۵۰۷۸۰۷
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

چند درصد از جمعیت کشور خارجی هستند؟

حدود ۲.۲درصد از جمعیت کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند که بیشترین سهم را افغانستانی ها با حدود ۲ درصد به خود تخصیص داده اند.

خبرگزاری ایرنا: حدود ۲.۲درصد از جمعیت کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند که بیشترین سهم را افغانستانی ها با حدود ۲ درصد به خود تخصیص داده اند.
جمعیت کل کشور ۷۹میلیون و ۹۲۶هزار و ۲۷۰ نفر است که یک میلیون و ۵۸۳هزار و ۹۷۹ نفر را اتباع افغانستانی به خود تخصیص داده است.
علاوه بر افغانستانی ها که ۱.۹۸ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند ، همچنین ۰.۰۴ درصد جمعیت کشور را اتباع کشور عراق،۰.۰۲ درصد را اتباع پاکستانی،۷۱۳نفر اتباع کشور ترکیه و ۰.۱۶درصد هم اتباع اظهار نشده ،در ایران زندگی می کنند.
اتباع افغانستانی که بیشترین جمعیت خارجی در ایران را به خود اختصاص داده اند در سال ۱۳۸۵ برابر با ۱.۷۲ درصد از جمعیت کشور(یک میلیون و ۲۱۱هزار و ۱۷۱نفر) و در سال ۱۳۹۰ معادل ۱.۹۳درصد(یک میلیون و ۴۵۲هزار و ۵۱۳ نفر) بودند.
کشور ایران بیش از ۳۰ سال است که پذیرای جمعیت وسیعی از مردم افغانستان در خاک خود است.
بیشتر جمعیت افغانستانی در استان های شرقی ایران و یا حاشیه شهرهای بزرگ کشور سکونت دارند و توانسته اند فرصت های شغلی در بخش های مختلف (به طور عام کشاورزی، ساختمان و خدماتی)را در اختیار بگیرند.

آنچه که بر همه مردم عیان است حضور پر تلاش کارگران افغانستانی در بخش ساختمان است به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند که ساخت و سازهایی که در سه دهه اخیر در کشور ایجاد شده است از طریق تلاش کارگران مهاجر افغانستانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه امار بدید چند نفر ایرانی در خارج از کشور زندگی میکنند و بیشترین در کدام کشور هستند

    • استان کرمان

      در استان ما زیاد هستند با این تعداد بچه های که به دنیا میارن فکر کنم در روزگار نه چندان دور دیگه جمعیتشان با استان ما مساوی شود دیگه شغلی برای جوانان ما نیست چه برسه به اون موقع خواهشا حداقل غیر مجازها را دستگیر کنید

    • saeed

      همش افغان . همشون باید بیرون برن

    • بدون نام

      غیر مجازها را بیرون کنید.

    • بدون نام

      چرا باید افغانی ها دخل ایران باشند آن هم دو میلیون یک میلیون دیگه هم قاچاق میان ، چرا باید اینقدر افغانی داخل ایران باشه جوانان ایران هم بیکار ، افغانی بی فرهنگ افغانیها به دختران ایرانی خیانت می کنن ،

    • قشمی

      اگه افغانی ها ازایران بروند مشکلی بنام بیکاری در کشورمان نخواهیم داشت.مسؤولین عزیز که حوقوقای نجومی دریافت میکنید بیکارنیستید بفهمید بیکاری یعنی چه.لطفاکمی بامردم خودمان مهربان باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج