جاباما
۵۰۹۶۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سالانه ۵۰ هزار تن کره وارد کشور می شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید براین که سالیانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تن کره به کشور وارد می شود گفت: طی یک برنامه ۱۰ ساله می توانیم کره مورد نیاز کشور را در داخل کشور تامین و دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید براین که سالیانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تن کره به کشور وارد می شود گفت: طی یک برنامه ۱۰ ساله می توانیم کره مورد نیاز کشور را در داخل کشور تامین و دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.
«حسن رکنی» افزود: اکنون نیاز مصرفی کشور به محصول کره نزدیک ۶۰ هزارتن است که به همین میزان واردات انجام می شود.
وی بخش عمده کره وارداتی را مربوط به کشور نیوزلند دانست و قیمت هرکیلوگرم کره را ۴ دلار اعلام کرد.
وی اظهارداشت: طی سالهای اخیر برنامه ریزی هایی برای تامین کره مورد نیاز کشور در درازمدت صورت گرفته است به طوری که با اصلاح نژاد دام سبک بتوانیم به شیرخام با حجم چربی بالا دست پیدا کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام معتقد است، در صورتی که صادرات شیرخشک در حوزه فراورده های لبنی افزایش پیدا کند بتوانیم بخشی از چربی مورد نیاز را از محل تبدیل شیر به شیرخشک تامین کنیم.
وی تصریح کرد: کیفیت شیرخام، چربی و پروتئین بالا می تواند زمینه ساز تامین کره مورد نیاز کشور باشد.
وی با بیان این که بخش عمده گاوهای شیری کشور ما هلشتاین است اضافه کرد: در این برنامه بلند مدت ۱۰ ساله چربی مورد نیاز از استحصال شیرپرچرب با اصلاح نژاد دام سبک و سنگین به دام های شیری پربازده (سمینتال) و دو منظوره بدست می آید.
وی فرهنگ مصرف خامه کشور را بالا دانست و ادامه داد: بخشی از چربی که از شیرخام تولیدی کشور استحصال و فراوری می شود به صورت خامه تازه خوری به مصرف می رسد که همین امر در کاهش تولید کره نقش دارد.
هر ساله بین ۹ تا ۱۰ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود که به علت پائین بودن سطح چربی کمتر از ۳.۲ درصد امکان تولید کره مورد نیاز نیست.
آمارها نشان می دهد که سالیانه نزدیک ۹۰ درصد کره مورد نیاز وارد می شود بنابراین قیمت کره در داخل کشور متاثر از نرخ های جهانی است.
بخش عمده مجموع کره وارداتی به مصرف کره صبحانه و بخش اندکی به مصارف صنعتی می رسد.
سال گذشته تولید کنندگان صنایع لبنی به دنبال بالا رفتن قیمت جهانی کره، نسبت به افزایش قیمت محصولات داخلی خود اقدام کردند، بطوری که هر قالب کره ۱۰۰ گرمی با ۲۰ درصد افزایش قیمت از دو هزار و ۵۰۰ تومان به سه هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت و با مداخله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و کارگروه تنظیم بازار موظف به فروش این محصول به قیمت دو هزار ۹۰۰ تومان هستند.
کره به عنوان اولویت نخست ستاد هدفمندسازی یارانه هاست و هر گونه تغییرات قیمت این کالا، باید پس از طی فرایند تصویب و ابلاغ شود بنابراین زبق مصوبه قیمت هر قالب کره ۱۰۰ گرمی دو هزار و ۹۰۰ تومان و کره ۵۰ گرمی یکهزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود.

طبق دستورالعمل سازمان حمایت، چنانچه قیمت جهانی کره افزایش یا کاهش یابد، به نسبت آن قیمت کره داخلی نیز محاسبه و تعیین قیمت می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج