جاباما
۵۱۲۷۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آتش بازی رستاک در برج میلاد

کنسرت گروه رستاک جمعه شب در سالن همایش های میلاد برج میلاد در میان استقبال بی نظیر مردم برگزار شد.

آتش بازی رستاک در برج میلاد

روزنامه تماشا: کنسرت گروه رستاک جمعه شب در سالن همایش های میلاد برج میلاد در میان استقبال بی نظیر مردم برگزار شد.

این کنسرت که مثل برنامه های قبلی «رستاک» به همت موسسه فرهنگی آوای هنر، به تهیه کنندگی محمد جلیل پور برگزار شد را از نظر شور و هیجان سالن و همچنین تسلط گروه در اجرای قطعات خود، می توان به عنوان یکی از بهترین اجراهای چند وقت اخیر موسیقی کشور معرفی کرد. اجرایی که برخلاف اکثر کنسرت های پاپ، رأس ساعت مقرر آغاز و با نظم و ترتیب مثال زدنی برگزار شد.

آتش بازی رستاک در برج میلاد

هله مالی ...

«هله مالی» آهنگی بود که گروه محبوب رستاک برای شروع کنسرت بهاره خود انتخاب کرده بودند. این آهنگ که براساس یکی از ملودی های معروف بوشهری ساخته شده است، توانست از همان ابتدای کنسرت، یخ حضار در سالن را بشکند و شور و هیجان خاصی در سالن حکمفرما کند.

دقایق اندکی از آغاز این آهنگ گذشته بود که به یکباره و از پشت صحنه، محسن شریفیان (نوازنده نی انبان) رو استیج حاضر شد و با ساز خاص خود، سالن را تا مرز انفجار پیش برد. شریفیان که به عنوان نوازنده مهمان برای نوازندگی در این آهنگ با گروه رستاک همراه شده بود.

روی استیج آرام و قرار نداشت و مدام جای خود را تغییر می داد. او که سرپرست گروه موسیقی «لیان» هم هست، توانست با هنرنمایی خود هیجان حضار را دوچندان کند، به طوری که بعد از پایان این آهنگ حضار به صورت پیوسته به تشویق وی پرداختند. بعد از اجرای این ترانه بوشهری، فرزاد مرادی (یکی از خواننده های گروه) ضمن خیر مقدم به حضار از حمایت های آنها تشکر کرد و به معرفی آهنگ بعدی پرداخت.


یار مبارک بادا ...

بچه های گروه رستاک انگار قصد نداشتند کنسرت را از ریتم شاد و پرهیجان خود بیندازند به همین دلیل، بلافاصله بعد از اجرای «هله مالی» سراغ یکی دیگر از آهنگ های شاد و البته محبوب خود رفتند و با اجرای آهنگ معروف «یار مبارک بادا...» یک بار دیگر حضار در سالن را به وجد آوردند.

نکته جالبی که در این کنسرت وجود داشت، یکپارچگی حضار و همراهی آنها با گروه بود، این شاید ویژگی است که در کنسرت های پاپ کمتر به چشم می آید و خیلی کم پیشرفت می آید حاضرین در سالن، به صورت یکپارچه گروه را در اجرای آهنگ ها همراهی کنند. بعد از پایان آهنگ ریتمیک «یار مبارک بادا ...»، بهزاد مرادی (خواننده دیگر گروه) ضمن خوشامدگویی به زبان کردی، به معرفی آهنگ بعدی پرداخت.


تقدیم می شود به خانواده هنرمند کامکار

بهزاد در معرفی این آهنگ کردی گفت: «این آهنگ، تلفیقی از دو آهنگ کردی است که پیش از این گروه دوست داشتنی کامکارها آن را ساخته و از شنیدن آن لذت برده ایم. این آهنگ را به خانواده هنرمند کامکار که خدمات زیادی به موسیقی ایرانی و کردی داشته اند، تقدیم می کنیم.» این مقدمه ای بود برای اجرای این آهنگ شاد و شنیدنی.

گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، انگار قصد نداشت آهنگ های شاد را رها کندو همین موضوع باعث شد که کاسه حوصله حضار لبریز نشود و به طور پیوسته و مرتب با آهنگ های کنسرت ارتباط برقرار و با آن همراهی کنند.


تشت زنی روی استیج برج میلاد

یکی دیگر از آهنگ های این کنسرت که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، آهنگ مازندرانی بود که اعضای گروه رستاک به خوبی از پس اجرای آن برآمدند. پیش از اجرای این آهنگ، یکی از نوازنده های خانم گروه که نوازندگی سنتور را برعهده داشت، به لهجه مازنی به حضار خوشامد گفت و سپس معنای نام آلبوم را شرح داد.

نکته جالب در مورد این آهنگ تشت زنی توسط دو تن از نوازنده های خانم گروه بود. تشت زنی یکی از سنت های قدیمی مازندران است که در مراسم عروسی توسط خانم ها انجام می شود.


حاشیه ها

- نوازندگان دف در این کنسرت درخشش بسیار خوبی از خود نشان دادند و بارها باعث تشویق های مداوم حضار شدند.

- «بارون» و «گل گل» دو آهنگ رستاک بود که با استقال بی نظیری از سوی حضار روبرو شد.
- «هله مالی» آنقدر مورد توجه مخاطبان گروه رستاک قرار گرفته بود که این گروه به اصرار حضار مجبور شد. در انتهای اجرای خود، یک بار دیگر این آهنگ را اجرا کند.
- وحید اسداللهی، نوازنده چیره دست آذری کشورمان هنگام اجرای آهنگ ترکی «گل گل» روی سن حاضر شد و علاوه بر همنوازی با گروه، به تک نوازی نیست پرداخت. او همچنین در پایان کنسرت و هنگام اجرای دوباره «هله مالی» وارد صحنه شد و گروه را همراهی کرد.

- نکته جالب در مورد این کنسرت، حضور اقشار مختلف مردم در سالن بود. به نظر می رسد رستاک توانسته خانواده ها را با موسیقی آشتی دهد. در این کنسرت اغلب افراد همراه با خانواده های خود به برج میلاد آمده بودند تا بتوانند از اجرای گروه رستاک استفاده کنند. در بین حضار، پیرزنی که با ویلچر خود را به برج رسانده بود، بیش از دیگران جلب توجه می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      ببخشیددقیقا"این عکس مقابل کجاست؟

    • بدون نام

      آخی . کاش منم بودم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج