۵۰۹۹۸۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جولان قالیبافی‌ ها در رسانه دولت!

مردان دولت یازدهم و دکتر حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور مدت‌هاست که از سوی دلواپسان مورد هجمه قرار دارند؛ هجمه‌ای که نه به شخص روحانی، بلکه به مشی و برنامه‌ای است که او برای مردان پاستور تعیین کرده است؛ برنامه‌ای که براساس تفکر اصلاح‌ط‌لبی و اعتدالی تنظیم شده است.

روزنامه آرمان: مردان دولت یازدهم و دکتر حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور مدت‌هاست که از سوی دلواپسان مورد هجمه قرار دارند؛ هجمه‌ای که نه به شخص روحانی، بلکه به مشی و برنامه‌ای است که او برای مردان پاستور تعیین کرده است؛ برنامه‌ای که براساس تفکر اصلاح‌ط‌لبی و اعتدالی تنظیم شده است.
در خرداد ۹۲ که دکتر حسن روحانی پیروز شد، تصور بر این بود که خط قرمزی بر بسیاری از موضوعات که تداوم آن ضربه به جامعه و به‌ویژه اخلاق بود، کشیده خواهد شد. از همان روز نخست که روحانی به پاستور رفت، بر مقوله لزوم رعایت اخلاق در تمام بخش‌ها تاکید کرد و بارها همگان را از بداخلاقی بر حذر داشت. رئیس‌جمهور گفته بود: «همواره باید به اصول اخلاقی توجه داشته باشیم، چرا که اسلام دین اخلاق است و انقلاب ما نیز انقلابی اسلامی بوده و هست و بنابراین نهایت انقلابی بودن، توجه به رفتار اسلامی و اجرای مکارم اخلاقی است و اخلاق لازمه انقلابی بودن است.» تطبیق اخلاق اسلامی با ادعای انقلابی بودن درس بزرگی بود که روحانی به مخالفان سیاسی خود داد و به آنها فهماند که اگر ادعای انقلابی بودن دارند، لازمه آن رعایت اخلاق نیکوست.
از سویی باید در نظر داشت تعامل با آنانی که در گذشته هر آنچه توانستند علیه دولت انجام دادند و از هجمه‌ای به روحانی و مردانش کوتاهی نکردند، نیازمند دقت زیادی است. در سال‌های اخیر موارد زیادی به ثبت رسیده که برخی به نام حامی دولت وارد گود شدند و سپس به اجرای برنامه‌هایی پرداختند که نه تنها در راستای اعتلای پاستور نبود، بلکه عملکرد مردان روحانی را زیر سوال برد. البته چنین توجهی به معنای بستن دهان منتقدان نیست و روحانی به‌خوبی می‌داند یکی از الزامات پیشرفت و توسعه توجه به نقد دلسوزانه و نه غرض‌ورزانه است. این نوع بداخلاقی سیاسی تنها معطوف به دولت‌ها به‌ویژه دولت یازدهم نیست، بلکه در میان گروه‌های سیاسی و حتی غیرسیاسی چنین رفتارهایی مشاهده می‌شود، اما از آنجا که تصمیمات پاستور تاثیرات زیادی بر زندگی اقشار مختلف جامعه دارد، بنابراین توجه به تعامل با مخالفان دیروز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.
قالیبافی‌ها در رسانه دولت چه می‌کنند؟
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ازجمله منتقدان دولت روحانی است که با ۶ میلیون رای در سال ۹۲ نتوانست به پاستور راه پیدا کند و برای انتخابات ۹۶ از گزینه‌های مطرح اصولگرایان بود که ظاهرا انصراف داده است. او که در سال ۹۵ تصمیم خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قطعی کرده بود، در جمع دانشجویان درباره برجام که دستاورد بزرگ دولت یازدهم است، چنین گفت که «نتیجه را امروز می‌بینیم که نه چرخ هسته‌ای و نه چرخ زندگی نمی‌چرخد؛ این بابت خوش‌باوری به آمریکاست» و ده‌ها نقد غیر منطقی و غیرمنصفانه آقای شهردار که در رسانه‌های منتسب به ایشان پررنگ می‌شود. باورش مشکل است که پذیرفته شود تیم رسانه‌ای حامی قالیباف در روزنامه دولت مشغول فعالیت است و لبخند بر لب دارند. ساده‌انگاری است که این لبخند را نشانه تغییر مواضع آنان بدانیم، بلکه باید نگاه عمقی و منطقی داشت و دانست که این لبخند تنها پوزخندی به اعتماد تصمیم‌گیران دولت روحانی است که مخالفان جدی رئیس‌جمهور را در مهم‌ترین رکن رسانه‌ای پاستور مستقر کرده است.
برای این افراد پاسخ به تخریب دولت و دفاع دلسوزانه از رئیس‌جمهور در مقابل هجمه‌ها مخالف تعهدی است که به قالیباف یا نمایندگان او داده‌اند. طبیعی است که اگر برنامه کاری برای این افراد تعیین شده باشد، بیش از همه، تضعیف دولت و یا در نهایت سکوت در برابر هجمه‌هاست. روزنامه دولت که باید پاسخگوی هجمه به دولت باشد، بدون احساس مسئولیت به راحتی از کنار این تخریب‌ها عبور می‌کند و مشخص نیست به چه دلیل خود را نماینده رسانه‌ای پاستور خطاب می‌کند. قالیبافی‌ها در رسانه دولت چه می‌کنند و چرا از نیروهای متعهد و دلسوز برای حضور در این رسانه‌ها بهره برده نمی‌شود؟
سهم قالیباف در پاستور!
چندی قبل پس از انتصاباتی که در تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور صورت گرفت، انتقاداتی مطرح شد که با وعده تعهد افراد منصوب شده، صدای انتقادات خاموش شد. در آن زمان هم انتقاد به حضور افراد نزدیک به قالیباف در این تیم رسانه‌ای بود. اکنون یک گمانه برای حضور قالبیافی‌ها در روزنامه دولت را می‌توان مربوط به همین مدیران قالیبافی در پاستور دانست و به عبارتی آنها سهم قالیباف در پاستور هستند!
رئیس‌جمهور تجدیدنظر کند

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. همگان آگاه هستند که قالیباف تلاش زیادی برای حضور در پاستور کرده و هر بار ناکامی نصیب او شده است. بنابراین انتخاب مجدد روحانی چندان برای قالیباف خوشایند نخواهد بود و به دنبال آن تیم رسانه‌ای بله‌قربان‌گو هم به احتمال زیاد همان مسیری را طی می‌کنند که خوشایند قالیباف است، بنابراین دکتر روحانی باید هر چه سریع‌تر در ترکیب تیم رسانه‌ای خود تجدیدنظر کند که البته این خواست رای دهندگان و حامیان آقای رئیس‌جمهور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت هر ضربه ای تابحال خورده از تیم رسانه ای خودش خورده ، که به نفع حریف کار میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج