۵۰۹۹۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

واعظی: مشکلات کشور ارث دولت قبل است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات زیاد کشور ارثی بود که از دولت گذشته به این دولت رسیده و سیاست رئیس جمهور این نبوده که ذهن مردم را به گذشته معطوف کند و این دولت، دولت توسعه است و نمی‌خواهد به گذشته برگردد.

خبرگزاری فارس: محمود واعظی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: همتی در دولت بوجود آمده که دولت و مردم و بخش خصوصی دست به دست هم دادند تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: زمانی که آمار را می‌شنویم که در بخش‌های مختلف پیشرفت به وجود آمده و شغل ایجاد شده و اینکه در استان گلستان ۵۶ هزار شغل ایجاد شده خرسند می‌شویم زیرا کار بسیار بزرگی است و این نتیجه سیاست‌های دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت سیاست توسعه‌ای مبتنی بر اعتماد به بخش خصوصی بود و تلاش دولت بر چابک‌سازی بوده و با بخش خصوصی رقابت نکند و می‌بینیم که این سیاست آرام آرام جواب می‌دهد.

واعظی بیان کرد: قبلا بانک‌ها به جای بخش خصوصی کار اقتصادی می‌کردند ولی کارهای دولت باعث شد تا بانک‌ها به بخش خصوصی اعتماد کردند و بانک‌های ما بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته فقط برای رفع موانع تولید واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات دادند که این کار بسیار بزرگی است.

وی گفت: ۲۲ هزار واحد در سراسر کشور از این تسهیلات استفاده کرده و دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و این سیاست قرار است ادامه پیدا کند.

واعظی گفت: یک مسابقه‌ای در همه استان‌ها برای توسعه اشتغال ایجاد شده است و اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن این کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مشکلات زیاد ارثی بود که از دولت گذشته به این دولت رسیده و سیاست رئیس جمهور این نبوده که ذهن مردم را به گذشته معطوف کند و این دولت، دولت توسعه است و نمی‌خواهد به گذشته برگردد و می‌خواهد به آینده فکر کند و این دولت خوب می‌دانست که اگر قرار است برای مردم رفاه به وجود بیاید و اگر قرار است اشتغال بیکاری انباشته شده هشت سال گذشته ساماندهی شود لازمه آن این است که بتوانیم اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

واعظی تاکید کرد: تا زمانی که ما با دنبال دعوا داریم و در تحریم هستیم، بازارهای صادراتی به روی ما بسته است و تا زمانی که کالاهای وارداتی را با ۵۰ درصد قیمت اضافه می‌خریم نمی‌توانیم کار بزرگی انجام دهیم.

وی گفت: ما باید با تمام کشورها مبادله داشته باشیم و ما باید قدرت انتخاب برای همکاری تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته با دنیا داشته باشیم زیرا امروز علم متعلق به یک کشور نیست و دولت آمد تا این فضا را باز کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آن کسانی که به برجام انتقاد می‌کنند از همان زمان به دنبال کار انتخاباتی بودند زیرا می‌دانستند این اقدام چه اقدام بسیار بزرگی است.

واعظی تاکید کرد: دستاورهای این دولت گام به گام در خدمت رفاه و معیشت مردم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: سال گذشته سال ریل‌گذاری بوده و تلاش شده رونق را به وجود آوریم و اکنون ۷۰۰ هزار شغل به وجود آوردیم که فقط ۶ کشور دنیا تنها موفق به ایجاد این تعداد شغل بوده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هر سال یک هدف‌گذاری انجام داده و سال جاری و سال آینده سال بهره‌وری و شکوفایی است و امیدواریم بتوانیم با این سیاست‌ها آنچه مردم لایق آن هستند را بدست آورند و ما در خدمت مردم باشیم.

واعظی ابراز کرد: بسیاری از تریبون‌هایی که باید در خدمت مردم و امید به مردم باشند در حال تخریب هستند و با نیت اینکه تفکر دیگری رای بیاورد دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تکاپو گفت: ما باید یک سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهیم و برای کشاورزی ما محدودیت آب و خاک داریم و هیچ چاره‌ای نداریم که به سمت گسترش خدمات برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که سالیانه تا چند سال آینده سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل برسیم و ما به سهم خودمان بیش از یک سال است که همکاری بسیار خوبی را در حوزه آی‌سی‌تی انجام دادیم تا بخش‌های مختلف افزایش بهره‌وری داشته باشند.

واعظی گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا طرح تکاپو در تمام استان‌ها در حوزه آی‌سی‌تی اجرایی شود و استان گلستان سومین استان برای اجرای طرح تکاپو است که در سه سال گذشته حدد ۴۹۸ میلیارد تومان برای زیرساخت استان گلستان در حوزه آی‌سی‌تی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی افزود: ۱۶ درصد فارغ‌التحصیلان کشور در ۶ حوزه مرتبط با آی‌سی‌تی است و این طرح تکاپو می‌تواند برای این فارغ‌التحصیلان فرصت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جناب واعظی مشکل کشور ما افرادی هستند که به دلایل خاص و رابطه ای در پست های غیر تخصصی خود مشغول هستند و مشکل کشور ما عدم مدیریت و نظارت و در پی ضعف مدیریتی هستش شما هم به جای نظر دادن و محکوم کردن دیگران به وظایف خود عمل کنید اینطور که حس کردم یکی از نامزدهای انتخاباتی دولت سیزدهم هستید چون کمر بسته اید وارد اپوزیون پوپولیستی ها شوید

    • بدون نام

      بنده خدا نوهای ماهم بی بهره نمیمونند از این شاهکار محمود

    • بدون نام

      شمافقط دراین چهارسال تنهاکاری که کردیداین بودکه جلسه وسمینارتشکیل بدیدومدام بگیدمشکلات تقصیردولت قبل بود
      شماکه میخواستیدصدروزه کشوررانجات بدیدچرانتونستید؟
      ازهمون ابتداهم بدنامه ای نداشتیدوتنهابرنامه ای که داشتیدتخریب دولت قبل بودنه چیزدیگر خودتون مجازید درغیاب دولت قبل اقدام به تخریب کزیرسوال بردن زحمات دولت احمدی نژادکنید واگرهم جائی ازشماانتقادمیشد منتقدین رامتهم به تخریب میکردید
      القاب وعناوین زشتی که دراین دولت به منتقدین نثارکردیدنظیربیسواد.بی شناسنامه و...درطول تاریخ کشوربی سابقه بود
      کاش به جای عنوان"تقصیر دولت قبل بود"کمی اداره کشوررابلدبودیدوکمی هم جسارت عذرخواهی داشتید
      عذرخواهی ازپرداخت حقوقهای نجومی
      عذرخواهی ازبرخوردزشت وزرای بهداشت وراه بامردم
      عذرخواهی ازاختلاسهای 8000میلیاردی و12000میلیاردی
      وهزاران کاراشتباهی که فقط دراین دولت شکل گرفت
      شماتنها دولت بیکاروبی مسئولیت تاریخ خواهیدبودکه چهاریال بیشترتاریخ مصرف نداشتید


      علی برکت الله....!!!

    • بدون نام

      خجالت بکشید به خدا این چه حرفیه بعد از چهارسال اه اه اه

    • علی برزویی

      سلام اقای واعظی اگر دوره دیگر رای اوردید اینبار میگوید تقصیر دولت قبل بوده ؟

    • بدون نام

      این چه ارثیه که تمامی نداره حتما می خواین بگید چون اون ارث توهشت سال جمع آوری شده هشت سال طول میکشه که تمام بشه

    • حامی

      خداییش خودت یه باربخون چی گفتی ازخنده روده بر میشی اخه مردم روچی فرض کردی اقای واعظی برو حیاکن وزارت ورها کن

    • استاد ریاضی

      داستانهای اقای واعظی تکراری وبی محتوا است هریک ازدولتیان برای سرپوش ناکارامدی خود دولت قبل راپیش میکشند.

    • بدون نام

      اقای واعظی کی از تو نظر خواست تو خیلی عرضه داری مطالبات بازنشستگان مهابرات را بده
      چرا پول مطالبات صندوق دخیره بازنشستگان مخابرات را نمی دهی

    • سالار

      چهارسال تموم شد و دست ازسراین احمدی نژاد برنداشتید و هرجا مشکلی پیش اومد گفتید مسببش دولت قبل بوده اما موفقیت درطرحها و پروژه های ناتمام احمدی نژاد به اسم ونام خودتان ثبت کردید و نگفتید طرحهای احمدی نژاد
      من از هیچ کس طرفداری نمیکنم
      ولی انصاف هم خوب چیزیه
      حالا این چهارسال که گذشت ببینیم چهارسال بعدی و دولت بعدچه بهانه هایی ارائه میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج