۵۱۴۸۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بارسلون از ده‌ها خودروي جدید از برندهای معتبر برای نخستین بار رونمایی شد به همین سبب به سراغ پنج خودرو پرسروصدای این دوره رفته و به اختصار به معرفی آنها می‌پردازیم.

تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

روزنامه هفت صبح: بارسلون، دومین شهر بزرگ اسپانیا با یک میلیون و ششصد هزار نفر سکنه در شمال شرقی اسپانیا و در بخش خودمختار کاتالونیا واقع شده است. پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا که قطب اقتصادی و فرهنگی اسپانیا نیز به شمار می‌آید هر دو سال یک بار در ماه می‌ میلادی میزبان یکی از مهمترین و تاثیر‌گذارترین رویدادهای خودرویی جهان است.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو بارسلون را که نخستین بار در سال 1919 میلادی برگزار شد می‌توان در کنار نمایشگاه‌های فرانکفورت، پاریس، دیترویت و توکیو از پرجاذبه‌ترین نمایشگاه‌های خودرو دنیا نامید. این نمایشگاه که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، امسال نیز از تاریخ 11 الی 19می‌(21 الی 29اردیبهشت) در محل دائمی‌ خود یعنی «Messe Barcelona» دایر خواهد بود. سی و نهمین دوره این نمایشگاه که دهه اول ماه می ‌سال 2011 برگزار شد میزبان بیش از 780 هزار بازدیدکننده بود که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به 900 هزار نفر برسد.

همچنین بیش از 4 هزار نفر از اهالی رسانه و خبرنگاران حوزه خودرو این گردهمایی را تحت پوشش خبری قرار می‌دهند. در نمایشگاه امسال نزدیک به300 برند کوچک و بزرگ صنعت خودروسازی از 30 کشور جهان حضور دارند. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 65 هزار متر مربع برگزار می‌شود که در این محیط نمایشگاهی، بیش از 10 رستوران، کافی‌شاپ و محل استراحت برای بازدیدکنندگان مهیا شده است.

با آنکه در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه بارسلون بیش از ده‌ها رونمایی از خودروهای جدید صورت می‌گیرد و صدها خودرو و فناوری جدید معرفی می‌شود اما تعداد خودروهای خاص و پر سروصدای هر دوره به بیش از مجموع انگشتان دو دست نمی‌رسد. خودروهایی که آنها را باید محور برگزاری نمایشگاه آن سال دانست که چه پیش از گشایش نمایشگاه و چه مدت‌ها پس از مراسم اختتامیه، در کانون توجه محافل خودرویی دنیا قرار دارند.

امسال نیز همچون گذشته از ده‌ها خودروي جدید از برندهای معتبر برای نخستین بار رونمایی شد که ناگفته پیداست پرداختن به تمام محصولات تازه رونمایی شده نمایشگاه امسال از حوصله این نوشتار خارج است. به همین سبب به سراغ پنج خودرو پرسروصدای این دوره رفته و به اختصار به معرفی آنها می‌پردازیم.

تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

AUDI A۳ e-Tron

شرکت آئودی با توجه به رقابت داغ این روزهای خودروهای هیبریدی با یک محصول جمع و جور هیبریدی در نمایشگاه بارسلون امسال حضور یافته است. آئودی A۳ e-Tron یک خودرو کانسپت (مفهومی) بوده که به گفته آئودی، قرار است سطح نوینی از توانایی‌های دینامیکی یک خودرو هیبریدی را به معرض نمایش بگذارد.

بنابر اعلام مدیران ارشد آئودی، این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱/۴ لیتری بنزین‌سوز و یک پیشرانه برقی با بیشینه قدرت ۷۵ کیلووات قدرت بوده که مجموعه قوای محرکه‌A۳-Tron، توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه می‌تواند خودرو مفهومی‌ آئودی را ظرف مدت ۷/۶ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و پس از آن نیز این خودرو را به سقف سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب آنکه این خودرو با تولید فقط و فقط ۳۵ گرم گاز سمی‌ Co۲ در هر کیلومتر از مسیر پیمایش کم آلاینده‌ترین خودرو دنیا در این سگمنت به شمار می‌آید.


تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

Rolls-Royce Phantom Coupe

پر بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم غرفه شرکت رولزرویس در نمایشگاه امسال بارسلون یکی از پرسر‌و‌صدا‌ترین و شلوغ‌ترین غرفه‌های این دوره خواهد بود. چراکه این برند انگلیسی علاوه بر مدل کاملا جدید Wraith، کوپه بهینه‌سازی شده خود یعنی «فانتوم» را نیز با خود به بارسلون آورده است.

فانتوم که نخستین بار در سال ۱۹۲۵ معرفی شد، نزدیک به ۹ دهه است که از محبوب‌ترین محصولات رولزرویس به شمار می‌آید. جدیدترین مدل این غول سلطنتی‌(که تا روز افتتاح نمایشگاه اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده بود) مجهز به یک پیشرانه حجیم ۶/۸ لیتری بوده که توانایی تولید ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.

این پیشرانه ۱۲ سیلندر به کمک جعبه دنده ۸ سرعته ساخت شرکت ZF، تنها ۱/۶ ثانیه زمان می‌خواهد تا کوپه ۲۵۸۰ کیلوگرمی ‌رولزرویس را از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. گفتنی اینکه رولزرویس برای ساخت قسمت‌های چوبی و چرمی ‌این خودرو فقط از چوب درختان ۲۸ ساله درخت ساج و پوست حیوانات نگهداری شده در کلینیک‌های تخصصی رولزرویس استفاده می‌کند! شرکت رولزرویس قیمت پایه فانتوم کوپه را ۴۳۰ هزار دلار اعلام کرده است.


تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

Chevrolet Camaro

بالاخره پس از گذشت حدود پنج سال از معرفی نسل فعلی «شورولت کامارو»، این برند آمریکایی نسخه بهینه‌سازی شده خودرو عضلانی خود را معرفی کرد. با نگاهی گذرا به نسخه جدید کامارو درخواهیم یافت که طراحان شورولت تغییرات چندانی را در استایل کلی خودرو اعمال نکرده و تنها به بازطراحی جلو پنجره، چراغ‌های جلو و عقب و همچنین به روزرسانی عناصری چون آینه‌ها و رینگ‌ها بسنده کرده‌اند اما به گفته تیم مهندسی شورولت، بهره‌‌‌گیری از آخرین روش‌های مهندسی تولید همچون استفاده از فناوری نانوتکنولوژی و مواد کامپوزیتی و پلاستیک فشرده شده در ساخت بدنه و سیستم تعلیق کاماروی جديد سبب شده تا این خودرو بنیانگذار استانداردهای جدیدی در این کلاس باشد.

مهندسان شورولت زیر کاپوت کامارو ZL۱، یک پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو به حجم هفت لیتر قرار داده‌اند که توانایی تولید ۵۸۰ اسب بخار قدرت را داراست. این پیشرانه به کمک جعبه دنده شش سرعته دستی این خودرو و سامانه ضد لغزش الکترونیکی دیفرانسیل، می‌تواند مدل جدید کامارو ZL۱را ظرف مدت ۲/۴ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و پس از آن نیز به سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برساند. شرکت شورولت هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت و زمان عرضه این خودرو به بازار ارائه نکرده است.


تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

Porsche ۹۱۱ GT۳

حدود پنج دهه پس از معرفی نخستین نسل پورشه ۹۱۱ به عنوان سمبل محصولات این برند آلمانی، پورشه با معرفی نسخه‌های جدید این خودرو در نمایشگاه بارسلون علاقه‌مندان همیشگی ۹۱۱ را ذوق زده کرد! ۹۱۱ GT۳ به عنوان جدیدترین نسخه نسل نو ۹۱۱ همان چهره آشنای اسلاف خود را دارد اما با این تفاوت که در تمامی ‌ابعاد اندکی رشد داشته است.

جدیدترین نسخه ۹۱۱که به صورت دیفرانسیل عقب ساخته و پرداخته شده، مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر ۳/۸ لیتری ۲۴ سوپاپه است که به‌رغم افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت ۱۶ درصدی نسبت به میزان مصرف سوخت پیشرانه مدل پیشین این خودرو را به ارمغان آورده است.

پیشرانه جدید پورشه توانایی تولید ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور را داراست. به لطف همین پیشرانه، عقربه سرعت سنج ۹۱۱ GT۳تنها ۳/۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را از رقم صفر به عدد یکصد کیلومتر بر ساعت برساند تا پس از آن به راحتی از رقم۳۱۵ کیلومتر بر ساعت عبور کند. نکته جالب توجه در خصوص این خودرو آنکه۹۱۱ GT۳ نخستین محصول پورشه خواهد بود که مجهز به سامانه «فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب» شده است.


تجمع خودروسازان خفن در بارسلون

Hyundai i۲۰Blue

اگر فکر می‌کنید که تنها سوپراسپورت‌ها و خودروهای چند صدهزار دلاری به نمایش درآمده در این نمایشگاه حسابی جنجال به پا کرده‌اند، سخت در اشتباهید! چراکه برند هیوندای با معرفی نسل نو ‌هاچ‌بک شهری خود یعنی i۲۰ توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. با موفقیت فراتر از انتظار نسل پیشین i۲۰ که اتفاقا در بازار کشورمان نیز حضور داشت، مدیران هیوندای با تبلیغات بسیار نسل نو این خودرو را معرفی کرده‌اند.

i۲۰ جدید ادامه‌دهنده زبان «طراحی سیال» محصولات جدید هیوندای بوده و توجه بسیاری از منتقدان طراحی صنعتی را به سمت خود جلب کرده است. نسل نو هاچ‌بک کوچک هیوندای در فاز نخست تولید از یک پیشرانه کوچک سه سیلندر ۱/۱ لیتری بهره خواهد برد که قادر به تولید ۷۵ اسب بخار قدرت است.

ضمن آنکه یک پیشرانه ۱/۴ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری (که i۲۰ را ظرف مدت ۶/۱۱ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند) در لاین آپ تولید این خودرو قرار خواهد گرفت. هیوندای اعلام کرده که i۲۰جدید به لطف بهره‌گیری از فناوری Blue Drive و سامانه کنترل تزریق سوخت، به یکی از پاک‌ترین و کم مصرف‌ترین محصولات کلاس‌ هاچ‌بک شهری (B-Segment) مبدل خواهد شد.

از دیگر خودروهای مهم رونمایی شده در این دوره از نمایشگاه ، خودرو بارسلون می‌توان به بنتلی کانتیننتال GT W۱۲، اشکودا اوکتاویا، نسل نو ولوو V۶۰ و S۶۰، فولکس گلف GTI، جگوار F-TYPEV۶، نسل نو سئات لئون، تویوتا‌هایلندر، شورولت تراکس و مرسدس بنز GLA-Class Concept اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرح

      ووووووووووه
      فوق العاده اند منهای اون i20
      آئودی و رولزرویز خیلی خفن بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج