۵۰۹۲۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حمایت جان کری از اقدام نظامی آمریکا در سوریه

وزیر خارجه سابق آمریکا از اقدام رئیس‌جمهور جدید کشورش در حمله به سوریه حمایت کرده است.

خبرگزاری فارس: بنا به گفته برخی منابع آگاه، وزیر خارجه سابق آمریکا کاملاً حامی طرح «دونالد ترامپ» برای حمله به سوریه است.

پایگاه تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی نوشت، مسئله‌ای که سالها، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را عذاب می‌داد، این بود: آیا ما باید به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حمله کنیم یا خیر.

این پایگاه تحلیلی سپس با مطرح کردن این سؤال نوشت، در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، پاسخ این سؤال همیشه «خیر» بود. اما کمتر از سه ماه از آغاز به کار دولت جدید آمریکا طول کشید که «دونالد ترامپ» به این سؤال پاسخ «آری» بدهد.

«جین هرمان» نماینده سابق دموکرات ایالت کالیفرنیا که در حال حاضر مدیر اندیشکده «مرکز ویلسون» است، در خصوص حمله به سوریه گفت: «اوباما می‌بایست چهار سال پیش زمانیکه مشکل ساده‌تر بود، چنین کاری را می‌کرد. تاریخ به تندی از او یاد خواهد کرد زیرا او چنین نکرد».

یک منبع آگاه درباره حمایت کری از اقدام نظامی در سوریه گفت: «یکی از طرفداران طولانی مدت اقدام نظامی علیه اسد، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا است که کاملاً از حمله ترامپ (به سوریه) حمایت می‌کند و خشنود است که چنین چیزی خیلی سریع رخ داده است».

این منبع ادامه داد که کری منتظر حملات بیشتر به سوریه است و «معتقد است که اگر (این حملات) به درستی و شفاف انجام گیرد، می‌تواند به کانال دیپلماتیک نیرویی دوباره بخشد».

طبق این گزارش، حمله ترامپ به پایگاه هوایی سوریه، موجب برانگیخته شدن احساسات متناقض در میان مقامات دولت اوباما شد به طوریکه برخثی از آنها سیاست خارجی ترامپ را تحسین کردند و برخی دیگر تصریح کردند که ترامپ به میراث اوباما حمله کرد.

«ایلان گلدنبرگ» که بعنوان مقام ارشد مسائل خاورمیانه در وزارت خارجه و پنتاگون در دوران ریاست‌جمهوری اوباما فعالیت داشت، در این خصوص گفت: «آرزو می‌کردم که می‌توانستیم یک فرد تهاجمی‌تر از اوباما داشته باشیم اما مطمئن نیستم که ترامپ آن فرد مورد نظر باشد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج