جاباما
۵۰۶۷۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سروری: گزینه اصلاح طلبان قطعا روحانی است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: گزینه اصلاح طلبان و اعتدالیون قطعا خود آقای روحانی خواهد بود که تکلیف در این طرف روشن است و آن طرف، مجموع جمنا دارد برای ریاست جمهوری تعیین رقیب می‌کند و این فرایند ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: گزینه اصلاح طلبان و اعتدالیون قطعا خود آقای روحانی خواهد بود که تکلیف در این طرف روشن است و آن طرف، مجموع جمنا دارد برای ریاست جمهوری تعیین رقیب می‌کند و این فرایند ادامه می‌یابد.
پرویز سروری اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابت کشور است و شخص دوم مملکت توسط این انتخابات تعیین می‌شود و همیشه پر چالش‌ترین و پرانگیزه‌ترین انتخابات انقلاب اسلامی بوده است؛ طبیعتا باید آمادگی لازم را برای انتخابات پرشور، پر نشاط و پرمشارکت ایجاد کنیم.

وی افزود: شخصیت‌های تاثیرگذار، احزاب و گروه‌های موثر سیاسی می‌توانند بسیار در آرامش و تبدیل انتخابات به یک فرصت همبستگی و انسجام ملی نقش ایفا کنند؛ از این نظر نمی‌شود یک فرد مشخصی را پیش بینی کرد و این به رفتاری که باید از آن همگرایی را به دست بیاوریم برمی گردد.

سروری با اشاره به انتخابات پیشین یادآوری کرد: انتخابات ۹۲ را داشتیم که در عین رقابت نزدیک و آرای بسیار، بدون هیچ تنشی، رییس جمهور کشور تعیین و نتیجه آن، سربلندی ایران در بین دشمنانی بود که بر طبل عدم مشارکت در جهت انتخابات می‌کوبیدند.

سروری اظهار داشت: رویه بر این بوده که دوره ریاست جمهوری هشت ساله است و مرحله دوم، یک مرحله کم نشاطی از نظر انتخابات ریاست جمهوری بوده است؛ اما در این دوره یک نشاط و حضور شخصیت‌های متفاوت و موثر را می‌بینیم که نشان می‌دهد انقلاب در حال رسیدن به قله‌های بصیرت سیاسی است و این به نظر من زنگ خطری برای روسای جمهور آینده است که انتخابات را نه هشت ساله که چهار ساله ببینند و اگر عملکرد موثر و مثبتی را نداشته باشد ممکن است صندلی ریاست را واگذار کند.

چینش‌های سیاسی دلالت بر انتخاباتی پرشور دارد

وی افزود: پیش بینی من این است که یک انتخابات پر مشارکت و پرشور خواهیم داشت و چینش‌های سیاسی هم دلالت بر این موضوع دارد.

انتخابات ۸۸ فرصتی تاریخی را به تهدیدی بزرگ در کشور تبدیل کرد/ باید از انتخابات ۸۸ درس بگیرم
وی افزود: متاسفانه نتیجه انتخابات ۸۸ به دلیل عدم تکمین به قانون و نادیده گرفتن داور و از طرفی، دور زدن نهاد‌ها و مراجع فصل الخطاب، این شد که یک فرصت تاریخی به یک تهدید بزرگ در کشور و همبستگی ملی به واگرایی تبدیل شد که خسارات آن بعد از سال‌ها خود را ظهور و بروز می‌دهد.

سروری تاکید کرد: باید از انتخابات ۸۸ درس بگیرم؛ قانون، داور و هم نهادهای مرجع و فصل الخطاب را به عنوان یک اصل بپذیریم و در چنین صورتی انتخابات پرشور و موثر اجتماعی و سیاسی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر جریان‌های سیاسی به قانون تکمین و اخلاق را در انتخابات رعایت کنند، به جای تخریب رقبا به معرفی خود بپردازند، داور مسابقه و رقابت را هم بپذیرند و بر طبل واگرایی نکوبند؛ امسال می‌تواند یک همبستگی ملی را ایجاد کند و انتخابات پیش رو می‌تواند زمینه‌های مشارکت مردم را هر چه بیشتر در سرنوشت خودشان مشخص کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با توجه به این که هر روز جلوه بیشتری از دمکراسی و مردم سالاری را به نمایش می‌گذارد جایگاه ویژه تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و حضور شخصیت‌ها و عناصر تاثیرگذار در این دوره از انتخابات نشان می‌دهد که شورا‌ها هر روز جایگاه رفیع تری یافته و به تعبیری، نقش اصلی و اساسی را که قانون اساسی مشخص کرده پیدا می‌کنند.

وی در خصوص احتمال حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد با ورود به انتخابات، هرگز رای نمی‌آورد.

سروری اظهار داشت: فکر نمی‌کنم احمدی نژاد چنین خبط بزرگی را بکند و برای آینده برنامه ریزی کرده است؛ در حالی که منع صریح رهبری را دارد، ورود او به انتخابات باعث می‌شود هرگز رای نیاورد و آینده سیاسی خود را به طور مطلق از دست بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج