۵۰۹۶۷۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دیدار انتخاباتی وزیر کشور با رهبر معظم انقلاب

رئیس ستاد انتخابات از ورود هیات‌های اجرایی به بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها خبر داد و گفت: در تایید صلاحیت‌ها مر قانون اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد انتخابات از ورود هیات‌های اجرایی به بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها خبر داد و گفت: در تایید صلاحیت‌ها مر قانون اجرا می‌شود.

علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: استعلام‌ها از مراجع چهارگانه اواخر هفته گذشته به هیات‌های اجرایی ارسال و از جمعه گذشته فرآیند تایید صلاحیت نامزدها براساس مر قانون در هیات‌های اجرایی آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در چهار حوزه انتخابیه گفت: در این حوزه‌ها نیز روند قانونی از سوی هیات‌های اجرایی انجام و هیات‌های نظارت باید نظر بدهند.

احمدی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات رئیس‌جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس گفت: تمهیدات مقدماتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نظیر طراحی تعرفه، مهر انتخابات و صندوق‌های اخذ رای انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: این اقلام با رعایت ایمنی لازم و موازین امنیتی و حفاظتی در حال ارسال به مراکز استان‌ها است.

معاون وزیر کشور از آمادگی این ستاد برای این انتخابات سه‌گانه خبر داد و اضافه کرد: ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری از سه‌شنبه این هفته ۲۲ فروردین‌ماه همزمان با ولادت باسعادت امیر مومنان علی(ع) شروع و به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی به دیدار اخیر وزیر کشور با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر امنیت و سلامت انتخابات و لزوم ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و جلب مشارکت حداکثری مردم تاکید ویژه فرمودند.

وی با یادآوری این کلام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که میزان رای ملت است گفت: رهبری فرزانه انقلاب در همین دیدار اخیر نیز از رای مردم به‌عنوان حق‌الناس یاد کردند و لذا ستاد انتخابات کشور در چارچوب قوانین خود را ملزم به حراست از آراء ملت دانسته و همه توان خود را در این راستا به کار خواهد گرفت.

احمدی در پاسخ به پرسشی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات و موانع پیش روی آن اظهار کرد: وزارت کشور مذاکرات زیادی در این خصوص از قبل داشت اما سرانجام با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری در کشور برگزاری الکترونیکی انتخابات محدود به انتخابات شوراهای شهرهای با ۷ و ۹ منتخب شد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: انتخابات در ۱۰ هزار شعبه کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود ، لذا همه مقدمات و تجهیزات لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در این شعبات فراهم شده و برگزاری انتخابات در ماباقی انتخابات به‌صورت سنتی و کمافی‌سابق خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات بر پایه مر قانون وظیفه و تکلیف ما است گفت: مهمترین پارامتر بعد از جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای ما تامین امنیت انتخابات است.

احمدی با بیان اینکه امنیت انتخابات جنبه‌های مختلفی دارد افزود: تاکید ما بر تامین همه ابعاد امنیت چه از نظر امنیت شعب اخذ رای و چه امنیت نشست‌های تبلیغاتی و سخنرانی‌ها و چه امنیت در زمان برگزاری انتخابات و مهمتر از همه امنیت روانی در انتخابات است ، لذا شورای تامین در استان‌ها نقش مهمی در این بخش می‌توانند ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بوده که شعب اخذ رای به‌گونه‌ای طراحی و پیش‌بینی شوند که در دسترسی مردم به شعب اخذ رای تسهیل شود.

وی با بیان اینکه باید بستر برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود گفت: مجریان، ناظران و همه عوامل موثر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه باید با رعایت بی‌طرفی و بی‌غرضی زمینه را برای این مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی حماسی و دشمن‌شکن فراهم کنند.

وی ادامه داد: مردم با حضور حماسی و حداکثری خود در انتخابات امسال این پیام را به جهان مخابره می‌کنند که این مردم همچنان پای انقلاب خود محکم و استوار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات بهار احزاب است گفت: ما از فعالیت احزاب استقبال کرده و فعالیت آنها را در جلب مشارکت حداکثری مردم موثر می دانیم اما طبیعتا هرگونه تبلیغات باید در زمان قانونی آن انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج