۵۰۷۵۸۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

پرايد و پژو؛ خطرسازترين خودروهای نوروز ۹۶

روایت آمارهای اورژانس و پلیس راهور از حوادث نوروزی نشان می‌دهد که مرگ و میر مسافران نوروزی در جاده‌های کشور در سال ٩٦ نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است. اما همچنان آمار آن قابل توجه است.

روزنامه اعتماد: رییس پلیس راه کشور با اشاره به کاهش ۸ درصدی تصادفات نوروزی، از وقوع ۷۰ درصد تصادفات به‌دلیل خطای انسانی خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به بازگشت اغلب مسافران نوروزی و اتمام سفرهای نوروز ٩٦ گفت: «خوشبختانه در نوروز امسال با وجود افزایش ١١ درصدی ترددهای جاده‌ای، شاهد کاهش ٨ درصدی تلفات ترافیکی تا پایان روز ١٣ فروردین بودیم.» با توجه به اینکه تعدادی خودروهای پراید و پژو در جاده‌های کشور نسبت به دیگر خودرو‌ها بیشتر است این دو خودرو بیشترین آمار تصادف‌ها را به خود اختصاص دادند.

سردار تقی مهری؛ رییس پلیس راهور ناجا درباره بیشترین خودروهای تصادف کرده در نوروز امسال گفت: برابر آمار‌ها بیشترین تصادفات ثبت شده در نوروز متعلق به خودروهای پراید و پژو بوده که یکی از علل اصلی آن فراوانی این دو خودرو نسبت به سایر خودرو‌ها بوده است. سردار مهری درباره بدترین روز تصادف‌های نوروزی به روز ٢٦ اسفندماه اشاره کرد و افزود: بدترین روز به لحاظ کشته‌های تصادفات در طرح نوروز ٩٦، ٢٦ اسفند ماه ٩٥ بود. متاسفانه در این روز ٢٩ نفر از هموطنان‌مان در تصادفات رانندگی جان باختند در عین حال ١٣ فروردین بهترین روز به لحاظ تصادفات نوروزی بود که تن‌ها ٧ نفر در تصادفات کشته شدند. وی به استان‌های دارای بیشترین تصادفات فوتی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان فارس با ٣٣ کشته، کرمان ٣١، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی هر کدام ٣٠ و اصفهان ٢٧ کشته بیشترین تلفات تصادفات نوروزی را به خود اختصاص دادند.

مهری گفت: ٤١ درصد علل تصادفات در نوروز امسال عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی، ٢٣ درصد سرعت غیرمجاز و ٢١ درصد سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است. سردار مهری با اشاره به اینکه ٣٩ درصد تصادفات در نوروز از شکل واژگونی بوده است افزود: بیشترین علل این تصادفات لغزندگی معابر، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان یا سرعت غیرمجاز بوده است. رییس پلیس راهور ناجا با بالاترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین سرعت ثبت شده متعلق به سواری بی‌ام وی با ١٩٧ کیلومتر بر ساعت در اتوبان تهران قم حوالی ٢٣: ٣٠ بوده است.

وی در خصوص کمترین و بیشترین سن رانندگان مقصر در حوادث رانندگی نوروز گفت: جوان‌ترین راننده مقصر فردی ١٩ ساله دارای خودروی وانت پیکان در فومنات گیلان بوده و مسن‌ترین آن‌ها نیز فردی ٧٩ ساله دارنده خودروی پیکان در محور اندیمشک - خرم‌آباد استان خوزستان بوده است. مهری به دردناک‌ترین تصادف نوروز ٩٦ اشاره کرد و افزود: این تصادف در کیلومتر ٤٠ محور مرند تبریز حوالی ٦: ٣٠ بین یک دستگاه اتوبوس مان و مینی‌بوس فورد رخ داد که در این حادثه متاسفانه ٦ نفرکشته و ٧ نفر مجروح شدند که علت آن خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید رضا فاقد فدافن

      تمامی تصادفات بر اثر بی دقتی راننده هاست.متاسفانه ادعای بالای سابقه راننده ها در رانندگی در جاده باعث از دست دادنه خانواده ی خودشان میشود.

    • بدون نام

      اطفا امار حطر پراید وپژو را نسبت به کل همون نوع خود رو اعلام بفرمایید ! چون تا انجایی که میدانیم بیشترین خودروهای جاده هم پراید یا پزو هستند!

    • بدون نام

      مقصران تصادفات:
      راننده،سایپا وایران خودرو، وزارت راه

    • سلی

      ننگ بر مسولین ما که پراید اناختن جون مردم که نابود بشن

    • بدون نام

      راننده هم مقصر باشه دلیل نمیشه ماشین انقدر نامن باشه که با یه تصادف سرنشینان اون خودرو تماما بمیرند .درثانی تو تصادف اکثرا یک راننده مقصره پس گناه راننده مقابل و کسانی که تو اون خودرو هستند چیه که با اشتباه یه راننده دیگه باید بمیرنند .هدف خودرو ساز باید در درجه اول امنیت سرنشینان خودرو باشه .مثل تمام دنیا .بنظر من خون تمام کسانی که تو تصادفات از بین میرن به گردن مسئولین هستش که حمایت نابجا از این لگن سازان میکنند

    • سالار

      کاربرمحترم 11:39
      لایک بی نهایت
      دمت گرم گفتنیها بطور خلاصه و پرمحتوا گفتی
      کاش گوشی برای شنیدن بود و اقدام و حرکتی برای انجام عمل و پیشرفت دراین صنعت میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج