۵۰۶۸۳۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ایران از قربانیان اصلی طالبان

رئیس هیات پارلمانی ایران اعزامی به اجلاس بین المجالس داکا ،اتهام ارتباط و حمایت ایران از طالبان را ادعایی تعجب برانگیز و مضحک دانست و تصریح کرد ایران از قربانیان اصلی طالبان است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس هیات پارلمانی ایران اعزامی به اجلاس بین المجالس داکا ،اتهام ارتباط و حمایت ایران از طالبان را ادعایی تعجب برانگیز و مضحک دانست و تصریح کرد ایران از قربانیان اصلی طالبان است.
'غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی' روز دوشنبه در اجلاس بین المجالس در واکنش به ادعاهای نماینده هیات افغانستان،گفت: امروز، نماینده هیات افغانستان؛ ادعای بی پایه ای را در خصوص حمایت ایران از طالبان در این نشست مطرح کرد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اتهام در حالی مطرح می شود که ایران از قربانیان اصلی طالبان بوده و دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۹۷ در مزار شریف به دست این گروه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری بود که بلافاصله بعد از ظهور طالبان نسبت به پیامدهای آن به جامعه بین المللی هشدار داد، تصریح کرد: ایران هزینه های سنگین مادی و معنوی به خاطر بحران افغانستان پرداخت کرده است.

** ایران میزبان میلیون ها آواره افغان

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با اشاره به میزبانی ایران از میلیون ها آواره افغان در طول بیش از سه دهه اظهار کرد متاسفانه هیات افغانستان بدون در نظر گرفتن این واقعیت های روشن ،اتهامات واهی را علیه ایران مطرح کرد که نه به نفع این کشور ونه کمکی به حل مشکلات این کشور می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نقش را در شکل گیری فرآیند سیاسی جدید در افغانستان داشته است، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که نقش مهمی در بازسازی و ارسال کمک های توسعه ای به آن کشور داشته است.

رییس هیات پارلمانی اعزامی ایران به بنگلادش یادآور شد اینجانب به نمایندگی از هیات ایران به نماینده هیات افغانستان توصیه برادرانه می کنم که از اظهارات غیرمعقول و مخرب پرهیز کند و تحت تاثیر تحریکات بدخواهان روابط دو کشور قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس جهانی به ریاست 'غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی' روز شنبه وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.

هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به یکصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس (IPU) متشکل از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، کاظم جلالی، سید مصطفی ذوالقدر، جلیل مختار، مسعود رضایی، سیده فاطمه حسینی, سیده حمیده زرآبادی است.

یکصد و سی و شمشمین اجلاس بین المجالس بعدازظهر روز(شنبه) به مدت پنج روز و با شرکت یک هزار و 355 نفر از اعضای پارلمان 135 کشور در داکا آغاز شد.

اتحادیه بین المجالس با قدمتی ۱۲۵ ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور کار خود قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی پلنگ

      ضرری که افغان و افغانی به مملکت ما زده کمتر از آمریکا و انگلیس و روس نیست

    • بدون نام

      تمام دنیا میگه که ظالبان هم باروس روسیاه و هم با ایران ارتباط دارند حالا چه اسراریه که دروغ بگیم که نداریم.درضمن این ارتباط به نفع امنیتمان باشه چه مشکلی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج