جاباما
۵۱۰۹۸۹
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

هاشمی: اولویت نهی از منکر، غیبت باشد نه حجاب

وزیر بهداشت ضمن انتقاد از جامعه روحانیت به دلیل نهی نکردن مسئولان و مردم از غیبت و تهمت گفت: رعایت اخلاق باید مد نظر مسئولان باشد.

خبرگزاری فارس: سید حسن هاشمی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) اظهارداشت: حضرت علی (ع) به حقوق شهروندی بسیار توجه داشت و از بیانات ایشان این موضوع بسیار روشن و مبرهن است. همچنین عدم استفاده از بیت‌المال نیز مدنظر ایشان بوده است.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: این روزها فصل انتخابات است و همه افتخار ما به خون‌های ریخته شده شهدا و کودکان زیادی که با شهید شدن پدرشان یتیم شده‌اند، است و همه این موضوعات انجام گرفت که ما نهادهای مدنی کارآمدتر و سالم‌تری داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه منظور از نهادهای مدنی، مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری و ... است، افزود: من واقعاً از روحانیت معظم تعجب می‌کنم چرا که آن زمان خیلی راجع به غیبت و اینکه این مسئله یک گناه کبیره است و مجازاتش برابر زناء با مادر است، به کرات سخن می‌گفتند ولی الان غیبت، تهمت و دروغ رایج شده ولی خبری از بیان مجازات آن نیست.

هاشمی گفت: اگر نهی از منکر است باید در رأس آن نهی از غیبت، تهمت و دروغ باشد؛ حجاب کی(چه زمانی) آیات آن نازل شده و کی(چه زمانی) در حکومت رسول‌الله به نوعی اجباری شده است؟ و این مسئله چند سال طول کشید.

وی تصریح کرد: متن اولیه دین ما اخلاق بود و من غصه می‌خورم که به خاطر قدرت، متوسل به تهمت، دروغ، خیانت آمار کذب می‌شویم و امیدواریم امشب که متعلق به امام علی (ع) است خودشان تفضل کنند و ما در مسیر راستی، درستی و پاکیزگی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: اگر کسی برای دستیابی به قدرت علاقه دارد امیدواریم برای شیفتگی به دستیابی برای خدمت باشد و این مسیری که می‌رویم مسیر خوبی نیست.

وزیر بهداشت گفت: خیلی از مواقع در مورد غربی‌ها حرف می‌زنیم که اقدامات آنها مزموم است ولی همان موارد را داریم تبلیغ می‌کنیم؛ قرار نبود برای دستیابی به به اهدافمان تخریب کنیم و به قول برخی، با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد.

هاشمی گفت: انشاالله مولا علی (ع) خودش کمک کند و همه در مسیر دین و قرآن و اخلاق قرار گیریم چرا که همه دین، اخلاق است.

وی تصریح کرد: من یکی دو بار گفته‌ام که اگر اخلاق را از جمهوری اسلامی ایران بگیریم هیچ چیز ندارد لذا باید مراقب باشند به ویژه کسانی که پولشان از بیت‌المال است، یا به خاطر ۲ تار مو رگ گردنشان برجسته شده و صورت‌های برافروخته پیدا می‌کنند، اخلاق را زیر پا نگذارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اتهام، دروغ و غیبت خیلی بدتر است و اگر نهی از منکر می‌خواهید باید از خودتان شروع کنید تا موثر باشد.

وی در ادامه به موضوع سلامت دهان و دندان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در این زمینه همکاری‌های خوبی با وزارت بهداشت داشته است از طرفی در حوزه آموزش نیز اقدامات زیادی صورت گرفته ولی ناکافی است.

وی گفت: شاخص DMS که مربوط به پوسیدگی، کشیدگی و پرشدگی دندان است در ایران رو به افزایش بوده در حالیکه ۲۰ سال است داریم دندانپزشک تربیت می‌کنیم البته بهداشت فردی در این زمینه موثر بوده که آموزش‌های لازم سعی شده ارائه شود و در واقع شیب دانش تند و رو به بالا بوده است.

وزیر بهداشت در پایان به مسئولان مربوطه در حوزه سلامت دهان و دندان که در جلسه حضور داشتند، گفت: نباید یک بعدی به مسئولیت‌ها نگاه کرد چرا که خروجی کار و شاخص‌ها در این زمینه اهمیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای دکتر به مسئله مهمی اشاره کردند. تهمت زدن وغیبت کردن خیلی عادی شده

    • بدون نام

      به نظر بنده مطالب خوبی اقای هاشمی گفتند .ایشون عالم بی عمله .مرد حسابی چهارساله دارید به مردم دروغ میگید و به دولت قبل تهمت میزنید .حالا کلاس اخلاق گذاشته ای ..این مطالب را در هیئت دولت بگو وبهش عمل کنید و از مردم هم عذر خواهی کنید .

    • طغرلی

      متاسفانه تاحرف حقی هم زده میشه بطریق،دیگری اآن را نفی،میکنیم .چرا غیبت که گناه کبیره هست عقبترازحجاب،قرارمیگیرد البته که حجابم بجای خودش اما چرا علمای ما اینرا مکرردرصدراخبارواحکامشون نمی گذارند!

    • علی

      شما اصلا به دولت قبل تهمت نزنید تو این چهار سال

    • بدون نام

      شما که این چهار سال اصلا به دولت قبل تهمت نزدید

    • بدون نام

      هر چند حیا و حجاب فوق العاده مهم هست و بسیار در شرایط عمومی جامعه تاثیر گذار اما طبق همین دین اکثیریت مردم یعنی اسلام کم حجابی یا بی حجابی جزو گناهان کبیره نیست اما غیبت هست بنابر این سخن وزیر صحیح است

    • فریبا

      همین اولویتای شما مملکت رو به این روز انداخت!!

    • بدون نام

      کو گوش شنوا

    • بدون نام

      در کنار غیبت دروغ و مال اندوزی و اشرافیت هم به دین ضربه می‌زند

    • زینب

      جناب وزیر برای نفی یک مسئله نباید یه مسئله دیگه رو زیرسوال بردتاریخ اسلام رو که بلد نیستی وگرنه می فهمیدی چه طورشدآیه حجاب نازل شد وآیات ۵۹ سوره احزاب ،وسایرآیات قرآن علی الخصوص سوره نوردر مورد حجاب هست ،دکترجان شما دکتریت روبکن کاری به اخلاق نداشته باش،من یه مسلمان معمولی هستم وجوان خون دل بی کار،که حقش ضایع شده،ولی به دور از جوانمردیه از کلام خدا دفاع نکنم!

    • علی

      آخه حجاب چه ربطی به غیبت داره؟؟؟ شما لطف کن تو مسائلی که توش تخصص نداری اظهار نظر نکن. مگه ترک غیبت و حجاب منافاتی با هم دارن؟؟؟ هر دو با هم باید باشه. آخه اون بی دین و مذهبی که حجاب رو رعایت نمی کنه ، چه جوری غیبت رو ترک کنه؟؟ یعنی از نظر شما ترک غیبت راحت تر از حجابه؟؟؟

    • علی

      ظاهرا آقای هاشمی اظهارنظر های بسیار عجیب، خیلی دارن. یک روز میان میگن نباید از دولت توقع ایجاد شغل داشت، امروز هم این حرف گهربار(!) که بی حجابی مشکل مهمی نیست. مشکل مهم غیبته. عجب!!!

    • بدون نام

      شما نمیخواد احکام شرعی بگی برو به زیرمیزی پزشکا رسیدگی کن.

    • بدون نام

      استاد اخلاق به کسی بیشعور گفتن از اخلاقه؟

    • بدون نام

      شما نمیخواد احکام شرعی بگی برو به زیرمیزی پزشکا رسیدگی کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج