۵۰۸۴۷۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار امنیتی به نیروگاه‌های اتمی انگلستان

مقامات امنیتی انگلیس، در گزارش‌های خود، تأکید کرده‌اند که نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور، در معرض تهدیدات سایبری گروه‌های هکری قرار دارند.

وب سایت سایبربان: مقامات امنیتی انگلیس، در گزارش‌های خود، تأکید کرده‌اند که نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور، در معرض تهدیدات سایبری گروه‌های هکری قرار دارند.
هشدار امنیتی به نیروگاه‌های اتمی انگلستان

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ بخش امنیت سایبری در انگلیس، به‌تازگی تلاش گسترده‌ای را برای همکاری با دولت به جهت امن سازی زیرساخت‌های حیاتی انگلستان در برابر حملات سایبری به کار بسته است.
سرویس‌های امنیتی انگلستان نیز در گزارشی، به نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای این کشور هشدار داده‌اند تا خود را در برابر حملات سایبری مقاوم کنند. البته این اولین هشدار حملات سایبری به نیروگاه‌های هسته‌ای نیست و پیش‌تر نیز چنین هشداری در این مورد صادر شده بود.

بر اساس اعلام رسانه‌های انگلیسی، تروریست‌ها و گروه‌های هکری، بارها تهدید کرده‌اند که از آسیب‌پذیری‌های موجود در نیروگاه‌های هسته‌ای، برای آسیب زدن به دولت بهره‌برداری خواهند کرد. وزیر انرژی کابینه انگلیس هم در اظهارنظری در این مورد، عنوان داشت که نیروگاه‌های هسته‌ای، باید مطمئن باشند که در برابر حملات سایبری، مقاوم هستند و درصورتی‌که در این حملات آسیب ببینند، می‌توانند به‌راحتی و به‌سرعت، خود را بازیابی کنند.

انگلستان، در فوریه 2017، راهبردی در زمینه امن سازی نیروگاه‌های هسته‌ای در برابر حملات سایبری منتشر کرد و در آن، چارچوب‌های مشخصی را برای مقابله با تهدیدات در این زمینه منتشر کرد. بر اساس این راهبرد، تهدیدات و هشدارهای موجود در زمینه حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای، به طرز چشم‌گیری نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و همین موضوع، لزوم توجه هر چه بیشتر نهادهای مسئول در زمینه مقابله با این تهدیدات را یادآور می‌شود.

البته در این راهبرد، تأکید شده است که دستیابی به امنیت، نیازمند همکاری و هماهنگی بین صنعت، دولت و بخش‌های مختلف است و درصورتی‌که هرکدام از این بخش‌ها، همکاری‌های لازم را انجام ندهند، نمی‌توان به امنیت موردنظر دست یافت.

انگلستان، یکی از دولت‌هایی است که همواره بر اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دولت و بخش خصوصی در زمینه تهدیدات سایبری تأکید می‌کند و معتقد است بسیاری از شرکت‌های انگلیسی، از ترس کاهش ارزش سهام و از دست دادن مشتریانشان، حملات سایبری را گزارش نمی‌کنند و همین موضوع، سبب شده است تا دولت، آمار مشخصی از حملات سایبری نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج