۵۰۸۴۴۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

پایان رویای پاستور یک بهشت‌ نشین

از بهار ۸۴ آغاز شد، رویای پاستور! محمدباقر قالیباف، سرهنگ تازه‌نفس از نیروی انتظامی آمده بود تا رئیس‌جمهور شود. تجربه‌ای نو در عالم سیاست و شاید تلاش برای ایجاد دیسیپلینی نظامی در عرصه سیاسی و اجتماعی! انتخاباتی که نتیجه‌ای برای او نداشت و رتبه‌ای بهتر از چهارم کسب نکرد.

روزنامه آرمان - امین نایینی: از بهار ۸۴ آغاز شد، رویای پاستور! محمدباقر قالیباف، سرهنگ تازه‌نفس از نیروی انتظامی آمده بود تا رئیس‌جمهور شود. تجربه‌ای نو در عالم سیاست و شاید تلاش برای ایجاد دیسیپلینی نظامی در عرصه سیاسی و اجتماعی! انتخاباتی که نتیجه‌ای برای او نداشت و رتبه‌ای بهتر از چهارم کسب نکرد.
اما نتیجه انتخابات سال ۸۴ برای قالیباف یک راه جدید باز کرد. نهمین دوره انتخابات درحالی برگزار شد که در نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی محمود احمدی‌نژاد که آن‌چنان در سیاست شناخته نمی‌شد، با تجربه شهرداری تهران به پاستور رسید؛ اتفاقی که چراغ راه قالیباف شد؛ اما مسیر پاستور از بهشت می‌گذرد؟ قالیباف با اجماع شورای شهر تهران در سال ۸۴ به عنوان شهردار انتخاب شد.
در انتخابات ۸۸ شهردار تهران گفت:«با جمع‌بندی شرایط موجود فعلا داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیستم.» اما یازدهمین دوره انتخابات در سال ۹۲ درحالی آغاز شد که این بار محمدباقر قالیباف با همه توان سودای پاستور کرده بود؛ تلاشی گازنبری تا رسیدن به مدریت عالی اجرایی کشور. قالیباف در طول هشت سال شهرداری تهران با اقداماتی که انجام داده بود، خود را جلوتر از احمدی‌نژاد ۸۴ می‌دانست.
تریبون‌های بیشتر، ابزارهای رسانه‌ای و شخصیتی که حالا در عالم سیاست ایران شناخته‌شده بود. او یک‌بار دیگر خود را در ترازوی قضاوت مردم ایران قرار داد، اما این‌بار هم رویای پاستور شکست خورد. جواب منفی مردم به سردار قالیباف او را به‌ناچار برای چهار سال دیگر در شهرداری تهران ابقا کرد؛ چهار سالی که اگر تمدید نمی‌شد، شاید قالیباف بهتر می‌ توانست از عملکرد خود در شهرداری دفاع کند.
پایانی تلخ در شهرداری
درحالی که از چند ماه پیش شایعه حضور سه‌باره‌ قالیباف به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری شنیده می‌شد، در ماه‌های اخیر دومینو مدیریت نامطلوب او در شهرداری آغاز شد. پرونده تخلف املاک نجومی آغازی بود بر روندی جدید از تخلفات اقتصادی؛ پرونده‌ای میلیاردی که دادستان کل کشور هم وجود تخلفات در آن را تایید کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در آبان ۹۵ تصریح کرد:«در مجموع حدود ۲۹ نفر نیز هستند که خارج از شهرداری بودند که با معرفی، یکسری آپارتمان به آنها واگذار شده که طبق مقررات قانونی تخلفات قطعی است و باید نسبت به آن رسیدگی شود. اولین کار این بود که به آنها اعلام شود که این معامله باطل است و باید فسخ شود که این مساله را به شهرداری گفتیم.»
با این وجود شهردار تهران هرگونه تخلف در این رابطه را رد کرده است. قالیباف دراین باره در دفاعیات خود در صحن شورای شهر گفت: «دادستان کل به طور کامل درباره این املاک نظر دادند و اعلام شد که در واگذاری املاک به هیچ عنوان تخلف، جرم و فسادی صورت نگرفته است. چرا واقعا می‌آییم و جامعه را ملتهب می‌کنیم و آسیب به نظام می‌زنیم.» درحالی که شایعات آمدن یا نیامدن شهردار تهران داغ بود، در آبان ماه حسین سبحانی‌نیا (فعال سیاسی اصولگرا) گفت:«از کسی شنیدم که آقای قالیباف این‌طور مطرح کرده که اگر اصولگرایان بر سر او اتفاق نظر داشته باشند، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ کاندیدا می‌شود.» ساختمان پلاسکو را باید دومین موردی دانست که نگاه مردم را بیش از پیش به مدیریت در شهرداری تهران معطوف کرد، زمانی که در چند ساعت ساختمان بزرگ پلاسکو به عنوان نماد تهران مدرن بعد از ۵ دهه استواری در میان آتش سوخت و فروریخت، اما خبری از مسئولیت‌پذیری شهرداری به عنوان دستگاه مسئول در این باره شنیده نشد. بالاخره دیروز در نهایت قالیباف تصمیم خود برای انتخابات را اعلام کرد.
همگرایی نیاز است

شهردار تهران گفت: وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است. لذا برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس‌جمهوری مناسب به‌جای رئیس‌جمهور فعلی در ۲۹ اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است. وی همچنین اضافه کرد: این هدف راهبردی و مهم به دست نخواهد آمد، مگر با به‌کار گرفتن همه ظرفیت های مردمی و دلسوزان انقلاب و کشور و اجماع بر سر کاندیدایی که صلاحیت، قابلیت و مقبولیت داشته باشد. امروز جامعه ما به همگرایی و نگرشی فراتر از ملاحظات حزبی و گروهی نیاز دارد. قالیباف تصریح کرد: خوشبختانه ضرورت همگرایی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و من هم از همه تلاش‌هایی که توسط نیروهای مردمی انقلاب انجام شده است، تشکر می‌کنم. در ضمن همان‌طور که طی نامه‌ای اعلام کردم، هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم، ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌کار خواهم گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه پاستور پاستوریزه است طرفدار زیاد داره

    • بدون نام

      سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی یا دولت قبلی که یک کشور ویرانه (از نظر اجتماعی و اقتصادی) تحویل داد؟

    • محمد سلطان

      قالیباف تو هنوز تو اداره شهر موندی وتوان اداره یک شهری چون تهران را نداری حالا چطوری میخوای بری مملکت رو پر تز شهرهای کوچک وبزرگ است را اداره کنی؟ هن؟ البته همه تون مثل همید وخرتون که ازپل گذشت دیگه نه ملت مسشناسید ونه دولت!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج