۵۰۹۹۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عامل حمله سن پترزبورگ به ترکیه سفر کرده بود

افراد آشنا با «اکبرژون جلیلف» که دوشنبه گذشته با حمله انتحاری در متروی شهر «سن‌پترزبورگ» در روسیه ۱۴ نفر را کشت به رویترز گفته‌اند که او قبل از این حمله سفری به ترکیه داشته است.

خبرگزاری فارس: دو نفر از افراد نزدیک به «اکبرژون جلیلف» که دوشنبه گذشته با حمله انتحاری در متروی شهر «سن‌پترزبورگ» در روسیه ۱۴ نفر را کشت به رویترز گفته‌اند که او قبل از این حمله سفری به ترکیه داشته است.

منابع مورد استناد رویترز گفته‌اند که درباره سفر وی به سوریه اطمینان ندارند.

«اکبروژن جلیلف» ۲۲ ساله اهل قرقیزستان بودو و در روسیه زندگی می‌کرد. فردی با نام «علی مدکریمف» به عنوان دوست سابق «اکبروژن جلیلف» چند روز پیش گفته بود که در سال ۲۰۱۳ با او همکار بوده و در آن زمان او حتی نماز هم نمی‌خوانده است.

در تحولی دیگر دادگاه روسیه روز جمعه از زندانی شدن ۸ نفر به اتهام تروریسم و همدستی با عامل حمله تروریستی مرگبار دوشنبه گذشته در ایستگاه متروی سنت‌پترزبورگ خبر داد.

براساس این گزارش، این افراد نخستین کسانی هستند که پس از حمله تروریستی متروی سنت‌پترزبورگ بازداشت و زندانی شده‌اند.

عامل حمله سن پترزبورگ به ترکیه سفر کرده بود

دادگاه نوسکی سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ و مهم روسیه پس از مسکو اعلام کرد که تا روز ۲ ژوئن و زمان آغاز تحقیقات ۶ تبعه کشورهای آسیای مرکزی را که در رده سنی ۲۰ تا ۳۹ سال قرار دارند، تحت بازداشت قرار خواهد داد.

بنابر اعلام کمیته تحقیق، این افراد روز پنجشنبه گذشته دستگیر شدند و کارشناسان تحقیق در تفتیش منازل آنها یک موتور انفجاری مشابه آنچه در ایستگاه متروی سنت‌پترزبورگ کشف شده بود، به همراه چندین قبضه سلاح و مهمات یافتند.

دو نفر دیگر از جمله یک زن نیز روز پنجشنبه گذشته به اتهام تروریسم در مسکو بازداشت شدند و طبق حکم دادگاه باسمانی مسکو تحت بازداشت قرار گرفتند.

یکی از این دو مظنون یک مرد ۲۴ ساله است که به ارتباط با عامل حمله تروریستی سنت‌پترزبورگ متهم است.

براساس این گزارش، انگیزه عامل حمله تروریستی متروی سنت‌پترزبورگ هنوز برای کارشناسان تحقیق نامشخص است اما کمیته تحقیق روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در حال بررسی ارتباطات احتمالی وی با گروه تروریستی داعش است.

نیروهای امنیتی روسیه همچنین روز چهارشنبه گذشته ۷ تبعه کشورهای آسیای مرکزی را به ظن استخدام تروریست، در شهر سنت‌پترزبورگ دستگیر کردند که البته دستگیری آنها ارتباطی با عامل حمله متروی این شهر نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج