۵۰۹۹۱۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آمریکا: اولویت ما شکست داعش است

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای بامداد یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره احتمال مداخله بیشتر آمریکا در سوریه گفت: «ما معتقدیم که اولویت اول ما شکست داعش است.»

خبرگزاری فارس: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که بامداد یکشنبه پخش شد تصریح کرد که موضع نظامی آمریکا درباره سوریه، با وجود حمله به پایگاه «الشعیرات» در ریف حمص، تغییر نکرده است.

تیلرسون در این مصاحبه با برنامه «This Week»، از شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» گفت که اولویت واشنگتن کماکان شکست داعش در سوریه است.

ارتش آمریکا بامداد جمعه با شلیک ۵۹ موشک «تاماهاک» از دو ناو جنگی «یو‌اس‌اس پورتر» و «یو‌اس‌اس راس» در دریای مدیترانه پایگاه هوایی الشعیرات در حومه استان حمص را هدف قرار داد. واشنگتن این حمله را در واکنش به حادثۀ شیمیایی مشکوکی در منطقه «خان شیخون»، واقع در استان ادلب (شمال غرب سوریه) که دستکم ۸۶ کشته بر جای گذاشت، انجام داد. دولت سوریه هر گونه اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این منطقه را رد کرده است.

تیلرسون گفت: «ما از روسیه درخواست داریم که به تعهداتش پایبند بماند و از بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) درخواست می‌کنیم و می‌خواهیم که استفاده از این سلاح‌ها را متوقف کند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش در این مصاحبه تصریح کرد که حمله آمریکا صرفاً در واکنش به حادثه شیمیایی در «خان شیخون» بوده است.

«فکر می‌کنم که پیام رئیس‌جمهور به مردم آمریکا مبنی بر اینکه این حمله این حمله صرفاً در واکنش به جدیدترین مورد هراس‌آور استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه زنان و کودکان و حتی نوزادان انجام شده، شفاف بود. بنابراین، این حمله پیامی به بشار اسد بود که اقدام شما در نقض توافقنامه‌های سازمان ملل و توافقنامه سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۳، در آینده بدون پاسخ نخواهد ماند.»

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای جداگانه با برنامه Face the Nation در شبکه خبری «سی‌بی‌اس» با تکرار اینکه اولویت آمریکا شکست داعش است گفت: «هنگامی که تهدید کاهش یافت یا از بین رفت ما می‌توانیم توجهمان را مستقیماً به سمت با ثبات کردن اوضاع در سوریه معطوف کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که دولت ترامپ می‌تواند جنگ سوریه را به پایان برساند. وی گفت بخشی از راه حل برای این معضل، آوردن تمامی طرف‌ها به میز مذاکره برای آغاز رایزنی‌های سیاسی است.

تیلرسون گفت: «واضح است که این موضوع، نیازمند شرکت حکومت (سوریه) با حمایت متحدانش است؛ ما امیدواریم که روسیه (هم) از طریق گفت‌وگوهای خودش در آستانه و هم در نهایت از طریق گفت‌وگوهای ژنو نقش سازنده‌ای در حمایت از آتش‌بس در سوریه بازی کند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد در صورت موفقیت در دست‌یابی به مناطق آتش‌بس در سوریه «ما شرایط لازم برای آغاز فرایند کارآمد سیاسی را در اختیار خواهیم داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دم خروسو ببینم یا قسم حضرت عباسو باور کنم

    • بدون نام

      اولویت شما تقویت داعش است نه نابودی داعش نیاز به گفتن نداری اقای تیلرسون امریکا هیچ موقع درست عمل نکرده دروغگو است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج