۵۰۷۶۰۳
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

اخراج ۲۰۰نیروی کار صنعت نفت؛شایعه یا واقعیت؟

موضوع اخراج ۲۰۰ نیروی کار صنعت نفت در ابتدای سال جاری با واکنش های متفاوتی همراه بوده؛ روابط عمومی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی این موضوع را اغراق آمیز و نادرست می داند اما برخی کارکنان سابق این شرکت، از تعدیل گسترده خود و همکارانشان خبر می دهند.

خبرگزاری تسنیم: در روزهای ابتدایی سال جاری و زمانی که هنوز ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی تعطیل بود، تماس های مردمی با خبرگزاری تسنیم حاکی از تعدیل گسترده نیرو در یکی از شرکت های فعال در صنعت نفت داشت. جمع بندی صحبت های چندین تماس برقرار شده با خبرگزاری تسنیم حاکی از این بود که در روزهای پایانی سال ۹۵ یکی از شرکت های نفتی اقدام به تعدیل حدود ۲۰۰ نیروی کار خود کرد که در تماس های متعدد کارکنان تعدیل شده با خبرگزاری تسنیم، دلیل این تعدیل گسترده، مشکلات نقدینگی شرکت عنوان شد.

خبرگزاری تسنیم با انتشار این گزارش های مردمی در قالب گزارشی با عنوان "اخراج ۲۰۰ نیروی کار صنعت نفت در ابتدای سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال"" این موضوع را اطلاع رسانی کرد. برای اطلاع از متن این خبر اینجا کلیک کنید.

روابط عمومی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی که همان شرکت نفتی مورد اشاره است، با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری تسنیم، این خبر را اغراق آمیز خواند. متن توضیحات ارسالی بدین شرح است:

"در ابتدا لازم به توضیح است، استفاده از لفظ تعدیل و یا اخراج در این خصوص صحیح نمی باشد و از آنجایی که شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) یک شرکت پروژه محور می باشد، با توجه به اخذ و یا اتمام پروژه ها اقدام به جذب نیروی انسانی می نماید و سیاست های جذب و نگهداشت نیروهای انسانی تابع شروع و یا اتمام پروژه های این شرکت خواهد بود.

بدین ترتیب اتمام قرارداد برخی از همکاران منتهی به اسنفندماه بوده و به هیچ عنوان بحث اخراج و یا تعدیل قبل از اتمام قرارداد مطرح نمی باشد. کل تعداد همکارانی که قرارداد ایشان به دلایلی (مانند عدم نیاز پروژه ها و نیز افزایش مکانیزاسیون) پس از اسفند ماه تمدید نشده است، شامل پرسنل بخش های ستادی، مهندسی و پروژه ها کمتر از ۳۰ (سی) نفر بوده است که پس از بازنگری به کمتر از ۲۰ نفر کاهش خواهد یافت. بنابر این اعداد اعلام شده کذب محض بوده و تکذیب می شود.

امید است با تلاش کارکنان و تمهیدات مدیران ارشد بهبود مستمر و موثر را شاهد بوده و در آینده ای نزدیک با اخذ پروژه های جدید سهم بیشتری در توسعه اشتغال ایران اسلامی داشته باشیم و موفق به حفظ کلیه اعضای خانواده EIED گردیم."

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در پی کشف حقیقت، با چند شماره از مجموع شماره هایی که با این خبرگزاری تماس گرفته و گزارش هایی در خصوص تعدیل ۲۰۰ نیروی کار این شرکت داده بودند، تماس برقرار کرد. متن بیانات این کارکنان بدین شرح است:

"*چنانچه هنوز شرکت EIED مایل به تکذیب حقایق هستند، پیشنهاد می کنیم گروهی معتمد از شرکت محترم OIEC و یا صندوق محترم بازنشستگی کارکنان صنعت نفت OPIC کارگروهی تشکیل داده و موضوع را بررسی نمایند.

* آیا شرکت می تواند تکذیب کند که در روزهای بیست و چهارم ، بیست و پنجم و بیست و هشتم اسفندماه ۹۵ ، حدود ۲۰۰ نامه در سطح شرکت توزیع شده است که حدود ۳۰ نفر از ابتدای فروردین ماه ۹۶ و ۷۰ یا ۸۰ نفر از خرداد ماه ۹۶ و ۹۰ یا ۱۰۰ نفر از ابتدای مهر ماه ۹۶ نبایستی در محل کار حضور داشته باشند؟

* آیا شرکت EIED میتواند تکذیب کند که با ساختمان سازی ۱۰ هزار متر مربعی تحت عنوان ساختمان گلزار میلیاردها تومان وام گرفته و دو ساختمان خود را نیز در ازای آن داده و هم اکنون بخاطر آماده نبودن این ساختمان عظیم، سهم اعظمی از نیروهای پروژه ای هم اکنون در فضایی بسیار نامناسب و فاقد ایمنی کافی مجبور به فعالیت هستند و هم اکنون برای بازپرداخت وامهای اخذ شده تا آخر شهریور ماه ۹۵ ، ۲۰۰ نیروی فعال و کارآمد بایستی از اشتغال محروم باشند؟

* متأسفانه ما تعدیل شده ایم و امید داریم با پیگیری از رسانه ها بتوانیم دوباره به محیط کار برگردیم و امیدواریم با این اقدام و ذیل سایه دستور مقام معظم رهبری در سال تولید و اشتغال، زمینه کاری برای ما فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شرکت ما که در فازهای 15/16 و 22/23/24 و فاز 13 مشغول فعالیت در پروژه های نفت و گاز هست
      نیز در اسفند ماه حدود 160 نفر اخراج شدن
      شرکت ما به نام ....

      لازم بذکر است قراردادی که با نیروها بسته شده 5 ساله و یکطرفه است و مبلغ 57 میلیون سفته نیز از نیروها گرفته شده به این صورت که پرسنل نمیتوانند جای دیگری بروند ولی شرکت هر موقع خواست میتواند اخراج کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج