جاباما
۵۰۸۹۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قیمت طلا تا ۱۲۶۹ دلار بالا رفت

با حمله آمریکا به سوریه، قیمت طلا تا ۱۲۶۹.۲۸ دلار نیز بالا رفت اما در حال حاضر با ۱۱.۳۷ دلار افزایش نسبت به روز قبل ۱۲۶۳.۰۷ دلار معامله می شود.

خبرگزاری فارس: با حمله موشکی آمریکا به سوریه، سرمایه گذاران به سوی دارایی های امن رفتند و این امر سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یابد و به بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته برسد.

به نوشته رویترز، این اقدام به منزله تشدید تنش ها با ایران و روسیه به عنوان هم پیمانان سوریه است.

مقامات امریکایی می گویند ترامپ دستور حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه را به تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون صادر کرده است.

قیمت هر اونس طلا ۰.۹۱ درصد (۱۱.۳۷ دلار) افزایش یافت و به ۱۲۶۳.۰۷ دلار رسید. این فلز گران بها در ساعات اولیه ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۹.۲۸ دلار رسید که بالاترین رقم از ۱۰ نوامبر به شمار می رود و در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.

دنیل هاینس، تحلیلگر ای ان زد گفت: «ما انتظار داریم قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان بالا برود. حداقل تا زمانی که مشخص شود که این وضعیت با همین یک حمله تمام می شود یا ادامه می یابد.»

با حمله امریکا، امروز ارزش بازارهای بورس در آسیا سقوط کرد و ارزش اوراق قرضه و ین بالا رفت.

ارزش دلار نیز در برابر ین ژاپن ۰.۴ درصد کاهش یافت.

همچنین سرمایه گذاران در انتظار دیدار ترامپ با رئیس جمهور چین هستند که قرار است در مورد مسائلی نظیر کره شمالی و مازاد تجاری عظیم چین و آمریکا گفتگو کنند.

به گفته تحلیلگران، به جز تقویت حس دوری از ریسک در بازار (که تقاضا برای طلا را افزایش می دهد)، قیمت طلا به علت عوامل فنی نیز تقویت شده است.

جفر هالیر تحلیلگر بازار گفت: «طلا متوسط قیمت ۲۰۰ روز خود را امروز شکست و سطح مقاومتی ۱۲۶۴ دلار ۲۸ ماه فوریه را تست کرد. اگر قیمت پایانی امروز بیش از این سطح باشد، سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلار آغاز می شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج