۵۰۸۷۴۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رئیس حزب امت ملی سودان:

اگر آمریکا نبود، داعش و القاعده نیز وجود نداشت

صادق المهدی رئیس حزب امت ملی سودان روز پنجشنبه با انتقاد از آمریکا گفت: اگر تلاش های این کشور برای سرنگونی اتحادیه جماهیر شوروی در افغانستان نبود، القاعده خلق نمی شد و پیش از حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، داعشی وجود نداشت.

خبرگزاری ایرنا: 'صادق المهدی' رئیس حزب امت ملی سودان روز پنجشنبه با انتقاد از آمریکا گفت: اگر تلاش های این کشور برای سرنگونی اتحادیه جماهیر شوروی در افغانستان نبود، القاعده خلق نمی شد و پیش از حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، داعشی وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری سودان تربیون، مهدی همچنین در اعتراض به سیاست های مهاجرتی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ممانعت از سفر شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا، واشینگتن را مسئول تندروی در جهان دانسته است.
رئیس حزب امت ملی سودان که قرار بود در نشست باشگاه موسوم به 'باشگاه مادرید' در واشینگتن شرکت کند، با ارسال سخنرانی خود برای دبیرکل این باشگاه تاکید کرد: به عنوان فردی که سیاست های جدید آمریکا مرا (به عنوان یک شهروند سودانی) هدف قرار داده است، در این شرایط نامساعد، آمادگی سفر به آمریکا را نداشته و از دبیرخانه محترم باشگاه مادرید می خواهم که عذر من را برای عدم حضور در نشست آینده این باشگاه پذیرا باشد.
المهدی با تاکید بر این که اقدامات تروریستی دارای خاستگاه مشترکی است و منصفانه نیست که آن را برآمده از اسلام بدانیم، افزود: البته برخی از گروه های به ظاهر اسلامی هستند که ندای اسلام را سرمی دهند و دست به اقدامات تروریستی می زنند که این تحرکات نیز در سایه حمایت های جامعه جهانی به ویژه آمریکا صورت می گیرد.
رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه 95، یک فرمان اجرایی را برای ممانعت از ورود اتباع کشورهای عمدتا مسلمان عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن امضا کرده بود.
در پی اعتراض های گسترده به فرمان نخست اجرایی ترامپ که در تاریخ 8 بهمن صادر شد و شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان را از ورود به آمریکا منع می کرد، رئیس جمهوری آمریکا 16 اسفند ماه 95 نسخه دوم این فرمان را صادر کرد که تفاوت عمده آن مستثنی کردن عراق از هفت کشور مشمول ممنوعیت ورود به آمریکا بود و دارندگان گرین کارت را از این قاعده حذف می کرد.
این فرمان که اتباع ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کرد و افزون بر آن تعلیق ورود پناهجویان به مدت 120 روز به خاک آمریکا، سهمیه سالانه پذیرش این پناهجویان که در زمان باراک اوباما 110 هزار تن مقرر شده بود، به 50 هزار مهاجر کاهش داده است.
صادق المهدی پیش‌تر برای دو دوره نخست‌وزیر سودان بود. پدر بزرگ او «مهدی سودانی» رهبر انقلاب استقلال این کشور آفریقایی بود و با «حسن الترابی» نیز رابطه خویشاوندی نزدیکی دارد. المهدی به سیاست‌مداری میانه‌رو و معتدل شهرت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچه باشندبهترازصدام می باشند،داعش یک کشورنیست ولی صدام یک کشوربود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج