۵۰۸۵۷۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

حجت الاسلام غلامی:

جسارت به علما و مراجع تقلید قابل تحمل نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا با تاکید بر اینکه جسارت به علما قابل تحمل نیست، گفت: عملیات ربوی یا مشکوک بانک‌ها علما و مراجع را به حق نگران ساخته و راه رفع این نگرانی‌ها این است که مدیران بانکی دست از انکار واقعیت‌ها بردارند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های صدرا در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه متاسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد جسارت های مکرر برخی مدیران و کارشناسان نسبت به علماء و مراجع در خصوص اظهار نگرانی‌های آنها نسبت به عملیات بانکی در کشور هستیم، اظهار داشت: نمونه اخیر آن در گفتگوی یکی از اقتصاددان‌های وابسته به دولت با صدا و سیما بود.

غلامی ادامه داد:‌ کسانی که نقدهای عالمانه و مشفقانه علما را بر نمی‌تابند و با وقاحت علما را متهم به ناآگاهی از مسائل اقتصادی و بانکی می‌کنند، خودشان از جهت میزان معلومات اجتماعی و دقایق ارتباطات مالی، به اندازه یک بیستم بسیاری از علما آگاهی ندارند ولی برخورداری از یک مدرک دانشگاهی آنها را متوهم ساخته است.

وی افزود: علمای بزرگوار همواره بر اساس تشخیص عمیقی که از مسائل و دردهای مردم دارند و شبکه مشورتی که متشکل از کارشناسان زبده در اختیارشان است، نسبت به مسائل مدیریتی کشور اظهار نظر می‌کنند و در گذشته هیچ‌گاه سابقه نداشته کسی به خود اجازه دهد درباره ورود یا عدم ورود علما به مسائل کشور و امر به معروف و نهی از منکر آنان اظهار نظر کند.

علامی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند علما را در کشور ساکت و منزوی کنند، همان هایی هستند که در پوشش های فریبنده به دنبال برگرداندن دیکتاتوری و خودکامگی به کشور هستند، گفت: لذا امروز علما، و فردا هر فرد دیگری که منتقد آنها باشد را متهم به ناآگاهی و غیره می‌کنند؛ با این حال باید بدانند جسارت به علما از سوی مردم قابل تحمل نیست.

رئیس مرکز پژوهش های صدرا تاکید کرد: مساله بانک‌ها و عملیات ربوی یا مشکوک آن‌ها طی چند سال اخیر، علما و مراجع را به حق نگران ساخته و راه رفع این نگرانی‌ها این است که مدیران بانک‌ها ضمن حضور سریع و مودبانه در حوزه، به مسائل پاسخ مستدل و مستند ارائه نموده و دست از انکار واقعیت‌ها بردارند.

وی افزود: امروز بسیاری از مردم متشرع در ارتباطات مالی با بانک‌ها شبهه شرعی دارند و ضمن مراجعه گسترده به علما از آنان درخواست می‌کنند تا تکلیف شرعی آنها را مشخص کنند؛ لذا ابهامات موجود در خصوص عملیات بانکی باید هرچه سریع‌تر مرتفع، و اگر اشکالات وارد است، اصلاحات لازم اعمال شود.

غلامی در پایان تصریح کرد: طبیعی است اگر بانک‌ها و مدیران اقتصادی مسائل را حل نکنند، در آینده با برخورد صریح‌تر و قاطع‌تر علما روبرو خواهند شد که در اینصورت بانکداری در ایران با یک بی‌آبرویی تاریخی روبرو خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      خدا هدایتشون کنه! هر چی داریم از علماست....

    • محمود

      کاملا درست است

    • بدون نام

      همین علما ومراجع عظام مانند ایت الله مرعشی نجفی وایت الله گلپایگانی و و ،،،،،،،،،،،،،،،،،،که در کنار امام راحل کمک کردند وانفلاب اسلامی را برپا کردند و اکنون همانها بازوان پرتوان مقام معظم رهبری هستند و توهین به انها توهین به اسلام توهین به روحانیت وانقلاب است وملت چنین چیزهایی را تحمل نخواهد کرد و یقینا در صورت تکرار در اتش قهر ملت خواهند سوخت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج