جاباما
۵۰۶۶۷۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

۱۰۸ میلیون نفر در آستانه گرسنگی شدید

بر اساس تازه‌ترین گزارش جهانی بحران غذایی، در سال ۲۰۱۶ به رغم تلاش‌های بین‌المللی، حدود ۱۰۸ میلیون نفر در جهان با ناامنی غذایی شدید دست و پنجه نرم کردند.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس تازه‌ترین گزارش جهانی بحران غذایی که در بروکسل (پایتخت بلژیک) با مشارکت فائو منتشر شد، در سال ۲۰۱۶ به رغم تلاش‌های بین‌المللی، حدود ۱۰۸ میلیون نفر در جهان با ناامنی غذایی شدید دست و پنجه نرم کردند. این رقم در مقایسه با آمار ۸۰ میلیون نفری سال ۲۰۱۵ شاهد افزایشی چشمگیر بوده است.

بر اساس گزارش یاد شده، این افزایش شدید ناامنی غذایی عمدتا از مشکلات مردم جهان در تولید و دسترسی به غذا به دلیل مناقشات، افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در بازارهای محلی کشورهای آسیب‌دیده و شرایط آب‌وهوایی غیرمنتظره مانند خشکسالی و بارش‌های نامنظم در پی پدیده ال‌نینو، ناشی شده است.

بنا بر «گزارش جهانی بحران‌های غذایی ۲۰۱۷» در میان بدترین ۱۰ بحران انسانی، «درگیری‌های داخلی» عامل اصلی ۹ بحران به شمار می‌آیند که این امر نشان دهنده پیوند قوی میان صلح و امنیت غذایی است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷، با توجه به اینکه چهار کشور سودان جنوبی، سومالی، یمن و نیجریه (منطقه شمال‌شرقی) در خطر قحطی قرار دارند، تقاضا برای کمک‌های بشردوستانه و مقاوم‌سازی افزایش یابد.

بر اساس اطلاعیه رسانه‌ای نمایندگی فائو در ایران، ۱۰۸ میلیون نفری که بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۶ از ناامنی غذایی شدید رنج برده‌اند، افرادی را که دچار سوءتغذیه حاد - فراتر از وضعیت عادی و نیز کمبود گسترده حداقلِ غذا، حتی با وجود کمک‌های خارجی - شده‌اند را در بر می‌گیرد. این وضعیت شامل خانوارهایی می‌شود که تن‌ها با مصرف بذر‌ها، دام‌ها و دارایی‌های کشاورزی ضروری برای تولید غذا در آینده، غذای خود را تأمین می‌کنند.

«گزارش جهانی بحران‌های غذایی ۲۰۱۷» تأکید می‌کند که بدون اقدام جدی و مداوم ممکن است افراد درگیر با ناامنی غذایی حاد دچار وضعیتی بدتر شده و به تدریج دچار گرسنگی شدید شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اما جمعیت ما که هشتاد میلیونه

    • فضولباشی

      پنجاه میلیونش سهم ماست البته اگرتدبیرامیدنفرمایدچشماتون ضعیفه ماهم میگیم ....

    • محسن

      بله درسته ۵۰ملیونش مال ایران ثروتمنده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج