۵۰۹۷۷۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا «بوف کور» به صحنه‌ تئاتر رفت؟

کارگردان نمایش «بوف کور» به بهانه اجرای اثرش در تالار «چهارسو»ی مجموعه تئاترشهر، از انگیزه‌های خود برای به صحنه بردن این نمایش سخن گفت.

خبرگزاری ایسنا: کارگردان نمایش «بوف کور» به بهانه اجرای اثرش در تالار «چهارسو»ی مجموعه تئاترشهر، از انگیزه‌های خود برای به صحنه بردن این نمایش سخن گفت.

ناصر حسینی مهر در یادداشتش نوشته است: «در بین آثار ادبی ایران اثری که مانند «بوف کور» بتواند منشا الهام تازگی در تئاتر ایران باشد، کمتر دیده می‌شود و متأسفانه آن‌گونه که بایسته است از گنجینه‌های ادبی خود در تئاتر کمتر بهره برده‌ایم و همواره در چنبره‌ای از قواعد قدیم نمایشنامه‌نویسی دست و پا زده‌ایم با همان ساختارها و دیالوگ‌پردازی‌های پرتصنع و با همان مضامین تکراری.

اما در داستان «بوف کور» با ساختاری زیبا و رمزگونه روبه‌رو هستیم آن هم با زبانی ساده که تنهایی انسان را در دنیای امروز بیان می‌کند. نمایش ما اقتباسی آزاد است از این داستان و نیز «سه قطره خون» که بیشتر به فضاهای خیال‌گونه یا آبستره آن دو می‌پردازد و سعی «گروه تئاتر ۶» این بوده تا بر صحنه عناصر بصری هر دو داستان هدایت انعکاس داده شود و نه تکرار واژه به واژه آنها.»

نمایش «بوف کور» روایتی آزاد از «بوف کور» و «سه قطره خون» صادق هدایت است که هر روز ساعت ۲۰ با بازی بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق ، میثم دامن زه، مهشید کاظمی، وحید فریدی، رضا شهرآ، اسماعیل خزایی و مرتضی مظلومی به صحنه می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الویری

      کاش یکی توضیح میداد که
      چطور کسی مثل صادق هدایت که در واقع کذاب ضلالت است نه صادق هدایت ! که خیلی از کسانی که آثازش را خوانده اند خودکشی کرده اند و خود منحوسش نیز در فرانسه در اوج نیهیلیزم دوبار خودکشی کرد تا به درک واصل شد و شهید مطهری او را در عدل الهی خود ابله مینامد چنین لیاقت و جایگاهی در اندیشه دارد که آثارش تاتر شده و به خورد مردم داده شود واقعا که آخر الزمان است.

      خدایا خود به داد فرهنگ این مردم مسلمان برس

    • بدون نام

      روحش شاد انسان والایی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج