جاباما
۵۱۰۰۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توقف پروژه «عاشقانه» صحت ندارد

روز گذشته با توجه به تأخیر در انتشار قسمت جدید سریال «عاشقانه» و همچنین پست اینستاگرامی کارگردان این اثر درباره مشکلات مالی این مجموعه، برخی رسانه‌ها از توقف تولید این سریال و سرنوشت نامعلوم آن خبر دادند.

روزنامه صبح نو: سریال نمایش خانگی «عاشقانه» به کارگردانی آقای «منوچهرهادی» و تهیه کنندگی آقای «مهدی گلستانه» است که با استقبال روبه‌رو شده است. روز گذشته با توجه به تأخیر در انتشار قسمت جدید سریال «عاشقانه» و همچنین پست اینستاگرامی کارگردان این اثر درباره مشکلات مالی این مجموعه، برخی رسانه‌ها از توقف تولید این سریال و سرنوشت نامعلوم آن خبر دادند. به همین مناسبت با «منوچهرهادی» کارگردان جوان این سریال مصاحبه‌ای انجام دادیم.
توقف پروژه «عاشقانه» صحت ندارد

خبر توقف تولید عاشقانه صحت دارد؟

خیر، تولید سریال عاشقانه متوقف نشده است و فقط به دلیل برخی مشکلات معمول مالی انتشارقسمت جدید با تأخیر روبه‌رو شد که ان‌شاالله به زودی حل خواهد شد؛ به هرحال برخی اختلافات و مشکلات مالی در پروژه وجود دارد که نیازی به توضیح درباره آن نیست و این مسائل تا دو یا سه روز آینده کاملاً برطرف خواهد شد. دلیل انتشار پست بنده در فضای مجازی هم احترام و پاسخگویی به مطالبات مخاطبان بود که درباره زمان انتشار قسمت جدید سریال سؤال می‌کردند.

تولید آثار نمایشی هم مانند حوزه‌های دیگر مشکلات خاص خود را در بخش مالی دارد، سریالی که با ۱۰میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته می‌شود، طبیعی است که به این مسائل برخورد کند.

روند تولید در ادامه چگونه خواهد بود؟

ما نهایتاً 25 روز دیگر کار خواهیم داشت. ما تا قسمت15را ضبط کرده‌ایم و از هرقسمت فقط چند سکانس باقی مانده است؛ باز هم تأکید می‌کنم که ما مشکل خاصی نداریم و خداروشکر سرمایه گذاران و تهیه کننده ما بی‌پول نیستند ولی محاسبه گرند و همه چیز حل خواهد شد؛ به هرحال تولید مجموعه‌ای در این حجم کار ساده‌ای نیست ومثل ساخت یک تله فیلم نیست که هر روز صبح به لوکیشن برویم و کار تمام شود. با تمام این مسائل امیدوارم که تا دو روز آینده مشکلات برطرف شده و قسمت جدید منتشر و قسمت ششم هم بلافاصله پس از آن آماده شود.

باتوجه به پربازیگر بودن عاشقانه، نگران شکست آن نبودید؟

من اگر از موفقیت عاشقانه مطمئن نبودم هرگز ساخت آن را قبول نمی‌کردم. من با استراتژی و برنامه ریزی درست سراغ این مجموعه آمدم و درکنار خودم نویسنده، بازیگر و سرمایه گذار حرفه‌ای داشتم، چرا نگران خروجی آن باشم؟ وقتی همه چیز سرجای خودش باشد و شما به کار خودتان ایمان داشته باشید موفق خواهید شد، هرچند گاهی مسایلی پیش می‌آید که هیچ کس مقصر نیست.
وقتی کار۴ماهه می‌شود ۸ماه، طبیعی است که بازیگر دستمزد ادامه کار را طلب کند. این اتفاقی است که نه سرمایه گذار مقصر است و نه تهیه کننده و بازیگر، روندی است که به ناچار پیش آمده است و با این که مقصر آن را می‌دانیم، فعلاً صلاح نمی‌دانیم آن را رسانه‌ای کنیم؛ این اتفاق بیش از همه من را ناراحت می‌کند و ممکن است به جایگاه حرفه‌ای من لطمه وارد کند ولی آن را تحمل می‌کنم.

درباره ممیزی‌های این سریال بفرمایید.

من به عنوان فیلمساز براساس آثار دیگر که ساخته و پخش شده عمل می‌کنم. در یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، گردن، مو و گوشواره‌های بازیگران زن پیداست؛ من فیلمساز آن را برای خودم مبنا و استاندارد قرار می‌دهم و تاحدودی هم بیشتر رعایت می‌کنم. نمی‌دانم چطور این اختلاف نظرها به وجود می‌آید و یک سریال با شرایط آن چنانی مشکلی ندارد ولی ما با این مشکلات مواجه می‌شویم، چون طبیعتاً قانون که تغییر نمی‌کند و استاندارد دوگانه نداریم؛ البته طبیعتاً مسوولان ارشاد هم قصد اذیت کردن عوامل عاشقانه را ندارند و ما هم طبق قوانین ارشاد عمل خواهیم کرد.

اندازه و مرز دقت در نوع پوشش بازیگران مشخص نیست؛ تلویزیون تکلیف مشخصی دراین زمینه دارد که برای مثال وقتی مدیر شبکه تأیید می‌کند کار شروع می‌شود و درطول ساخت هم ناظری حضور دارد که از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند. حالا که این سختگیری‌ها در ارشاد به وجود آمده، بهتر است که مثل تلویزیون یک ناظر کیفی به پروژه‌ها اعزام کنند که لاقل ما تکلیف خود را بدانیم؛ این عمل باعث می‌شود که از هزینه‌های روتوسکوپی و ممیزی‌های بعدی هم جلوگیری شود.

حضور حیوان خانگی در داستان حاشیه ساز نبود؟

من هم یک بچه مسلمان هستم و قطعاً ما قصد ترویج سگ بازی را نداشته‌ایم و اگر سریال را ببینید متوجه می‌شوید که سگ باعث چه مشکلات و اختلافاتی در زندگی مشترک زوج حاضر در قصه می‌شود. مهم چگونه نشان دادن یک پدیده است، من چگونه بدون نمایش سیگار یک معتاد را نمایش دهم؟ جدای از مسأله حیوانات خانگی و قوانین مربوط به آن، نمایشی که از سگ در این سریال وجود دارد، دور از ترویج و با هدف مشخص است.

آیا امکان تولید فصل بعدی عاشقانه هم وجود دارد؟

با توجه به استقبال گسترده از چهار قسمت ابتدایی این سریال، امکان ساخت فصل بعدی عاشقانه هم وجود دارد ولی اعلام کرده‌ام که اگر قصد چنین کاری دارید باید ازهمین الان قرارداد من را تنظیم کنید تا بتوانم تمرکز کنم. من که نمی‌توانم بدون حساب و کتاب صبر کنم و کارهای دیگر را ازدست بدهم و آخر کار هم دست خالی بمانم.

خوشحالم که تمام بازیگران در نقش‌های خود جای گرفته‌اند و برای مثال «هومن سیدی» که بیش از پنجاه کار داشته دراین سریال به طور فوق العاده‌ای دیده شده است و این نشان می‌دهد که در کنار هنر هومن، فیلمنامه، کارگردانی و... هم درست بوده است.

از قسمت پنجم به بعد حوادث جدیدی رخ می‌دهد که بازی‌های دیگران نیز به طور ویژه دیده خواهد شد و بخش زیادی از قصه مربوط به ماجرای نقش «محمدرضاگلزار» و «ساره بیات» است.

قصد فعالیت در تلویزیون را ندارید؟

اگر فیلمنامه خوبی باشد حتماً کار خواهم کرد؛ البته برای ایام نوروز هم چند پیشنهاد داشتم که به دلیل درگیری در پروژه عاشقانه موفق به همکاری نشدم ولی برای ایام تابستان دو سریال در دست بررسی دارم؛ مذاکراتی صورت گرفته است و چند قسمت از یک فیلمنامه را هم خوانده‌ام که بسیار به آن علاقمند شدم ولی به دلیل تعهد به عاشقانه و درگیری ذهنی که به آن دارم و همچنین لطف مخاطبان، باید تکلیف این سریال را مشخص و بعد به پروژه‌های بعدی فکر کنم.

این سریال تلویزیونی پربازیگر و بیش از ۷۰ قسمت است که به سفارش شبکه۵ سیما ساخته می‌شود و حدود یک سال درگیر تولید آن خواهم شد که کار سختی است؛ البته قبل از آن سینمایی «سورنا» را خواهم ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج