گرفته و حادثه را گزارش می‌دهند.

وی افزود: این کلاهبرداران که حتی به جان خود هم رحم نکرده‌اند، برای درمان شکستگی خود به بیمارستان رفته و پس از بستری جراحی هم می‌شوند سپس به پزشکی قانونی مراجعه کرده و با گرفتن گواهی از این سازمان دیه خود را دریافت می‌کنند.

کشف تصادفات ساختگی و کمک چندین میلیونی به بیت‌المال

صالح با بیان اینکه مبلغ دیه هر شکستگی ۲۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: مجرمان با ایجاد دو تا سه شکستگی در بدن به طور میانگین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان دیه دریافت می‌کردند که کشف آن کمک بزرگی به بیت‌المال است.

متهمان تصادفات ساختگی شخصیت‌های ضداجتماعی هستند

وی تأکید کرد: متهمان پرونده تصادفات ساختگی از نظر روانپزشکی دارای شخصیتی ضداجتماعی هستند که بیشتر آن‌ها صدماتی از پیش در بدنشان دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه جنسیت بیشتر متخلفان مرد است، اما در این میان خانم‌ها نیز بوده‌اند، ادامه داد: متهمان شناسایی شده همگی جوان بوده و سنین آن‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده است.

کلاهبردارانی که در کلاهبرداری از بیمه‌ها عقیم ماندند

دادستان همدان نیز به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: مجرمان تصادفات ساختگی در گذشته با عنوان «کلاهبردار» محکوم و مجازات می‌شدند، اما اکنون ما کلاهبرداری آن‌ها از بیمه‌ها را عقیم می‌گذاریم.

کامران حمزه تصریح کرد: پس از کشف تصادفات ساختگی برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل داده و آن‌ها را پیگیری کرده و مجازات می‌کنیم.

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی همواره هوشیار و آماده‌باش است و بدون شک در کوتاه‌ترین زمان تصادفات ساختگی را کشف و به مراجع قضائی اعلام می‌کنند.

یک روانشناس تربیتی در همدان نیز درباره شخصیت این کلاهبرداران به ایسنا گفت: اینگونه رفتار‌ها از افرادی سرمی‌زند که در عین سالم بودن، در گذشته دچار ناکامی اقتصادی و یا نوع دیگری از آن شده‌اند که منجر به پرخاشگری آن‌ها شده است.

علیرضا روحی تصریح کرد: آسیب رساندن عمدی به خود و دیگران نتیجه پرخاشگری است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: پرخاشگری مستقیم حالتی است که در آن فرد به صورت مستقیم و از طریق کلامی مانند فحاشی، تمسخر و زد و خورد دیگران را مورد حمله قرار می‌دهد و در پرخاشگری غیرمستقیم فرد به اموال دیگران صدمه می‌زند.

روحی افزود: در موضوع تصادفات ساختگی که در آن فرد به خودش آسیب می‌زند تا با توسل به کلاهبرداری پول به دست آورد، به نظر می‌رسد با این اقدام می‌خواهند به نوعی بین وضعیت مالی خود و دیگرن تعادل برقرار کند.

اختلال در شخصیت اجتماعی

این روانشناس تربیتی اظهار کرد: در شخصیت‌های اجتماعی این دسته از افراد اختلال وجود دارد به طوریکه نسبت به حقوق دیگران بی‌توجه بوده و به سادگی آن را زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: این افراد معمولا اموال دیگران را تخریب می‌کنند، دزدی کرده و به مشاغل غیرقانونی و کلاهبرداری روی می‌آورند.

کلاهبرداران از نظر زبانی توانمندند

روحی عنوان کرد: این افراد معمولا از نظر زبانی فوق‌العاده توانمند هستند و ممکن است حتی تصادفات را با تکلم خود به گونه‌ای کاملا واقعی جلوه دهند، آن‌ها معمولا پرخاشگرند، نزاع‌های دسته‌جمعی دارند، توجهی به ایمنی خود ندارند و رانندگی تند و خطرناکی دارند.

وی افزود: این دسته از افراد به خاطر ضررهایی که به دیگران می‌رسانند، احساس پشیمانی ندارند و معمولا موادمخدر و الکل مصرف می‌کنند.

روحی تصریح کرد: در گذشته چنین افرادی معمولا کمبودهایی وجود داشته و در دوره کودکی‌شان از آن‌ها بهره‌کشی شده و گا‌ها در خانواده‌شان افرادی مثل خودشان وجود دارد.

وی ادامه داد: در گذشته به این افراد بی‌توجهی شده و یا والدینشان نسبت به آن‌ها انضباط ناپایداری روا داشته‌اند.

روحی با بیان اینکه محل زندگی هم در تشدید رفتار ضداجتماعی این دسته از افراد مهم است، تصریح کرد: این افراد معمولا در مناطقی زندگی می‌کنند که سایر افراد هم‌مثل آن‌ها هستند.

عمر کلاهبرداران کمتر از افراد عادی است

این روانشناس خاطرنشان کرد: برای این دسته از کلاهبردان نه ایمنی خودشان مهم است و نه ایمنی دیگران بنابراین معمولا به خاطر حوادث ناگهانی و زد و خوردهایی که دارند، عمر کمتری می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ بدون شک افرادی که حتی به جان خود هم رحم نمی‌کنند، به قدری خطرناک هستند که برای دست یافتن به اهدافشان دست به هر کاری می‌زنند و امنیت اجتماعی جامعه را تهدید می‌کنند، اما همواره در این میان کسانی مانند عوامل سازمان پزشکی قانونی و مراجع قضائی به صورت شبانه‌روزی حواسشان به امنیت ماست که گاهی زحماتشان را فراموش می‌کنیم...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودساخته

      سلام این خبر، حقه، یا کلاهبرداری قدیمی و کهنه شده، حداقل میتوان گفت از 25 سال پیش رواج داشته و چیز جدیدی نیست حتی شکستن چند استخوان مهم بدن،

    • بدون نام

      یکی بیاد منو بکشه برای خودش

    • سیدموسی

      این هم رو اینهمه اختلاس که از بیت المال میشه، بذارید این بیچاره‌ها هم بخورند!

    • بدون نام

      این کلاهبرداری نیست این نشانه فقر و بدبختی مردمه

    • خودساخته

      کاربر گرامی. 14/26 دیگه برای چی بکشند، بفرمایید بیایند مرا ببرند برای خودشان مفتی و رایگان!!! اگه اغراق نکنیم به آن روز رسیده ایم!!! و الا این همه فسق و فجور و قتل ودزدی و کلاهبرداری واختلاس و صد کوفت و زهر مار را از کجا آمده است!!! که نه فرزند پدر را میشناسد و نه پدر به فرزند، خواهر به خواهر، برادر به برادر و هیچ کس به هیچی رحم نمیکنید و عطوفت و محبت از دلها گریخته است!!! الآن دقیقاً در آن حالت هستیم،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج