۵۰۷۹۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وزیر نفت: هیچ کاری با تهدید جلو نمی‌رود

وزیر نفت با بیان اینکه ایران خواهان مذاکره با طرف هندی برای توسعه همکاری‌ها است، تاکید کرد: شرایط برای توسعه روابط باید معقول باشد و ایران نمی‌تواند قراردادی ۳۰ ساله با تهدید ببندد و با تهدید هیچ کاری جلو نخواهد رفت.

خبرگزاری ایلنا: وزیر نفت با بیان اینکه ایران خواهان مذاکره با طرف هندی برای توسعه همکاری‌ها است، تاکید کرد: شرایط برای توسعه روابط باید معقول باشد و ایران نمی‌تواند قراردادی ۳۰ ساله با تهدید ببندد و با تهدید هیچ کاری جلو نخواهد رفت.

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند فشارهایی بر دولت وجود دارد که وزارت نفت قراردادی را امضا نکند، گفت: عده‌ای از همان ابتدا خواستار این بودند که قراردادی امضا نشود اما هم آنها هستند و هم ما.

او در پاسخ به سوالی در مورد تهدید هند در کاهش واردات نفت از ایران اظهار داشت: هند از مشتریان خوب ماست و علاقه‌مند به توسعه همکاری هستیم. اگر آنها واردات نفت را از ایران را کاهش دهند، ما مشکلی نداریم زیرا مشتریان زیادی وجود دارند و بیش از مقدار ظرفیت صادراتی نفت ایران تقاضا برای خرید وجود دارد.

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای ایران و هند در سال گذشته تصریح کرد: رئیس‌جمهور سال گذشته به آقای مودی، نخست‌وزیر هند قولی داده بودند و آن، این بود که تا شهریور ۹۵ به طرف هندی وقت داده شود تا به صورت انحصاری با آنها برای توسعه میدان نفتی «فرزاد بی» به صورت انحصاری مذاکره کنیم.

زنگنه افزود: تا آن تاریخ، طرف هندی پیشنهادات خود را ارائه نداد. ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ به طرف هندی وقت داد. پیشنهادات ارائه شده از سوی آنها برای ایران تا آن تاریخ قابل قبول نبود. هم‌اینک نیز به آنها نامه نوشته‌ایم. بر اساس پیشنهاداتی که طرف هندی داده است، در طول ۳۰ سال هیچ چیز عاید ما نمی‌شود و هر چیز تولید می‌شود طرف هندی به عنوان دستمزد و هزینه علمیات برمی‌دارد.

او با بیان اینکه ایران نمی‌خواهد بی‌دلیل میدان‌های نفتی‌اش را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: هدف ما از توسعه میدان‌های نفتی و گازی کسب درآمد است. ما هم‌اکنون نیز اقدامات دیگری را هم انجام می‌دهیم تا طرف‌های دیگری هم وارد میدان شود و روش‌های دیگری برای توسعه میدان در نظر بگیریم.

وزیر نفت با بیان اینکه اخیرا مسئولان وزارت نفت نامه‌ای را به مسئولان هندی به عنوان آخرین نامه نوشته‌اند، ابراز داشت: ما به طرف مقابل گفته‌ایم که حاضریم با مسئولان سیاسی هند مجددا مذاکره کنیم. به هرحال شرایط برای توسعه روابط باید معقول باشد و ایران نمی‌تواند قراردادی ۳۰ ساله با تهدید ببندد.

زنگنه با تاکید بر اینکه با تهدید هیچ کاری جلو نخواهد رفت، بیان کرد: ایران علاقه‌مند به توسعه روابط با طرف هندی است؛ چه در توسعه میدا‌ن‌های نفتی و چه در توسعه مبادلات پتروشیمی ولی این زبان، زبان خوبی نیست و بهتر است با زبان انصاف و منطق تجاری گفت‌وگو شود.

او درخصوص برآوردش از فروش محصولات نفتی در سال ۹۶ هم یادآور شد: برآورد دولت ایران در سال ۹۶ به صورت متوسط چه در نفت و چه در میعانات گازی فروش دو میلیون و چهارصد بشکه در روز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج