۵۰۷۹۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عباسی: جمنا و پایداری اختلاف جدی ندارند

روزهای پایانی سال گذشته بود که مجتبی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از جمنا تاکید کرد این رویه کار اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ را صحیح نمی داند . وی صراحتا این تشکل و هدف گذاری آن ها برای رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را «کشک» خوانده بود.

عصر ایران: روزهای پایانی سال گذشته بود که مجتبی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از جمنا تاکید کرد این رویه کار اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ را صحیح نمی داند. وی صراحتا این تشکل و هدف گذاری آن ها برای رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را «کشک» خوانده بود.

بعد از آن بعضا دیگر اعضای جبهه پایداری تاکید کردند جبهه پایداری آنچه را خود مصلحت ببیند پیگیری کرده و اصراری برای حضور در جمنا ندارد.

اما به همان اندازه که پایداری ها اعلام می کنند اصراری برای حضور در جمنا ندارند چهره های اصلی جمنا تاکید دارند که این اظهارات تنها اختلاف نطرهای طبیعی است و پایداری ها همچون مابقی اصولگرایان در راستای رسیدن به کاندیدای واحد تلاش می کنند.صحبتی که عضو هیات موسس جمنا نیز به آن اشاره می کند.

اسدالله عباسی عضو هیات موسس و از اعضای شورای مرکزی جمنا تاکید دارد که اختلاف جدی و گسل مهمی بین جمنا و جبهه پایداری نیست و مباحث مطرح شده تنها در حد اختلاف سلیقه های طبیعی در هر کار سیاسی است.

در روزهای پایانی سال گذشته آقای آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری از رویه و سیاست گذاری کار جمنا در راستای انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرده بود. در جلسات جمنا نیز نمایندگان جبهه پایداری موضع انتقادی داشتند؟ به نظر می رسد پایداری ها اعتقادی به رویه کار جمنا ندارند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب جوششی مردمی است و این که در این بین چهره ها انتقاداتی را درباره این جبهه مطرح کنند نظرات شخصی آن ها محسوب می شود. هدف ما این است که با هم درگیر نشویم و به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. اگر آقای روحانی کارنامه خود را صادقانه به مردم ارائه دهند ضرورتی ندارد مردم به دنبال گزینه های دیگر باشند همین دکتر روحانی را انتخاب می کنند اما باید دید واقعا قوه مجریه در ۴ سال گذشته صادقانه عملکرد خود را به مردم گزارش داده و دولت در جایگاه درست خود کار کرده است؟!

البته موضع گیری آقای آقاتهرانی رویکرد شخصی تلقی نمی شود و ایشان در جایگاه دبیرکل جبهه پایداری به طور حتم موضع این جبهه را اعلام می کنند.

اگر جمنا منسجم باشد می تواند حداقل آرایش سیاسی قابل قبولی را بین مردم ارائه دهند . من تصور نمی کنم موضع گیری ایشان بحث اختلاف بین پایداری و جمنا را تداعی کند.

روند حضور اعضای پایداری در جلسات جمنا چطور بوده است؟

خودم خیلی بررسی نکرده ام و این شاخص را مورد دقت قرار نداده ام.

برخی معتقدند پایداری ها از اساس رویه کار جمنا را قبول ندارد و حتی فراتر از این تصور می کند جمنا آلترناتیو و یا رقیب جبهه پایداری است.

نه تصور نمی کنم چنین حسی در بین باشد. ممکن است یک اختلاف سلیقه معمولی باشد. کما این که در اصلاح طلبان هم این اندازه از اختلاف سلیقه وجود دارد اما در اشتراکات مباحث واحدی با هم دارند. در این قسمت هم مشکل حادی نیست. نباید یک اختلاف نظر را گپ بزرگ و شکاف زیادی تلقی کرد.

یعنی تصور می کنید در نهایت جمنا و پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به یک کاندیدای واحد می رسند؟

شاید در مرحله اول انتخابات به نفر واحد نرسند و ممکن است هر کدام یک نفر را معرفی کنند . یعنی ممکن است پایداری یک نفر را معرفی کند. جمنا یک نفر دیگر را معرفی کند و جریان احمدی نژاد نیز کاندیدای خود را معرفی کند. اما این فقط در مرحله اول انتخابات خواهد بود.البته من تنها احتمال را مطرح کردم. ممکن است در همان مرحله اول به گزینه واحد برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج