۵۰۹۴۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونمایی از عامل اخلال در بازار میوه

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: ما سیب روی درخت را کیلویی ۱۵۰۰ تومان می‌فروشیم، اما سیب وارداتی که ۳۰ روز روی آب است، ارزان‌تر از سیب روی درخت ما به فروش می‌رود.

خبرآنلاین: رییس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: ما سیب روی درخت را کیلویی ۱۵۰۰ تومان می‌فروشیم، اما سیب وارداتی که ۳۰ روز روی آب است، ارزان‌تر از سیب روی درخت ما به فروش می‌رود.

حسین مهاجران درباره تغییرات قیمتی میوه طی سال‌های گذشته اظهار داشت: از سال ۸۵ اولین توزیع و ذخیره‌سازی شروع شد که ما هم دخالت داشتیم. تا سال ۹۲ قیمت مرکبات افزایشی نداشت.

وی افزود: در سال ۹۲، ۹۳ و ۹۴ که متولی این کار وزارت جهادکشاورزی شد، از بدشناسی آنها چند اتفاق افتاد. یکی این‌که سال ۹۳ درخت‌ها بار کم آورد و پرتقال‌ها درشت بی‌قواره بود. این یک معضلی شد برای ذخیره‌ساز که وزارت جهادکشاورزی بود.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار عنوان کرد: در سال ۹۴ بیش از مصرف، تولید صورت گرفته بود. به حدی بازار اشباع بود که قیمت‌ها پایین آمد. باز این هم معضلی شد که وزارت جهادکشاورزی ضرر کند.

مهاجران متذکر شد: پارسال هم سرمازدگی باغ‌ها اتفاق افتاد. اگر این سه سال را در نظر بگیریم که این اتفاقات باعث نابه‌سامانی قیمت‌ها شد، در سال‌های قبل می‌توانیم بگوییم در تنها محصولی که افزایش قیمت نداشتیم، میوه بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از اقلام مصرفی مردم نسبت به سال‌ها قبل افزایش قیمتی نداریم؛ مثل سیب‌زمینی و پیاز و سبزی. چون مردم به روز خریداری می‌کنند.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار ادامه داد: توازن بر تولید و مصرف برقرار شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر هم می‌بینید یک محصولی تغییر قیمتی به یک‌باره دارد، مثلا می‌بینیم در منطقه‌ای سرمازدگی اتفاق می‌افتد. همین موضوع باعث می‌شود که محصول در بازار عرضه نشود و قیمت‌ها بالا رود.

مهاجران درباره بازار میوه و تره‌بار در سال ۹۶ گفت: ما یک کشور چهار فصل هستیم که در همه مناطق کشور تولید صورت می‌گیرد. سال گذشته ۹ ماه هندوانه یک قیمت بود. یک زمانی هم هندوانه در شب یلدا ۵ هزار تومان شد.

وی افزود: بازار بستگی به حوادث هم دارد. اگر حوادثی مثل سیل، سرمازدگی و طوفان اتفاق نیفتد، تولید بیش از مصرف خواهد بود. حوادث نقش مهمی در تولید دارد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار تاکید کرد: ما برای پرتقال باید باب صادرات را باز کنیم، چون تولیدمان ارزان در می‌آید. در رابطه با سیب نیز باید کاری کنیم که تولید آن ارزان تمام شود، چون رقبایی مثل ترکیه و لهستان را داریم.

مهاجران تصریح کرد: ما سیب روی درخت را کیلویی ۱۵۰۰ تومان می‌فروشیم، اما سیب وارداتی که ۳۰ روز روی آب است، ارزان‌تر از سیب روی درخت ما به فروش می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج