۵۰۹۴۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز عملی مبارزه گوگل با اخبار جعلی

خبرهای جعلی همیشه در فضای وب وجود داشته اند و اصولا یکی از اصلی ترین انتقادات به اطلاعات آنلاین، عدم توانایی خوانندگان در تشخیص خبرهای واقعی از جعلی است.

مجله سخت افزار: خبرهای جعلی همیشه در فضای وب وجود داشته اند و اصولا یکی از اصلی ترین انتقادات به اطلاعات آنلاین، عدم توانایی خوانندگان در تشخیص خبرهای واقعی از جعلی است. این اتفاق در ماه های گذشته و پس از انتقادات بسیار زیاد متخصصین و صاحب نظران از فیسبوک در دوره انتخابات آمریکا و ادعای تاثیر اخبار نادرست در آرای واریز شده به سبد دونالد ترامپ شدت بیشتری پیدا کرده است. به همین دلیل کمپانی ها به دنبال راهکاری برای مبارزه با این نوع خبرها بوده اند. امروز گوگل اعلام کرد به منظور مبارزه و مقابله با انتشار خبرهای جعلی، بخش جدیدی را به صفحه نتایج جست و جوی خود اضافه خواهد کرد که با عنوان Fact Check مشخص می شود.
آغاز عملی مبارزه گوگل با اخبار جعلی

البته این به این معنا نیست که گوگل درست بودن تک تک مورادی که جست و جو می شوند را بررسی می کند ، بلکه در عوض این مسئولیت را به کمپانی های متخصص در همین حوزه مانند Snopes ، PolitiFact محول خواهد کرد. از این پس هنگامی که شما آنلاین به یک خبر نگاه می کنید ، گوگل در کنار تمام اطلاعاتی مهم و غیر مهم که درباره آن خبر وجود دارد اطلاعات بیشتری را نیز منتشر خواهد کرد که نشان می دهند اولین منتشر کننده خبر چه شخص یا وب سایتی بوده و چه وب سایت های دیگری به خبر مورد نظر استناد کرده اند. نمونه ای از عملکرد سیستم جدید توسط خود گوگل در بلاگ رسمی این شرکت منتشر شده که نشان دهنده جست و جو برای عبارت "اسارت 27 میلیون انسان" است. سیستم تحلیل گوگل به کمک وب سایت PolitiCheck مشخص کرده است که این عبارت در ابتدا توسط یکی از سناتورهای آمریکایی گفته شده و درصد صحت آن نیز "به احتمال بسیار زیاد درست" تخمین زده شده است.

گوگل می گوید که هم اکنون با 115 وب سایت در حوزه بررسی حقایق همکاری می کند و در فکر گسترش این ایده می باشد تا سایر کمپانی ها نیز بتوانند در آن شرکت کنند. گوگل اعتقاد دارد حتی با به راه افتادن چنین حرکتی بزرگی هم نباید انتظار داشت که هر خبری که جست و جو می شود به طور معجزه آسایی توسط کسی بررسی شود و درستی آن مشخض گردد، بلکه به طور ساده هدف اصلی آن است که به مردم کمک کنیم تا وقتی به دنبال اطلاعات هستند بتوانند قضاوت عادلانه تر و منطقی تری درباره آنچه می خوانند داشته باشند. پس از خارج کردن فهرستی از وب سایت های منتشر کننده اخبار جعلی از پایگاه داده های دو کمپانی بزرگ گوگل و فیسبوک، این دومین حرکت گوگل برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی است و به نظر می رسد در آینده شاهد گام های بلندتر و عملی تری برای مبارزه با شایعه پراکنی مجازی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج