جاباما
۵۰۶۷۳۵
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی یک بانک به مردم

ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال میلیون‌ها خرید در مرحله پرداخت شده به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از ایجاد ۷۰ میلیارد تومان خسارت است.

خبرگزاری فارس: ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال میلیون‌ها خرید در مرحله پرداخت شده به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از ایجاد ۷۰ میلیارد تومان خسارت است.

پاشا ناصر آبادی با اعلام این خبر گفت: این نقص همچنان در سامانه‌های فنی بانک مربوطه موجود بوده و فقط محدود به مشتریان این شرکت نیست و عجیب است که بانک مرکزی و مشخصاً شرکت شاپرک به جای صیانت از حقوق و دارایی‌های مردم همچنان سکوت اختیار کرده است.

وی افزود: از آنجایی که بانک خصوصی مورد نظر از ارائه گزارش‌های شفاف امتناع می‌کرد، نهایتاً مجبور به طرح شکایت در مرجع قضایی شدیم که متعاقب آن و با دستور مقام قضایی معلوم شد که تعداد خریدهای ثبت شده در سامانه‌های بانک، ۱۴۰۰ درصد بیشتر از مقداری بوده که قبلاً اعلام شده بود.

شاکی پرونده در عین حال تصریح کرد: مکرراً در خصوص چنین نقص به مدیران بانک مربوطه و بانک مرکزی هشدار داده بودیم و از ماه‌ها قبل شخص رئیس کل بانک مرکزی هم در جریان این موضوع قرار گرفته بودند، ولی متاسفانه مستنداتی که به بانک مرکزی ارسال می‌کردیم، بایگانی شده است.

وی گفت: بر اساس گزارش کارشناس رسمی دادگاه تجهیزات فنی بانک به اندازه‌ای ضعیف بوده که حدود ۷۰ درصد درخواست‌ها را دریافت نکرده و از سوی دیگر سرنوشت ۹۳ درصد از خریدهای گزارش شده همچنان نامعلوم است و در خصوص ۷ درصد باقیمانده هم، عملیات پرداخت در ۹۰ درصد موارد با خطا رو به رو شده است که این میزان انحراف در عملکرد یک سامانه بانکی فاجعه بار است.

وی تاکید کرد: به لحاظ قانونی، بانک‌ها مکلف به رعایت الزامات فنی مقرر در شقوق ۲ و ۳ از بند "ج" ماده ۲ قانون تجارت الکترونیک هستند و بانک مرکزی نیز مکلف به نظارت بر حسن اجرای تعهدات قانونی و قراردادی بانک‌ها است.

ناصرآبادی اعلام کرد: بانک مربوطه از وضعیت اسف بار سامانه هایش با خبر است، اما با این حال اگر مدیران بانک کوچکترین شکی نسبت به وضعیت سامانه‌های خود دارند، آماده ایم تا تمامی مستندات پرونده را به همراه نتیجه استعلام از مراجع مختلف در اختیار رسانه‌ها و عموم مردم قرار دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بانکی در جایی یه کاری کرده ... مسخره کردین مردومو؟ اسم ببرین

    • بدون نام

      چرا نمیگین این تخلفات چه طوری به صاحب حساب خسارت وارد کرده مثل همیشه درغفا صحبت کردند اسم بانک رابگویید تاکی رازداری؟

    • بدون نام

      این بانک خصوصی اسم نداره؟

    • محمد قاضی مرادی

      خیلی ضعیف عمل کردن. هنوز خیلی از تراکنش ها که موفق بوده هم به حساب ها واریز نشده . کسی هم جوابگو نیست

    • بدون نام

      هردم از این باغ بری میرسد.دیر کرد و سود بالا و ....

    • بدون نام

      تو عیداز عابر بانک خاورمیانه میخواستم پول برداشت کنم لحظه تحویل پول دستگاه ریست شد الان یک هفته میشه از پول خبری نیست توصیه میکنم از عابر بانکهایی معتبر پول برداشت کنید

    • بابا

      اگر تخلف کردند حداقل اسم این بانک بگویید تا مردم کمتر ضرر کنند..

    • کارشناس خسارت

      يا خبرى که ميدين دروغه يا خجالت بکشين و خبر درست تحويل مردم بدين وشفاف اظلاع رسانى کنين !

    • بدون نام

      من که سالهاست با سود بانک دارم زندگی میکنم به بقیه باصلاح خدمات مزخرف وام و ... و اخبارشون هم کاری نداشتم هیچوقت بخورن ببرن اختلاس کنن از کهکشان خارج بشن فقط سود مارو بریزن.
      اینو تکامل داروین از بی نظمی زندگی در اینجا بهم آموخته :)

    • shohrehandy

      خودتون و خودمون داریم دزدی رو ترویج میدین وقتی اسم بانک رو بگین و مردم سپردشون رو از بانک خارج کنن و یه بانک مفت خور از صدها بانک ورشکسته بشه دیگه هیچ بانکی و بانک مرکزی جرات تاخیر در رسیدگی رو پیدا نمیکنن الان بلانسبت بانکا میگن ملت اسکلن فعلا به دزدیمون ادامه بدیم کی پیگیره . تو ایران تجارت الکترونیک یعنی دزدی .... اکثر مسئولان باید کنار گذاشته بشن از خود مردم کسی روی کار بیاد که حامی مردم باشه و به فکر مردم دست بردارید از پنهون کاری اسم این بانک رو بگین تا خود مردم ورشکستش کنن .....

    • بدون نام

      اینم یه مدل دزدی جدید

    • ایرانی

      این بانک باید هرچه زودتر به حساب مردم واریز کند
      وگرنه>>>>

    • بدون نام

      یعنی چی دقیقا؟
      یعنی از حساب مردم پول برداشت شده اما به حساب طرف مقابل منتقل نشده؟؟؟ بانک خورده پولو این وسط؟

    • بدون نام

      اگه اشتباه نکنم اسم بانک. ب.ر ا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج